Gå til innhold

hvordan frakte små kjæledyr?


Anbefalte innlegg

hei, idag skulle jeg ut og fly og hadde med meg de to ørkenrottene mine i et lite reisebur. regnet med dette ville gå greit ettersom jeg ofte har sett folk reise med katter og hunder i bur på flyet, men til min store overraskelse ble jeg stoppet på flyplassen og fikk ikke ta med meg rottene mine! :( viste seg at det kun er lov og reise med hund eller katt... teite regler..

 

men her kommer problemet mitt hvertfall. hvordan i allverden skal jeg få fraktet ørkenrottene mine fra tromsø til trondheim visst jeg ikkje kan ta de ombord på flyet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her flommer det over av seriøse svar ja... :D

 

men har faktisk vurdert det.. og bare smugle de med. kunne hatt de i en pose lignende sak som jeg knyter rundt livet mens jeg går gjennom metalldektor greiern.

 

så er det bare og ta en tur på do og legge de i reiseburet som jeg har i ryggsekken! :) easy.

 

hadde gjort det visst jeg visste litt tidligere at jeg ikke kunne ta de med på vanlig vis.

Lenke til kommentar
jaja, veldig morsomt. Men noen seriøse svar hadde sikkert vært greit.

 

Som sagt, prøv å snakk med dem om det finnes en løsning, hvis ikke så ta toget ;)

toget er alltid et veldig greit fremkomstmiddel. svært mye lettere enn tog. men bestill litt i forveien, så du får bedre pris

Lenke til kommentar

Togene stopper vel et eller annet sted sør i Nordland hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Det er vanskelig å finne riktig mengde hvis man skal dope ned små dyr som rotter. Ender fort opp med at du avliver dem ufrivillig.

 

Tror noe det beste er å høre med flyselskapene, og muliggens krangle seg til en løsning. Kanskje du kjenner noen som skal kjøre bil nedover i nærmeste fremtid?

 

Ellers burde det ikke være så stress å smugle dem med deg. Blir du "tatt" så er det bare å spille uvitende, får sikkert ikke noe særlig stress for det. Eneste negative jeg kan komme på med den planen er røntgen maskinen. De ser nok at det er et bur med rotter i og den gjennomstrålingen er ikke ment for levende vesner, så jeg aner ikke om den kan skade skadedyra dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...