Gå til innhold

Dual vannkjøling


Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe meg et dual eller quad system, og lurer på en ting: kan jeg bruke 1 krets (cpu parallellkobla inn på en vannpumpe/radiator) eller må jeg kjøre 4 separate kretser, med hver sin vannpumpe/radiator? Noen som har noen erfaringer på dette?

 

Overklokking.no: Dere må ha en test på forskjellige måter å vannkjøle et dual-system på :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva som er best, men vi (to kamerater har bygd 2 nesten likle anlegg) har valgt å kjøre et splitta system. Det går en 19mm slange ut fra pumpa forbi radiator (når den er innkoblet) og så blir det splittet opp i tre 10mm slanger som går til prosessor, skjermkort og chipset før det går til tre reguleringsventiler og inn igjen i tanken.

 

Fordelen vi fant var at det er vel drastisk med 3 radiatorer, samt at ved å splitte de kan vi stille vannmengden i hvert system med kranene. Chipsettet trenger ikkje den gjennomstrømingen som prosessor.

Desuten ble det drit kuult med 3 pene vannstråler som spruter inn i tanken (Helt gjennomsiktig). :smile:

Lenke til kommentar

Hvor søren får du tak i kjøleblokker til chipset og skjermkort?? Jeg har sett alle steder, men de selger det jo for faan ikk (i norge) og det blir litt dumt å bestille deler for et par hundre, og få like mye i porto...

 

Selger de dette i norge et sted? Hvor kjøpte du ditt (eller er det hjemmefrest?)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Vi gikk sammen og bestilte fra Cool Computers Vi betalte $21.5 i porto for 6 kjøleblokker, 1 pumpe og noe anna grerier. Vi ba de sende det som gave uten kvitering, betalte med VISA og noen uker etter låg en pakke i posten fra Greag. Ingen moms, toll o.l. Da ble det rundt 300 for ei kjøleblokk (Kryssborra blokker) med fin finish. Det var en artikkel om en prosessor blokk her på overklokking, og skjermkort samt chipset er laga på samme måte med pen finish, ingen behov for plansliping. :smile:

Og 200 kroner i porto er ingenting. Eg bestilte et barnekeyboard fra Trondheim forige uke og måtte ut med 160 kroner i porto (det er dyrt det) :sad:

 

 

_________________

Vann leder varme 11 ganger betre en luft.

Det trengst 5.26m3 luft for å transportere like mye energi som 1 liter vann. Var det noen annet du lurte på. :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: sigurdi på 2001-11-15 17:41 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-15 17:40, sigurdi skrev:

Vi gikk sammen og bestilte fra
Vi betalte $21.5 i porto for 6 kjøleblokker, 1 pumpe og noe anna grerier. Vi ba de sende det som gave uten kvitering, betalte med VISA og noen uker etter låg en pakke i posten fra Greag. Ingen moms, toll o.l. Da ble det rundt 300 for ei kjøleblokk (Kryssborra blokker) med fin finish. Det var en artikkel om en prosessor blokk
og skjermkort samt chipset er laga på samme måte med pen finish, ingen behov for plansliping. :smile:

Og 200 kroner i porto er ingenting. Eg bestilte et barnekeyboard fra Trondheim forige uke og måtte ut med 160 kroner i porto (det er dyrt det) :sad:



_________________

Vann leder varme 11 ganger betre en luft.

Det trengst 5.26m3 luft for å transportere like mye energi som 1 liter vann. Var det noen annet du lurte på. :smile:


[ Denne Melding var redigert av: sigurdi på 2001-11-15 17:41 ]


 

Barnekeyboard? og det er??

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-15 11:59, sigurdi skrev:

Det går en 19mm slange ut fra pumpa forbi radiator (når den er innkoblet) og så blir det splittet opp i tre 10mm slanger som går til prosessor, skjermkort og chipset før det går til tre reguleringsventiler og inn igjen i tanken.




 

Hvor fikk du tak i den reguleringsventilen du bruker?? Du har vel ikke noen bilder av vidunderet du kan maile til meg :grin:

Lenke til kommentar

Det var lit drøyt av meg å skrive regulerings krane, det er 3 helt vanlige kule ventiler, slike du har for å stenge vannet til vasken eller dassen. :smile:

Men du får tak i elektroniske regulerings ventiler men de er forholdsvis dyre og store. :smile:

Bilder kommer, skal prøve å få lånt et kamera neste helg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...