Gå til innhold

Lynnedslag+maskin som ikke starter


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I Bergen har det i natt vært en del lyn og torden som etterhvert har påvirket svigers sin stasjonære pc.

 

Idag når han skulle starte maskinen var det ingen respons. Er det noen som har opplevd noe lignende og evt fant ut hva som evt. må skiftes? Kan det f.eks være nok å skifte ut strømforsyningen. Den gang jeg bygde datamaskinen for han brukte jeg Chieftec Dragon DH-01 kabinett som fra før hadde innebygd strømforsyning. Vil hvilken som helst strømforsyning fungere?

 

Håper på noe hjelp på veien. :thumbup:

 

På forhånd takk.

 

Knockertommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar.

 

Jeg har tilsvarende kabinett som svigers, så jeg tok med maskina mi og testa med min strømforsyning, og dermed funket maskinen igjen.

 

Luktet bra svidd, så jeg åpnet den og fant en stor flekk med brent materiale.

 

Tenkte jeg da skulle kjøpe ny strømforsyning til han. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe dette uten å måtte gå via nettbutikkene.....skulle gjerne fått ordnet dette i morgen, mandag.

 

På forhånd takk.

 

Knockertommy

Lenke til kommentar

En periode pleide jeg å ofre omtrent et modem i året til Tor... Alltid like fasinerende å demontere dem og se hvor mye som har blitt svidd av, pleide gjerne å være noen motstander nærmest telekontakten som var erstattet med en brun flekk på kortet... Et av dem klarte også å ta med seg serieutgangen på PCen :(

 

Etterhvert fant jeg ut at overspenningsvern var i lengden billigere... :) (neste gang blir det vel bluecoms bredbåndsmodem som evt tar kvelden...) Har forresten noen noen erfaringer med overspenningsvern ifm med bredbåndsmodem?

 

M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...