Gå til innhold

Hva er best: WD, eller Seagate?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har 11 wd disker som surrer hjemme her just nu, og hittil har bare 1 tatt kvelden av ukjent årsak (muligens varme pga elendig kabinett). Seagate er også et bra valg, så jeg vil ikke si at det ene merket er bedre enn det andre, men personlig så er WD min favoritt.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker seagate, har ikke erfaring med WD, men har 2 maxtor disker, 3 seagate disker og 1 samsung disk, alle ca 1-2 år gamle. Maxtorene bråker mest, samsungen og seagate bråker ca like lite. Når jeg kjøper disk neste gang blir det nok seagate eller samsung, ingenting å klage på der!!

Lenke til kommentar

Delvis enig. Så lenge en får fakta på bordet, kan folk ta avgjørelsen selv. F.eks. er støy neppe en faktor for servere som står på egne rom eller i kjellerboden, men mange vil vel ofre litt ytelse for diskene i bordmaskinen.

 

Ellers bør en huske på at Seagate revolusjonerte diskene med sitt fluid bearing-system. Disse ble både mer stillegående og kjøligere enn sine forgjengere. teknikken ble lisensiert av andre senere. Usikker, men jeg tror tidsskillet ligger rundt 120GB-generasjonen. Før hørtest 7200rpm-disker ut som torturerte katter, nå er selv 10000rpm-disker til å ha i hus.

Lenke til kommentar
Har to Segate dsiker på 200BG hver og En 74GB Raptor fre WD, og må bare si at Segate er MYE mer stillegående... De har også 5 års garanti fra produsenten. Tror WD har bare 3 år....

 

Men uansett... Mitt klare valg er Seagate...

Det er ikke en relevant sammenlikning etter min mening, jeg har også 2* 74GB raptorer og kan skrive under på at de lager lyd, men har også en 7200, 160GB Caviar, og at folk snakker om støy i den sammenheng er for meg ufattelig, det må jo være ved evnt vannkjøling at man kan høre denne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...