Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig shdsl linje fra nextgentel


Anbefalte innlegg

Fikk shdsl linja mi opp idag omsider etter 6-7 purringer. Noe som ikke burde være nødvendig. Installasjonsdatoen var 22.desember 2004.

 

Nå har jeg kjørt speedometertester på flere nettsteder idag å de taler sitt tydelige språ. Ca 1800kbs inn og ca 1400 kbs ut jevnt. nextgentel reklamere for 2300kbs begge veier. Ja klart. Veldig skuffende. Fikk opp mot max på telenor si linje.

 

Pingen på utenlandske servere er forferdelig. 40% høyere enn 2mb linje fra telenor. Forferdelig. Er så utrolig skuffet over nextgentel. Da jeg bestillte linja forhørte jeg meg om alle disse tingene da jeg snakket med de. Ble lovet både gull og grønne skoger. Atpå til så hadde de klart å sende meg faktura på bruk før jeg i det hele tatt var kommet på nett. Fantasktisk!

 

Mandag blir linja sagt opp.

 

Skjerp dere ngt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri hatt problemer med NGT, får faktisk litt bedre hastighet enn det jeg skal ha.

 

Supporten kan jeg heller ikke klage på, greier og vente 10-15min i verstefall uten og miste håret:) Og uansett kan du jo kjøpe deg Gold Abo. og få support på 2minutter og en haug andre godbiter, har ikke dette selv men.

Lenke til kommentar

jeg har shdsl fra ngt

får ned 250-270kb/S og 200-230 ut en vei da sammtid ca 200/200

konge ping 4ms til vg.no osv og spill

ja der fins bedre valg enn ngt som catch men så kost ngt 800kr og catch 1500kr

så du får hva du betal for liksom

får 2100/2000 på test på dinside.no

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

1) De reklamerer ikek for 2300kbit/s, de sier 2mbit/s, og i parantes står det som modemet settes til. Det er maks spec på SHDSL.

 

2) Pingen suger på ngt shdsl, ja. Selv har jeg hatt masse probleme med tilfeldig pingpeak siden jeg "fikk" shdsl fra dem.

Saken jobbes aktivt med, litt pressmidler hjelper.

 

3) Si til dem at hvis de ikke utbedrer problemene, vil du si opp abonementet.. ikke bare si det opp uten videre!

Lenke til kommentar

Saken jobbes aktivt med

Tullprat, jeg har hatt ngt i over 2 år nå, har klagd til dem om pingen min ustanselig til dem, de bare fnyser av meg. Så fort jeg har råd så er ngt bort fra mitt hus iallefall!

Servicen er ræva, de prøver seg hele tiden(De fakturerte meg også for bruk før jeg hadde inet fra dem, de lovte med rabatt på neste regning, fikk det ikke, måtte klage til dem engang til, skulle fikse, gjorde det ikke, forsvant i systemet og til slutt så skjønte de ikke hvorfor jeg skulle få rabatt.)

 

Jeg sliter med dårlig ping, 2-3 spikes i løpet av 5 minutter etc.etc.

Lenke til kommentar
IKKE! fornøyd med min 2mbit sdsl fra catch. får bare litt under 300kbyte\sec total ut\inn hastighet av over 500 mulige. prøvd alt fra lokale 1gbits servere til svenske 100/10mbits servere og masse annet, samme resultat hver gang.

Hva snakker du om ?

makshastighet på en 2Mbit linje er 2000/8= 250 kb/s

Lenke til kommentar
IKKE! fornøyd med min 2mbit sdsl fra catch. får bare litt under 300kbyte\sec total ut\inn hastighet av over 500 mulige. prøvd alt fra lokale 1gbits servere til svenske 100/10mbits servere og masse annet, samme resultat hver gang.

Litt under 300KB/s på en 2Mbps linje? Ved 2 Mbps SHDSL er det normalt å få ca 1930-1950 Kbps (ca 240 KB/s).

 

EDIT: Ser nå at du snakker om total. Jeg antar at ca 500 skal være mulig ja. 300 blir for lite

 

Å tweake vil mest sannsynlig ikke hjelpe noe i det hele tatt

Endret av sdhild99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...