Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig shdsl linje fra nextgentel


Anbefalte innlegg

Tullprat, jeg har hatt ngt i over 2 år nå, har klagd til dem om pingen min ustanselig til dem, de bare fnyser av meg. Så fort jeg har råd så er ngt bort fra mitt hus iallefall!

Servicen er ræva, de prøver seg hele tiden(De fakturerte meg også for bruk før jeg hadde inet fra dem, de lovte med rabatt på neste regning, fikk det ikke, måtte klage til dem engang til, skulle fikse, gjorde det ikke, forsvant i systemet og til slutt så skjønte de ikke hvorfor jeg skulle få rabatt.)

 

Jeg sliter med dårlig ping, 2-3 spikes i løpet av 5 minutter etc.etc.

Jeg sa at min sak jobbes det aktivt med ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tullprat, jeg har hatt ngt i over 2 år nå, har klagd til dem om pingen min ustanselig til dem, de bare fnyser av meg. Så fort jeg har råd så er ngt bort fra mitt hus iallefall!

Servicen er ræva, de prøver seg hele tiden(De fakturerte meg også for bruk før jeg hadde inet fra dem, de lovte med rabatt på neste regning, fikk det ikke, måtte klage til dem engang til, skulle fikse, gjorde det ikke, forsvant i systemet og til slutt så skjønte de ikke hvorfor jeg skulle få rabatt.)

 

Jeg sliter med dårlig ping, 2-3 spikes i løpet av 5 minutter etc.etc.

Jeg sa at min sak jobbes det aktivt med ;)

Det har de sagt til meg og, men til slutt så viste det seg at de ikke hadde gjort en dritt.

 

Etter å ha hørt fra innsiden om hvordan forholdene er i Telenor på dette området så kan man konkludere med at de som jobber med dette i NGT er de lateste personene som finnes på denne planeten! De er sikkert samme ulla alle sammen..

Endret av Howard B
Lenke til kommentar
Det har de sagt til meg og, men til slutt så viste det seg at de ikke hadde gjort en dritt.

 

Etter å ha hørt fra innsiden om hvordan forholdene er i Telenor på dette området så kan man konkludere med at de som jobber med dette i NGT er de lateste personene som finnes på denne planeten! De er sikkert samme ulla alle sammen..

Jeg blåser i hva de sier, jeg ser på hva de gjør..

Neste steget er å prøve å bytte kabelen fra telefonlinje-uttaket til splitteren osv. da jeg la merke til at montøren dro noen litt vel tynne kabler der.

(og ja, det var svært vanskelig å få dem til å jobbe aktivt med saken..)

Endret av Demolish
Lenke til kommentar
Jeg blåser i hva de sier, jeg ser på hva de gjør..

Neste steget er å prøve å bytte kabelen fra telefonlinje-uttaket til splitteren osv. da jeg la merke til at montøren dro noen litt vel tynne kabler der.

(og ja, det var svært vanskelig å få dem til å jobbe aktivt med saken..)

Du virker ikke som en person man ønsker å yte litt ekstra for!

Stikkord: Holdningsendring?! :innocent:

Endret av wamjdi
Lenke til kommentar
Da jeg bestillte linja forhørte jeg meg om alle disse tingene da jeg snakket med de. Ble lovet både gull og grønne skoger. Atpå til så hadde de klart å sende meg faktura på bruk før jeg i det hele tatt var kommet på nett. Fantasktisk!

 

Mandag blir linja sagt opp.

 

Skjerp dere ngt!

Kan jo be dem sende en tekniker/montør til å komme å måle linja hjemme hos deg dersom de slår seg vrang på kundeservicen.

 

Er det bindingstid på SHDSL abonnementet ditt fra NGT, eller kan du benytte angrefristen og si den opp på dagen?

 

Til dere som er fornøyde med å vente 15 minutter på å komme igjennom til kundesercen til NGT anbefaler jeg å forsøke og ringe en annen ISP på markedet. Jeg har Chello selv og venter vel toppen 5 minutter på å komme igjennom.

Lenke til kommentar
Da jeg bestillte linja forhørte jeg meg om alle disse tingene da jeg snakket med de. Ble lovet både gull og grønne skoger. Atpå til så hadde de klart å sende meg faktura på bruk før jeg i det hele tatt var kommet på  nett. Fantasktisk!

 

Mandag blir linja sagt opp.

 

Skjerp dere ngt!

Kan jo be dem sende en tekniker/montør til å komme å måle linja hjemme hos deg dersom de slår seg vrang på kundeservicen.

 

Er det bindingstid på SHDSL abonnementet ditt fra NGT, eller kan du benytte angrefristen og si den opp på dagen?

 

Til dere som er fornøyde med å vente 15 minutter på å komme igjennom til kundesercen til NGT anbefaler jeg å forsøke og ringe en annen ISP på markedet. Jeg har Chello selv og venter vel toppen 5 minutter på å komme igjennom.

Man skulle nå tro at de var interessert i å beholde kundene sine, men virker jo slik at så snart de har fått deg som kunde så drit di i deg så lenge de kan sende deg faktura.

 

Man kan vel si opp linja på grunnlag av at man først ikke fikk den til angitt dato, så har man ikke fått det man har betalt for. Det er så forb..... unødvendig å ringe og ringe for hver minste ting de ikke har klart å passa på.

Lenke til kommentar
Fikk shdsl linja mi opp idag omsider etter 6-7 purringer. Noe som ikke burde være nødvendig. Installasjonsdatoen var 22.desember 2004.

 

Nå har jeg kjørt speedometertester på flere nettsteder idag å de taler sitt tydelige språ. Ca 1800kbs inn og ca 1400 kbs ut jevnt. nextgentel reklamere for 2300kbs begge veier. Ja klart. Veldig skuffende. Fikk opp mot max på telenor si linje.

 

Pingen på utenlandske servere er forferdelig. 40% høyere enn 2mb linje fra telenor. Forferdelig. Er så utrolig skuffet over nextgentel. Da jeg bestillte linja forhørte jeg meg om alle disse tingene da jeg snakket med de. Ble lovet både gull og grønne skoger. Atpå til så hadde de klart å sende meg faktura på bruk før jeg i det hele tatt var kommet på nett. Fantasktisk!

 

Mandag blir linja sagt opp.

 

Skjerp dere ngt!

hadde du lest log forhørt deg litt her inne hadde du fått vite det der uten å få NGT i det hele tatt ;)

 

/daC!

Lenke til kommentar
Fikk shdsl linja mi opp idag omsider etter 6-7 purringer. Noe som ikke burde være nødvendig. Installasjonsdatoen var 22.desember 2004.

 

Nå har jeg kjørt speedometertester på flere nettsteder idag å de taler sitt tydelige språ. Ca 1800kbs inn og ca 1400 kbs ut jevnt. nextgentel reklamere for 2300kbs begge veier. Ja klart. Veldig skuffende. Fikk opp mot max på telenor si linje.

 

Pingen på utenlandske servere er forferdelig. 40% høyere enn 2mb linje fra telenor. Forferdelig. Er så utrolig skuffet over nextgentel. Da jeg bestillte linja forhørte jeg meg om alle disse tingene da jeg snakket med de. Ble lovet både gull og grønne skoger. Atpå til så hadde de klart å sende meg faktura på bruk før jeg i det hele tatt var kommet på  nett. Fantasktisk!

 

Mandag blir linja sagt opp.

 

Skjerp dere ngt!

hadde du lest log forhørt deg litt her inne hadde du fått vite det der uten å få NGT i det hele tatt ;)

 

/daC!

ja. klok av skade :innocent:

Lenke til kommentar

Har akkurat oppgradert ADSL linjen min til SHDSL fra NGT (begge). De skulle egentlig levert 2,3 MB, men klarte det ikke grunnet dårlig linje så jeg må nøye meg med 2 MB. Greit nok. Har testet upload og download hastigheter og de ligger på 200 KB, altså sånn ca der de skal ligge.

I går startet jeg en upload som gikk på maks (200 KB). Like etterpå startet jeg en download som jeg så gikk på 200 KB. Flott. Men så tok jeg en titt på uploaden min og den hadde droppet til 35 KB!!! Ringte NGT og kom gjennom etter 35 minutter! Spør så kundebehandler om man ikke skal kunne uploade og downloade maks samtidig med SHDSL. Joda, det skulle man kunne. Da jeg fortalte at dette ikke var realiteten så måtte han sjekke dette med andre hos NGT. Han kom tilbake og sa at slik var teknologien og alle SDSL leverandører i Norge hadde samme begrensninger (noe jeg ikke trodde på). Tenkte jeg skulle forhøre meg litt rundt dette da jeg mener fast bestemt at dette ikke skal være tilfelle.

Har noen av dere andre med SHDSL fra NGT (eller andre) prøvd å makse ut linja opp og ned samtidig?

Sent i går kveld så var downloaden min ferdig, men uploaden gikk fremdeles. Begynte å laste ned ett program på noen ti-talls MB og fikk da en hastighet på 150 KB (begrensing på siten). Det jeg til min store forbauselse da oppdaget var at uploaden min gikk på 195 KB. Altså hvis jeg prøvde å makse ut opp og ned "linjen" så fikk jeg ca 200 + 35 altså 235 KB totalt. Hvis jeg slakket av litt på nedlastningen så fikk jeg totalt ca 350 (150 + 195). Merkelige saker.

Da jeg først fikk ADSL fra NGT så satt de ikke på noen restriksjoner. Da fikk jeg maks nedlastningshastighet på hele 650 KB. Virker som SHDSL implementeringen til NGT har en veldig stor overhead og ikke er tweaka helt bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...