Gå til innhold

Holder dette skjermkortet til nyere spill?


Jonny125

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei det er ikke meningen og sende så mange innlegg men må bare spørr... det er jo dere som kan dette

 

Kort:

Gainward Geforce FX 5900XT,

MSI FX5700-TD128,

Ati radeon 9700pro,

Chaintech GeForce PCX5750 256MB, ATI Sapphire Radeon 9800Pro Atlantis VGA-Kort

 

Funker disse til de nyere spillene ? går de stille elle bråker de veldig?

 

Takk for alle de gode svarene jeg har fått til nå!

Lenke til kommentar

Hvordan kan et GF4200-kort holde, når et 9800 ikke holder?

 

Jeg snakker om f.eks. CS:S eller HL2/Doom3, og da holder ingen av de kortene lengre.

 

X800XT er vel det som vil fungere fint.

 

Edit:

 

Jonny: Ingen, INGEN av de kortene holder til noe som helst. FX-serien var en fiasko.

Endret av Karibi-Kåre
Lenke til kommentar
Hvordan kan et GF4200-kort holde, når et 9800 ikke holder?

 

Jeg snakker om f.eks. CS:S eller HL2/Doom3, og da holder ingen av de kortene lengre.

 

X800XT er vel det som vil fungere fint.

 

Edit:

 

Jonny: Ingen, INGEN av de kortene holder til noe som helst. FX-serien var en fiasko.

et 9800 duger helt fint til hl2, har sett det med mine egne øyne.

Lenke til kommentar
hei det er ikke meningen og sende så mange innlegg men må bare spørr... det er jo dere som kan dette

 

Kort:

Gainward Geforce FX 5900XT,

MSI FX5700-TD128,

Ati radeon 9700pro,

Chaintech GeForce PCX5750 256MB, ATI Sapphire Radeon 9800Pro Atlantis VGA-Kort

 

Funker disse til de nyere spillene ? går de stille elle bråker de veldig?

 

Takk for alle de gode svarene jeg har fått til nå!

Ingen av de. Kjøp et GeForce 6600GT. Veldig mye ytelse i forhold til prisen :thumbup:

Lenke til kommentar
hei det er ikke meningen og sende så mange innlegg men må bare spørr... det er jo dere som kan dette

 

Kort:

Gainward Geforce FX 5900XT,

MSI FX5700-TD128,

Ati radeon 9700pro,

Chaintech GeForce PCX5750 256MB, ATI Sapphire Radeon 9800Pro Atlantis VGA-Kort

 

Funker disse til de nyere spillene ? går de stille elle bråker de veldig?

 

Takk for alle de gode svarene jeg har fått til nå!

Ingen av de. Kjøp et GeForce 6600GT. Veldig mye ytelse i forhold til prisen :thumbup:

Eller 6800LE hvis han er villig til å modde.

Lenke til kommentar
Hvordan kan et GF4200-kort holde, når et 9800 ikke holder?

 

Jeg snakker om f.eks. CS:S eller HL2/Doom3, og da holder ingen av de kortene lengre.

 

X800XT er vel det som vil fungere fint.

 

Edit:

 

Jonny: Ingen, INGEN av de kortene holder til noe som helst. FX-serien var en fiasko.

Dine krav til spillbarhet er tydeligvis >60 FPS @ 1600*1200 med fulle grafikkinnstillinger. Til CS:S/HL2 holder virkelig Radeon 9800PRO, kanskje ikke på de villeste oppløsningene, men det er likevel helt akseptabelt.

Og GeForceFX 5900XT duger dessuten også til HL2.

 

Siden du er grafikkhore, så bør du gi uttrykk for det, slik at andre ikke får et feil inntrykk av virkeligheten. Oppfatningen av virkeligheten på sin side er naturligvis alltid subjektiv, men når du sier noe om hvordan du oppfatter virkeligheten, er det på sin plass å forklare hvorfor.

Lenke til kommentar

Når du kjøper det skjerkortet ditt, sjekk for all del at du ikke har Celeron prosessor..Da må du kjøpe et dyrt skjermkort eller annen prosessor. Har fått erfart det. Drastiske forsjeller på Celeron som jeg hadde og Athlon 64 som jeg har nå. Og kjøp Geforce 6600GT, du får mye for pengene der..Sjekk testene på hardware så ser du lettere hva du skal velge. :thumbup:

Lenke til kommentar
Når du kjøper det skjerkortet ditt, sjekk for all del at du ikke har Celeron prosessor..Da må du kjøpe et dyrt skjermkort eller annen prosessor. Har fått erfart det. Drastiske forsjeller på Celeron som jeg hadde og Athlon 64 som jeg har nå. Og kjøp Geforce 6600GT, du får mye for pengene der..Sjekk testene på hardware så ser du lettere hva du skal velge. :thumbup:

Hm......

det står ikke på skjermkortene at OBS! farlig å bruke på Celeron!

men jeg har Intel celeron!

hva er galt med og bruke det i en bygd celeron data??

Lenke til kommentar
Når du kjøper det skjerkortet ditt, sjekk for all del at du ikke har Celeron prosessor..Da må du kjøpe et dyrt skjermkort eller annen prosessor. Har fått erfart det. Drastiske forsjeller på Celeron som jeg hadde og Athlon 64 som jeg har nå. Og kjøp Geforce 6600GT, du får mye for pengene der..Sjekk testene på hardware så ser du lettere hva du skal velge.  :thumbup:

Hm......

det står ikke på skjermkortene at OBS! farlig å bruke på Celeron!

men jeg har Intel celeron!

hva er galt med og bruke det i en bygd celeron data??

Hvis man skal bruke en PC til spilling, spørs selfølgelig hvilke spill, men Celeron har ofte en stor FPS dropp. Celeron er ok til kontorbruk, surfing o.l. Den har også bare 256 cache. CPU har også veldig mye å si for ytelsen du har i spill, er ikke bare skjermkortet som gjør jobben akkurat. Sjekk denne så kan du se forskjellen på rimelige prosessorer. Så lenge du kjøper 6600GT så skal det nok gå bra uansett i spill :)

Lenke til kommentar
Når du kjøper det skjerkortet ditt, sjekk for all del at du ikke har Celeron prosessor..Da må du kjøpe et dyrt skjermkort eller annen prosessor. Har fått erfart det. Drastiske forsjeller på Celeron som jeg hadde og Athlon 64 som jeg har nå. Og kjøp Geforce 6600GT, du får mye for pengene der..Sjekk testene på hardware så ser du lettere hva du skal velge.  :thumbup:

Hm......

det står ikke på skjermkortene at OBS! farlig å bruke på Celeron!

men jeg har Intel celeron!

hva er galt med og bruke det i en bygd celeron data??

Hvis man skal bruke en PC til spilling, spørs selfølgelig hvilke spill, men Celeron har ofte en stor FPS dropp. Celeron er ok til kontorbruk, surfing o.l. Den har også bare 256 cache. CPU har også veldig mye å si for ytelsen du har i spill, er ikke bare skjermkortet som gjør jobben akkurat. Sjekk denne så kan du se forskjellen på rimelige prosessorer. Så lenge du kjøper 6600GT så skal det nok gå bra uansett i spill :)

Må jeg kjøpe ny cpu?

eller kan jeg bare ha den andre hvis jeg kjøper 6600GT?

hva gjør jeg med den gamle cpu'en hvis jeg må kjøpe ny?

hvor mye koster en ny cpu og hvor mange mhz er di derre amd sakene på? for det står som regel 2800++ som en 1,8ghz og koster flesk.... kan ikke gå fra 2,66ghz og ned!

Lenke til kommentar

atrax: "grafikkhore" var et bra uttrykk! LOL :) (men "grafikkhorekunde" er vel kanskje mer presist ;) )

 

Det er dessverre en del medlemmer i forumet som synes at 4000,- kr er det minste man kan bruke på et skjermkort, for i det hele tatt å ORKE å se på skjermen når man spiller 3D-spill. Jeg vet ikke hva den innstillingen dreier seg om, men det er i allefall ikke moderasjon...

 

Hvis du får kjøpt et FX 5900XT eller et Radeon 9600XT til 700,- på QXL, så vil du kunne spille de nyeste spillene med det, med medium grafikk-kvalitet. Men det vil kanskje være lurt i det lange løp å spare opp 1000,- kr ekstra (tilsammen 1700,- kr), og satse på et langt bedre skjermkort. Problemet ditt er jo at du ikke har et mellombra skjermkort å bruke i mellomtiden, så du må bare ha noe NÅ (!). I så fall bør du kjøpe brukt, men prøv også bruktmarkedet her på hardware.no (link øverst på siden).

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
Hvis man skal bruke en PC til spilling, spørs selfølgelig hvilke spill, men Celeron har ofte en stor FPS dropp. Celeron er ok til kontorbruk, surfing o.l. Den har også bare 256 cache.

Er Det ikke Celeron D som har 256 cache? Jeg trodde standard Celeron hadde 128 men det er mulig jeg er litt på jordet. Celeron D er jo ikke så ille da selv om det absolutt finnes bedre alternativer der ute, men vanlig Celeron er bare trist.

Lenke til kommentar
Når du kjøper det skjerkortet ditt, sjekk for all del at du ikke har Celeron prosessor..Da må du kjøpe et dyrt skjermkort eller annen prosessor. Har fått erfart det. Drastiske forsjeller på Celeron som jeg hadde og Athlon 64 som jeg har nå. Og kjøp Geforce 6600GT, du får mye for pengene der..Sjekk testene på hardware så ser du lettere hva du skal velge.  :thumbup:

Hm......

det står ikke på skjermkortene at OBS! farlig å bruke på Celeron!

men jeg har Intel celeron!

hva er galt med og bruke det i en bygd celeron data??

Hvis man skal bruke en PC til spilling, spørs selfølgelig hvilke spill, men Celeron har ofte en stor FPS dropp. Celeron er ok til kontorbruk, surfing o.l. Den har også bare 256 cache. CPU har også veldig mye å si for ytelsen du har i spill, er ikke bare skjermkortet som gjør jobben akkurat. Sjekk denne så kan du se forskjellen på rimelige prosessorer. Så lenge du kjøper 6600GT så skal det nok gå bra uansett i spill :)

Må jeg kjøpe ny cpu?

eller kan jeg bare ha den andre hvis jeg kjøper 6600GT?

hva gjør jeg med den gamle cpu'en hvis jeg må kjøpe ny?

hvor mye koster en ny cpu og hvor mange mhz er di derre amd sakene på? for det står som regel 2800++ som en 1,8ghz og koster flesk.... kan ikke gå fra 2,66ghz og ned!

Du trenger ikke å oppgradere prosessor først. Kjør på med nytt skjermkort. Merker STOR forskjell bare der. Og det er litt mer fremtidsrettet. Altså når det gjelder AMD og Intel..På Athlon XP/Athlon 64 er f.eks 2800+ det som tilsvarer Pentium 4 2800 mhz. De har forskjellig arkitektur. Er ikke bare klokkehastighet som gjelder.

Lenke til kommentar
Hvis man skal bruke en PC til spilling, spørs selfølgelig hvilke spill, men Celeron har ofte en stor FPS dropp. Celeron er ok til kontorbruk, surfing o.l. Den har også bare 256 cache.

Er Det ikke Celeron D som har 256 cache? Jeg trodde standard Celeron hadde 128 men det er mulig jeg er litt på jordet. Celeron D er jo ikke så ille da selv om det absolutt finnes bedre alternativer der ute, men vanlig Celeron er bare trist.

Er sannlig ikke sikker. Er vel i bunn og grunn at Celeron ikke er utstyrt nok til spilling. I teorien halvparten av en Pentium 4 (ikke de dyre) Pentium 4/AMD XP/64= gode spilleprosessorer Celeron/Duron/Sepron = Middels/dårlig til spilling. Gode til kontorbruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...