Gå til innhold

Komplett.no og Lian-li


Anbefalte innlegg

Espen Faale skrev :

 

En gang i februar i fjor mottok vi varsel om at dette hadde skjedd fra IP 64.28.8.130. Samtlige konti som ble opprettet var på "Test Testesen", "Gjest Gjestesen", "Donald Duck", osv osv. Vi valgte derfor å sperre denne IP'n, det er helt korrekt. Hold dere dog for gode til å gi andre et inntrykk av at vi har sperret dere ute av konkurransehensyn når det er deres egne ansattes misbruk som har forårsaket dette.

 

Gjør oppmerksom på at du ikke har noen som helst garanti for at dette er samme bruker , selv har jeg trådløst nettverk fra en lokal levrandør og han leverer til mellom 800 - 1000 abbonenter , en annen kjent webside prøvde å stenge meg ute med argument om at jeg var registrert flere ganger , IP adressen de logget var imidlertid til levrandøren ikke til meg ,ergo fikk de opp nøyaktig samme IP på alle som abbonerer her ,noe levrandøren kunne bekrefte .

Uansett synest jeg det er dårlig at dere ikke aksepterer at andre begynner med import av et produkt , er det ikke fri konkuranse her i landet .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette føyer seg vel inn i rekken der produsenten tvangs-dikterer prisen i de enkelte land. Mange produsenter/importører setter ofte kunstig høye priser til kunder i norge fordi de vet at vi har god betalingsevne, mens prisene ofte er mye lavere i andre land. Dette gjør at vi i praksis subsidierer billige produkter i de andre landene. Nå vet jeg ikke om dette gjelder Lian Li, jeg snakker på generell basis.

 

En annen finurlig ting for å klare å opprettholde ulike prisstrukturer i ulike land er å nekte butikker eksport fra det landet, jeg har selv vært borti at flere butikker i USA nekter å eksportere enkelte merkevarer ut av landet pga. press fra produsenten. Samme merkevare koster gjerne det dobbelte her i norge... Det beste er å boikotte slike produkter om det finnes alternativer som duger. Ellers så gjør jeg det jeg kan for å importere mest mulig der prisen er urimelig stor mellom utlandet og norge er stor, ikke f*** om jeg vil betale dobbel pris bare fordi jeg er norsk, det koster produsenten like mye å lage produktet uansett (selv om lønnkostnader er høyere i norge forsvarer det ikke de vanvittige prisene på enkelte produkter).

 

Det er bra med parallellimport det sikrer iallefall at produsenten ikke har full kontroll med innkjøpsprisen til de ulike forretningene.

Enig i det generelle du sier der at det er feil å tvinge priser.

 

Men mener du at Tine meierer skal selge produkter i Latvia for samme priser som i Norge, eller i Norge til prisene i Latvia?

 

Det er jo helt klart at lønnsnivået og økonomien i landet har betydning. Jeg har ikke selvt intatt noen spesifik holdning til dette, men jeg ser problemet.

 

Og et annet paradoks. Det at Lian-Li har valgt å ta hensyn til norsk prisstruktur gjør det faktisk mulig for en kabinett grunder som ønsker å ha ansatte i norge, å konkurere med Lian-Li i norge, noe som ellers ville vært klin umulig.

 

Kanskje en ide? Vi har jo ganske mange trygdede industriarbeidere som er eksperter på slikt type arbeid og mekaniske ingeniører etc. 3-4 mann med forskjellig kompetanse, noen villige investorer og produksjonspartnere så er man i gang med et nytt ekslusivt norsk Kabinett merke som alle vil ha på sitt skrivebord og som i tillegg spesiallager kabinetter på bestilling :thumbup:

 

Det er absolutt et marked for det. Og det behøver ikke å koste medlemsskapet på SATS de neste 2 år heller.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Makan til pinglete oppførsel av dere her. Er dere redde for å fortelle litt om dette i et offentlig forum? Hva er det for noe idiotisk sprøyt? Redd for at noen stygge sannheter o.l skal komme frem? Kundene har rett på informasjon, de skal vite hvem de handler av og hva de driver med.

 

(Hvis komplett har vært innpå Microplex og surret rundt så er det jammen like greit at de fikk IP-en sperret.)

 

En ting til: Kutt ut pengetørst, toske-oppførsel..

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

At komplett klarer å levere feks et Lian-Li PC-V2100 Big Tower, Sølv Aluminium (Uten Strømforsyning) for 500.- kroner mindre en Microplex er vel ikke annet en kjempepositivt og klarer de ikke å svare på den prisen får de enten godta at andre har bedre pris eller bare slutte å selge det , det er som kjent fri konkuranse her til lands . Komplett var jo billigere på Stacker også ,men her ser jeg Microplex har senket prisen .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Det er fri konkuranse her i landet, ergo velger jeg selv å kjøpe på komplett, av den enkle grunnan at de er 500kr billigere på det omtalte kabinettet..

 

Direkte skittkasting hører vel egentlig ikke hjemme på et offentlig forum, men jeg håper at diskusjonen vil fortsette! :whistle:

 

Er selv fan av billige priser, og hvis komplett klarer å levere dette, er jo det kjempeflott! Har ikke noe imot microplex, på ingen måte, men de har blitt slakkere på priser i det sisste.. ;)

 

GO priskrig på hw.no! :D

Lenke til kommentar

Ang. stacker skulle jeg gjerne bestilt dette hos Microplex nå, for de hadde en meget pen pris. Også på ekstra 4-in-3 til bare 149,- som er en pen pris.

 

Men var ubekreftet på kabinettet. 12/1 på 4-in-3 er ikke så gale, hvis det ikke endrer seg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Må si at jeg sliter litt med og forstå hva som er det store problemet her jeg, det eneste som jeg kan se er det følgende og det er det jo en meget enkel løsning på...

 

Hvis Microplex ikke har lyst og drive support på kabinetter kjøpt hos Komplett. Så er det ikke være en å kreve kvitering om at kabinette er kjøpt av Microplex.

 

Når det gjeler det andre så er jeg ikke for skittkasting på offentlig forum. Det kommer det aldri noe godt ut av. Det er rett og slett meget dårlig reklame i mine øyne.

 

Så Komplett og Microplex dere burde ordne opp på utsiden av dette forumet, fordi dette begyner og lingene på en dårlig episode av Hotel Cæsar :no:

 

/Cyrus

Lenke til kommentar
Må si at jeg sliter litt med og forstå hva som er det store problemet her jeg, det eneste som jeg kan se er det følgende og det er det jo en meget enkel løsning på...

 

Hvis Microplex ikke har lyst og drive support på kabinetter kjøpt hos Komplett. Så er det ikke være en å kreve kvitering om at kabinette er kjøpt av Microplex.

 

Når det gjeler det andre så er jeg ikke for skittkasting på offentlig forum. Det kommer det aldri noe godt ut av. Det er rett og slett meget dårlig reklame i mine øyne.

 

Så Komplett og Microplex dere burde ordne opp på utsiden av dette forumet, fordi dette begyner og lingene på en dårlig episode av Hotel Cæsar :no:

 

/Cyrus

Absolutt enig her!

 

Burde ikke være noe problem.. :hmm:

Lenke til kommentar

Siden HotelCesar er det mest sette programmet + at du tar deg tid til å sette deg så mye inn i noe du i utgapunktet ikke er intresert i (eller?), derfor skurrer innlegget ditt noe

 

Ellers har komminikasjons tilgangen blitt så utbredt at alle kan ha en diskusjon feks på forum som dette, noe jeg er veldig glad for. Og jeg ville aldrig dratt det så langt som å kalle dette i nærheten av skittkasting. Men nå er jo ikke Nordmenn kjent for å like heftige diskusjoner heller :D

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Uansett synest jeg det er dårlig at dere ikke aksepterer at andre begynner med import av et produkt , er det ikke fri konkuranse her i landet .

Det er ikke komplett.no's parall import de ikke aksepterer det er utgiftene de får i forbindelse med garanti på kabinettene de ikke aksepterer.

Lenke til kommentar
Enig i det generelle du sier der at det er feil å tvinge priser.

 

Men mener du at Tine meierer skal selge produkter i Latvia for samme priser som i Norge, eller i Norge til prisene i Latvia?

 

Det er jo helt klart at lønnsnivået og økonomien i landet har betydning. Jeg har ikke selvt intatt noen spesifik holdning til dette, men jeg ser problemet.

 

Det jeg mener er at Tine meierier prinsippielt skal ta tilnærmet like priser i både latvia og norge da produksjonskostnadene er like, forutsatt at produktet blir produsert i samme land men solgt i flere land naturlig nok. Det blir da trolig nærmere noe midt imellom prisen i Latvia og Norge i dag. Nå er tine ferskvare med flere produksjonssteder så det blir litt spesielt.

 

Det er lettere å snakke om produsenter som lager alle varene på samme fabrikk i Taiwan men selger varen med stor prisforskjell i de ulike landene, det er det jeg reagerer på. Noen må betale mer for at andre skal få varene billigere... Enerett på import er en uting som opprettholder slike barrierer.

 

Det er greit å legge på litt i fraktkostnader og lønnkost for selgerene, men dette utgjør lite av prisen ved dyre produkter. F.eks kostet en gitar jeg skulle kjøpe 27.000 i norge mens samme gitar kostet 12.000 i USA.... Skal vedde på at de fleste butikkene i norge kunne kjøpt gitaren billigere fra USA slik som meg enn fra importøren som har enerett på produktet. Heldigvis hadde ikke denne produsenten krevd eksportforbud på produktet fra butikkutsalg i USA.

 

 

Hvis Microplex ikke har lyst og drive support på kabinetter kjøpt hos Komplett. Så er det ikke være en å kreve kvitering om at kabinette er kjøpt av Microplex.

 

Problemet er vel kanskje om de har en world wide warranty på linje med f.eks Sony, da kan nemlig en eier av et sony produkt gå og få reparert det i hvilken som helst sony butikk i garantiperioden selv om han ikke kjøpte produktet i akkurat den butikken...

Endret av balleklorin
Lenke til kommentar
Uansett synest jeg det er dårlig at dere ikke aksepterer at andre begynner med import av et produkt , er det ikke fri konkuranse her i landet .

Det er ikke komplett.no's parall import de ikke aksepterer det er utgiftene de får i forbindelse med garanti på kabinettene de ikke aksepterer.

Jo,men Komplett sier jo at deres kunder får samme garanti hos dem , dessuten burde vel Lian Li dekke denne garantien uansett hvor varen er kjøpt , dette på samme vis som om du kjøper en bil , kjøper jeg feks en BMW i Tyskland har jeg jo samme service/Garanti gjennom norske forhandlere som om den var kjøpt i Norge . En annen ting er vel at det er få/ingen som trenger service på et kabinet da .

Lenke til kommentar
Siden HotelCesar er det mest sette programmet + at du tar deg tid til å sette deg så mye inn i noe du i utgapunktet ikke er intresert i (eller?), derfor skurrer innlegget ditt noe

 

 

Litt offtopic:

Når ble Hotel Cæsar det mest sette programmet? Har Norge gått helt av skafte, uten at jeg har merket det? Nei seriøst, greit nok Hotel Cæsar har nok sine faste seere kansje du er en av de?, men tviler sterkt på at de har over 500 000 seere.

 

Hadde jeg ikke intressert meg for dette emne hadde jeg aldri skrevet dette innlegget. Poenget mitt var at jeg synes at dette var en ganske så useriøs holdning fra 2 seriøse webshoper. Derfor tok jeg koblingen til Hotel Cæsar.

 

/Cyrus

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...