Gå til innhold

Hvordan gange og dele uten kalkulator?


Trygve

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
haha

 

 

Slike stykker burde man klare på barneskolen

Veit! Søsteren min i 6. lærer slik regning. Hun kan vaffal ganginga...

Jeg kunne det på barneskolen

 

EDIT: Søsteren di er jente og jenter er somregel flinkere på skolen enn gutter

Endret av Limited_Edition
Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje et godt tips hadde bare vært at du gikk til mattelæreren din og spurte om du kunne få en ekstra time en eller annen gang han/hun har fri så du kunne fått lært deg dette skikkelig; jeg lover deg - du vil tjene "big time" på det senere i livet.

 

Edit: Jenter har ikke på noen måte bedre forutsettninger for å være god i matte. Selv går jeg i klasse med en jente som har strait 6ere i matte - Hun er ikke noe dyktlig likevel. Jeg fatter ikke hvordan hun klarer det... (It's a girl thing, kanskje hun har et forhold til læreren :dribble: )

 

- Kanskje det ligger noe i at jenter ofte er flinkere til å konsentrere seg, og klarer bedre å jobbe målrettet når det gjelder tall o.l.

Endret av Dasset
Lenke til kommentar
Jeg tror kanskje et godt tips hadde bare vært at du gikk til mattelæreren din og spurte om du kunne få en ekstra time en eller annen gang han/hun har fri så du kunne fått lært deg dette skikkelig; jeg lover deg - du vil tjene "big time" på det senere i livet.

Jeg har ingen innteresse av noen ekstra timer, går på skolen fra 8.15 til 13.55 og det holder

Lenke til kommentar
haha

 

 

Slike stykker burde man klare på barneskolen

Veit! Søsteren min i 6. lærer slik regning. Hun kan vaffal ganginga...

Jeg kunne det på barneskolen

 

Jeg kunne det kjempegodt på barneskolen, jeg òg, jeg har rett og slett ikke hatt behov for det. Det er alltid en mobil/kalkis i nærheten hver gang man lurer på hva 54.65 x 445329.6 blir.

EDIT: Søsteren di er jente og jenter er somregel flinkere på skolen enn gutter

Det stemmer, i alle fag utenom matte...

Lenke til kommentar
haha

 

 

Slike stykker burde man klare på barneskolen

Veit! Søsteren min i 6. lærer slik regning. Hun kan vaffal ganginga...

Jeg kunne det på barneskolen

 

Jeg kunne det kjempegodt på barneskolen, jeg òg, jeg har rett og slett ikke hatt behov for det. Det er alltid en mobil/kalkis i nærheten hver gang man lurer på hva 54.65 x 445329.6 blir.

EDIT: Søsteren di er jente og jenter er somregel flinkere på skolen enn gutter

Det stemmer, i alle fag utenom matte...

..og naturfag.

Lenke til kommentar

For å si det sånn; kalkulatorer løser ikke avanserte algebraer og ligninger (med mindre du har grafisk kalkulator da) helt uten videre...

 

Har dere ikke begynnt med algebra og ligninger?

 

Hva med potenser og sannsynlighetsregning?

 

Hvis du ikke lærer deg ganging og deling ganske raskt skal jeg love deg du sliter når du kommer til litt avansert problemløsning...

 

Selv må jeg innrømme at jeg klarte å gjøre en grunnleggende feil på mattetentamen da jeg hadde tentamen rett før jul. Dette var heldigvis bare en "sløvhetsfeil", men det lå i det grunnleggende på en litt komplisert algebra. Den eneste feilen jeg hadde var en grunnleggende feil, fordi jeg ikke tok meg god nok tid til å tenke gjennom gangingen og delingen. Det straffet seg...

 

Hvis jeg hadde kunnet det grunnleggende, og hatt det klart for meg, da hadde jeg lett knekkt 6eren.

 

Dette var GK på allmen, men ganging og deling er så viktig at du ikke en gang får deg jobb i kassen på rimi uten å kjenne reglene ut og inn...

 

Du bør absolutt snakke med læreren din, jeg vet ikke om det er mulig å presissere det noe mer. Bare en time med læreren din kan gi deg en skikkelig boost på mange karakterer. Det er det mest grunnleggende du kan lære deg innen matte, og er noe alt det andre bygger oppå.

 

Hvis du ikke har lyst til å hjelpe deg selv, så forstår jeg ikke hvorfor noen har skal gidde å hjelpe deg; være så snill "I beg you", osv.

 

husk: 3+9*3 = ((36)30)) ehhm, oisann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...