Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC / Chello Ultra


Anbefalte innlegg

Heh, UPC må være norges dårligste på markedsføring. Nå har de visst lurt inn et nytt tilbud, 4Mbit/512kbit-linje, over det som har vært deres kjappeste linje hittil. Uten å nevne det med et ord andre steder enn i sine egne prislister..

 

Noen som har erfaring med det, er det så raskt som de lover? Synes uansett prisen (799,-) var litt vel drøy, de har jo fremdeles en bunch med porter stengt, går jeg ut fra..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Leverer bra? Basert på egen erfaring er jeg uenig.

 

De satt opp hastigheten uten ekstra pris her for en stund siden. Problemet er at de glemte å si at de nå struper flere typer trafikk. De gir deg altså kun det de lover dersom du bruker internett til det de mener du skal bruke det til (og de opplyser ikke noe sted om hva det er)

 

Hva skal man med 4mbit linje når den bare kan utnyttes fullt ut når man sjekker e-posten (...satt litt på spissen)

 

Rådet er å styre unna Chello/UPC siden det virker som om de er en av packetshaping bandittene som stjeler båndbredde fra egne kunder.

Men de vil vel aldri komme med en inrømmelse på det.

Jeg er dessverre låst til UPC siden jeg bor for langt fra sentral til å få ADSL osv.

Noen gode kabel alternativ?

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar

Hehe

 

UPC leverer sikkert sakene de da, men men noe superfirma har vel aldri UPC hvert da

 

Men 799 kr pr mnd er da litt da, men ingen sak å klare hvis man er i full jobb da

 

Er det noen forresten klarer å slå dette:

 

ITavisen.no speedometer resultat:

 

IP-adressen 129.241.105.118 lastet ned 954990 Bytes

på 0.23500000000000001 sekunder.

 

Nedlastingshastighet: 32510 kbit/s.

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

hvis du kan få www.firstmile.no så får du 8000\640 for 549,- : )

 

edit tintin

 

ITavisen.no speedometer resultat:

 

IP-adressen xxx.xxx.xxx.xxx lastet ned 954990 Bytes

på 0.01 sekunder.

 

Nedlastingshastighet: 763992 kbit/s.

 

:D

Endret av s_M_p
Lenke til kommentar

Hvorfor har du sladdet din ipadresse s_M_p og hvordan kan jeg da vite at du ikke tuller da

 

Ikke akkurat mange som har 1 Gbit linje i norge da, slik man sannsynligvis må ha for å få Nedlastingshastighet: 763992 kbit/s.

 

Mest sannsynlig tilkoblet Uninett

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

kristteo: Ja. Web har vært og er fremdeles kjempetregt i dag. tok meg 3 forsøk for å komme inn på denne siden. Ligger ingen info om problemer på UPC driftstatus. Litt merkelig siden det har vært sånn i hele dag?

 

Thompzen: Farten er det vanligvis ingenting å si på, men det virker som om Chello driver å struper enkelte typer trafikk. Bare ta en titt på Quickfix forumet og les alle klagene der. Det står også en delvis innrømmelse av forholdet i en av trådene. De sier at dette er for å gjøre nettet mer robust, men det er jo klart at det de faktisk gjør er å stjele båndbredde slik at de kan selge mer uten å bruke penger å å oppgradere egen kapasitet. Med andre ord mistenker jeg dem for å selge mer enn de kan tilby, og skjuler dette ved å innføre traffic-shaping.

 

Dersom du ikke vil installere quickfix for å få tilgang til forumet så er adressen http://quickfix2.chello.no/forum/

 

For meg arter det seg slik at all ut-trafikk for meg går ekstremt tregt. Dette skjer kun med fildelingsprogram. Det virker som om hver enkelt utgående strøm kun får max 1kbps. Da tryner jo poenget med fildeling helt. Jeg har også hatt problemer med spillservere der jeg tidligere har hatt god forbindelse. Dersom du ikke opplever det samme hadde det vært kjekt å vite hvor du er i Norge, hvilket modem du har osv. Da kan resten av oss kan peke på deg når vi klager ;)

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar
hmm...

jeg har også 2Mbit ifra shello, og jeg hører ifra de som kobler seg til meg at det lagger veldig når jeg lager game (server)...

 

det synes jeg er litt rart med tanke på at jeg skal ha 384kbps, er det ikke det som er opplastnings hastigheten?

Det er vel den opphastigheten, ja.

Men det skal ikke mye trafikk opp til før de stakkarslige bit'ene er oppbrukt!

Litt kjedelig med de latterlige opphastighetene fra Chello. Burde spandert på seg hvertfall 512 opp til 2000 ned :hrm:

Lenke til kommentar

Sitter og med chello pluss og griner over nettet

 

Fleire av portane BLIR STRUPA, herregud eg som bare overfører data mellom meg og min server. Er totalt håpøst å bruka porter som er meir uvanlege.

 

Spilling er treigt, beste eg får i Noreg er 50ms, snittet er 70ms.

Ut i Europa er faktisk ganske ok, men det blir aldri mindre enn 50ms uansett. Savner virkeleg Lyse linja med 5-10ms rundt ellers i landet.

 

Og nettet idag har vore håpløst treigt når det gjelder surfing.

Lenke til kommentar

Det siste året har Chello skjerpa seg. Linja er mye mer stabil enn den var før (kristiansand), vil si den har godt over 99% oppetid. Pingen kunne ha vært noe bedre, pleier å ligge på 50-60 på gameservere. Har 2mbit btw. Ultra tilbudet deres har en litt drøy pris, 599 er mer realistisk...

 

Men uansett, jeg er ikke "fornøyd" før jeg får fiber...

Lenke til kommentar

Jeg bor i Asker med det nye Motorola-modemet jeg ble tilsendt i sommer ;)

 

Jeg er enig med deg i at opplastingshastigheten i fildeligsprogram er merklig lav, og om dette skyldes restriksjoner fra UPC vet jeg ikke.

Når det gjelder quickfix har jeg holdt meg unna det. Betatesta det en gang og fikk en ubrukelig MP3-spiller med plass til 7 sanger :dontgetit:

Skal titte litt på det forumet jeg.

Lenke til kommentar

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnefeltet.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved en event. endring av emnefelt. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.)

 

Da tråstarter har vært aktiv på forumet og enda ikke endret emnefeltet stenges denne tråden.

Endret av am3k
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...