Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med 3Com trådløs ruter og Telenor ADSL


Anbefalte innlegg

Har problemer med å få denne trådløse ruteren til å fungere med Telenor ADSL.

ADSL modemet jeg har fått fra Telenor er et Topcom Xplorer 871 (ikke BT).

 

3Com ruteren er en Office Connect 3CRWE754G72-B

 

ADSL modemet deler ikke ut IP adresser, mao. har det ikke innebygd ruter. Skrudde derfor på DHCP på den trådløse ruteren, skrudde på PPPoE protokollen, skrev inn rett brukernavn og passord i de korrekte feltene, koblet RJ45 kabel fra ADSL modemet til WAN porten på den trådløse ruteren (prøvd i en av LAN portene også), skrudd på trådløs kommunikasjon og koblet opp det trådløse nettverket.

 

Det trådløse nettverket fungerer 100%, men får ikke internett tilgang.

 

Noen som har noen tips? Har søkt i forumet her, men finner ingen som har samme problem.

 

På forhånd, takk for hjelpen!

Endret av MrMarbles
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, er veldig nybegynner på dette her, men det er vel ikke en router med innebygd modem?!!? vi har en 3com trådløs router med innebygd modem, og vi har satt opp routern, osv.. bruker da seff ikke modemet og heller ikke pppoe ;)

men ifra kontakta på veggen, sett den inn i port 1? mulig det går da!??!?

btw, skal du bruke modemet da???har du satt opp routern og fått ordna vp/vci (?)osv???

Lenke til kommentar

Eg har nettopp satt ein 3com ruter som heiter 3CRWE554G72. Modemet frå Telenor var eit Thomsen 510. For å få det til å virke måtte eg sette det i ren bridge mode, og skru av DCHP på modemet. La inn brukanamn og passord i router, brukte den veivisaren som er innbygd. Det står vel Wizard på engelsk.

Då fungerte det utmerket her hjå oss.

Ser at hjå online så ligg det berre framgangsmåtar på BT modem hjå online.no, men det går jo an og spørje dei om korleis du skal gjere det.

Lenke til kommentar

Takk for alle tipsene. Skal teste så snart jeg får muligheten. Spesielt det med å kjøre uten modemet fra Telenor.

 

agvg: Ruteren klarte ikke å koble opp til internett når jeg var i oppsettet på den. Fikk alltid not connected og N/A (not available) på alt IP oppsett. Har allerede forsikret meg om at maskina aldri slår nummer når den skal på nett.

Lenke til kommentar

Ser det er noen som har 3CRWE554G72 , og det har nokk jeg og, jeg får internett på maskinene som står i lan på den, men ikke den trådløse, jeg er temmlig sikker på at jeg må skru av DHCP i den trådløse men har såklart rotet vekk 3com cden så jeg kommer ikke in på routern ! noen som vet hvor man finner slik programvare ?

Lenke til kommentar

For å komme inn på 3com så skriver du 192.168.1.1 i adresse feltet på nettlesaren din.

Gå inn på Wireless settings og sjå at trådlaust er satt enable.

Sjå ellers om det er satt kryptering, enten WPA eller WEP og skriv ned passordet som du treng dersom det er WEP. Sjekk samtidig om det er 128 eller 64 bits kryptering. På connection controll så sjekk at det er satt opp slik at alle kan kople seg til, og ikkje berre godkjente maskiner.

Dersom det ikkje hjelper så må du sjekke oppsettet på pcen som du vil koble til trådlaust, kanskje det er noko der som er feil.

Ellers så skjønar eg ikkje heilt kva du meinar med at du må slå av DHCP på den trådlause. Slik som eg ser det er det beste at maskina mottar IP frå 3com, og ikkje har statisk IP.

Lenke til kommentar
Jeg fikk ordnet det, og nei man kan ikke skrive in ipn til 3com routern i nettleser, må bruke programvare til det.. jeg satte gateway på laptopen til adsl routern og da fungerte det fint

Da har du ikke samme ruter som den jeg har iallfall. Bruker ikke nå programvare jeg. Skriver bare inn IP'en til ruteren i nettleseren, og bruker admin som passord (har ikke gidda skifte før jeg får alt til å funke som det skal).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...