Gå til innhold

Noen som vet noe om BenQ FP937s+ ?


Vu-caN

Anbefalte innlegg

Jeg ser at enkelte har rukket og fått testet skjermen allerede og slengt ut sine erfaringer i prisguiden. Jeg personlig tror rett og slett at de har sett seg blind på alt oppstyret rundt skjermen så de har regelrett satt påla litt for høyt. For høye forventninger er bare dumt å ha før man får et slikt produkt, for da kan opplevelsen bare bli nøytral eller gå rett ned(LES: overdrivelse) Jeg er slik av natur at inntrykkene kommer som de kommer. Man vet jo at CRT skjermer er bedre per dags dato og jeg har sett mye dårlige CRT skjermer også, så det sier seg vel selv at det kreves litt mer ut av en LCD skjerm for å overbevise CRT elskerne. Kan ikke folk heller ta en spade for en spade å markere de positive aspektene heller. Jeg skjønner begrepet "kritikk" men stort sett syntes jeg ukvalifiserte folk ikke trenger å sammenligne seg med en anmelder fra VG, og bare kaste terningen. Jeg syntes aldri disse terningkastene stemmer anyways. Jeg ser en film og inntar det visuelle. Bare jeg sitter igjen med en god følelse i magen etter å ha reist meg fra kinosetet, så gir jeg vel blanke i hvorfor en VG anmelder har slaktet filmen pga at knappene på skjorta til en av skuespillerne ikke er tidsriktige.

Prøv og ha et åpent sinn før man skal dømme noe, og en annen ting, objektiv kritikk er folk(LES: anmeldere) generelt dårlige på.

 

- My 2 cents

Enig med du.. Du må ikkje være redd for å bli skuffa trur eg.. skjermen er alle tiders! :D Klart du vil finne CRT skjermar som er bedre til dei raskaste spela, men ein LCD skjerm er ein bedre allrounder vil eg sei. Den er rett og slett deilig å se på i photoshop og andre windows applikasjoner, i tilleg til å være veldig bra i spill, syns eg! Dette er min første LCD skjerm, men eg har testa fattern sin, og nokre kompisar sine, og ingen slår denne! Det einaste negative eg kan finne er at det er få justeringsmoglegheitar, og kanskje litt baklys når bildet er svart, men kva gjer vell det? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til opplysning så oppfatter menneskets øye 24 FPS... Need I say more ;)

Nei, ikke på så nær avstand. Men sitter man så langt unna som en TV, går 24 FPS fint.

 

Og gullegutt: skulle gjerne vist deg 937s, skulle anta at du heller ikke vil se noe etterslep. Sålenge jeg ikke ser noe, er jeg fornøyd med valget mitt; særlig hvis det betyr bedre bilde...

Lenke til kommentar
Til opplysning så oppfatter menneskets øye 24 FPS... Need I say more  ;)

Nei, ikke på så nær avstand. Men sitter man så langt unna som en TV, går 24 FPS fint.

 

Og gullegutt: skulle gjerne vist deg 937s, skulle anta at du heller ikke vil se noe etterslep. Sålenge jeg ikke ser noe, er jeg fornøyd med valget mitt; særlig hvis det betyr bedre bilde...

Selfølgelig er du fornøyd! Det er vi nok begge, og slik skal det være! :thumbup:

Lenke til kommentar
Har bare fått sett på den. Holder på å bygge pc skjønner du, og jeg har ikke kommet lengre enn å få ut alle deler fra pakkene sine, så har jeg montert PSU, hardisker, bytta litt vifter osv.. Kommer bort en kompis som skal hjelpe meg videre, så kanskje jeg får testa den ikveld :w00t:

Lykke til med PCen da gixxerman :D

 

Ut ifra alt som blir skrevet her, virker det som dette er en veldig bra skjerm!

Og blant folk her som har gått i annskaffelse av denne skjermen er stort sett fornøyd?

Pluss, virker den fint i World of Warcraft?

 

Så da må vi vel gå i annskaffelse av den her også da :thumbup:

Lenke til kommentar
https://prisguiden.no/vis_produkt.p...review_id=12880

 

Ble litt spendt nå :p hehe... men han er vel rimelig pro han som har skrivd der eller? Jeg håper ikke jeg merker så mye!

Må ærlig innrømme etter å ha lest denne, får jeg noen baktanker!

Hva mener dere andre som evt. har kjøpt skjermen?

Skjermen er heilt super! Dei som har skrive det der må være ekstremt kresne, eller berre ha altfor store forhåpningar om ein revolusjon innan LCD skjermar.

 

Du vil ikkje bli skuffa. Fargane er nydelige, og eg ser ikkje noko etterslep. :thumbup:

Lenke til kommentar

Fått testa skjermen igår. Ingen døde pixler her, men jeg har likevel et par ting å kommentere. Min skjerm begynner å lage en veldig lys og høyfrekvent lyd etter 10-15 minutters bruk. Legger ikke merke til den om jeg spiller musikk, men jeg kan jo ikke bare late som om den ikke er der. Det er én ting, og en annen er at jeg ikke har fått stilt den inn helt perfekt ennå virker det som. Har brukt Cleartype justeringingen på microsoft.com pluss at jeg har stilt litt gjennom panelet. MÅ jeg innstallere det som kom på den CD'en som fulgte, med forresten ?

 

Ble litt mange spørsmål, men jeg vil i det minste vite litt om den lyden. Jeg har ihvertfall hørt om folk som har fått migrene av slikt på lang sikt, og det er lite ønskelig. Jeg har prøvd den vanlig løft, dytt, press, bank metoden man brukte på gamle tv'er for å sjekke om lyden forsvinner, uten hell. Har også tatt ut og inn strøm og signal kabelen(bruker DVI seff) og også prøvd og bevege litt på dem, men uten hell.

Digger skjermens utseende og ytelse i spill, der har jeg ingenting å utsette, men så var det de andre tingene da. Har prøvd den i Mohaa og CoD så langt, og la ikke merke til etterslep.

 

Får håpe det ikke ble altfor mye på en tirsdags morgen :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...