Gå til innhold

Noen som vet noe om BenQ FP937s+ ?


Vu-caN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Då har skjermen annkommet rommet mitt, og mitt fyrste intrykk er bra! Den er jo veldig pen og sjå på, og det er ingen døde pikslar som eg kan sjå! Skal teste nokre spel og gje ein tilbakemelding her! :thumbup:

 

Edit: Då var Counter Strike: Source testa, og eg kunne ikkje sjå noko etterslep.

Eg er nok ikkje godt nok kvalifisert til å bedømme om det er etterslep, men eg kunne vertfall ikkje sjå noko.

Fargane er veldig fine, men i menyen kunne eg ikkje velge auto adjust :cry: Den var grå og umuleg å trykke på.... Kva kan det ha seg?

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar
Då har skjermen annkommet rommet mitt, og mitt fyrste intrykk er bra! Den er jo veldig pen og sjå på, og det er ingen døde pikslar som eg kan sjå! Skal teste nokre spel og gje ein tilbakemelding her! :thumbup:

 

Edit: Då var Counter Strike: Source testa, og eg kunne ikkje sjå noko etterslep.

Eg er nok ikkje godt nok kvalifisert til å bedømme om det er etterslep, men eg kunne vertfall ikkje sjå noko.

Fargane er ganske fine, men i menyen kunne eg ikkje velge auto adjust :cry: Den var grå og umuleg å trykke på.... Kva kan det ha seg?

det er fordi du bruker DVI kobling

Lenke til kommentar
Då har skjermen annkommet rommet mitt, og mitt fyrste intrykk er bra! Den er jo veldig pen og sjå på, og det er ingen døde pikslar som eg kan sjå! Skal teste nokre spel og gje ein tilbakemelding her! :thumbup:

 

Edit: Då var Counter Strike: Source testa, og eg kunne ikkje sjå noko etterslep.

Eg er nok ikkje godt nok kvalifisert til å bedømme om det er etterslep, men eg kunne vertfall ikkje sjå noko.

Fargane er ganske fine, men i menyen kunne eg ikkje velge auto adjust :cry:  Den var grå og umuleg å trykke på.... Kva kan det ha seg?

det er fordi du bruker DVI kobling

Okey! :w00t:

Lenke til kommentar

Har akurat fått testa skjermen her, og kan konstatere at etterslep er godt tydelig i Quake 3. Fikk heller ikke kjørt den i annet enn 1280*1024, men dette problemet ser ut til å kun gjelde Quake3. Ellers virker skjermen helt super, til det jeg har testet den til så langt i allefall. I andre litt roligere spill legger jeg ikke engang merke til etterslepet.

Lenke til kommentar
Då har skjermen annkommet rommet mitt, og mitt fyrste intrykk er bra! Den er jo veldig pen og sjå på, og det er ingen døde pikslar som eg kan sjå! Skal teste nokre spel og gje ein tilbakemelding her! :thumbup:

 

Edit: Då var Counter Strike: Source testa, og eg kunne ikkje sjå noko etterslep.

Eg er nok ikkje godt nok kvalifisert til å bedømme om det er etterslep, men eg kunne vertfall ikkje sjå noko.

Fargane er ganske fine, men i menyen kunne eg ikkje velge auto adjust :cry:  Den var grå og umuleg å trykke på.... Kva kan det ha seg?

det er fordi du bruker DVI kobling

Okey! :w00t:

Men trodde DVI liksom var det som skulle brukes jeg:\

Kunne vært ganske så kjekt å kunne stille på geometrien :|

Lenke til kommentar

Det vil antakeligvis si at den er pakket og sendt.

 

Du vil som oftest da få en mail, med referansenummer som du kan spore pakken med på www.posten.no.

Referansenummeret på pakken vil du nok også finne igjen på internett siden til netbutikken, hvis du leter litt i informasjonen om ordren din.

Lenke til kommentar

Fargane er ganske fine, men i menyen kunne eg ikkje velge auto adjust :cry:  Den var grå og umuleg å trykke på.... Kva kan det ha seg?

det er fordi du bruker DVI kobling

Okey! :w00t:

Men trodde DVI liksom var det som skulle brukes jeg:\

Kunne vært ganske så kjekt å kunne stille på geometrien :|

Jada, det er DVI som skal brukes, og det er også derfor du ikkje kan stille geometrien. DVI er digitalt som medfører at du slepp å stille på noko sidan alt allereie er beint.

 

Mogleg du kan stille meir manuelt viss du vil (ikkje spør meg kvifor), men auto er ikkje naudsynt sidan alt er (skal være) 100% beint.

 

Forøvrig: Håper nokon kan gi ei nokonlunde samanlikning med 937s i forhold til fargar og slikt. Har vanskeleg for å tru at eit prishopp på eit par-tre hundre kan kompansere for dei bedre specsa. Mao. eg er redd den har måtte ofre nokre av dei gode eigenskapane frå 937s.

Lenke til kommentar
Det ser ut til at en grossist har driti litt på draget, og kalt denne 937+, så se ikke bort fra at lista over nettbutikker som fører denne vokser radikalt snart. Venter bare på avklaring, og eventuell korrigering fra grossist/nettbutiiker

Kan du forklare litt nærmere hva du mener? Skjønte det ikke helt.. :blush:

Ja, en liten feil hadde visst sneket seg inn ett eller annen sted, slik at en del nettbutikker trodde denne modellen het 937+, og følgelig la inn det i sine prislister. Nå er feilen rettet, og lista over nettbutikker som selger denne har blitt litt lenger :)

 

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=25048

 

edit, lista har faktisk blitt tre ganger så lang, hvis jeg ikke tar helt feil ;)

Lenke til kommentar
Skal hente den i på postkontoret i dag klokke 17.00 jeg :p Gleder meg..

 

Skal si hva jeg mener med den også når jeg får den :)

 

Men burde jeg bruke dvi eller åssen er det? Ble litt usikker nå :S

Bruk DVI ja.. det skal visst bli eit bedre bilde, og geometrien på skjermen blir innstillt automatisk :thumbup:

Okey, takk for svaret ;) hehe..

Nå må jeg si jeg gleder meg til å prøve den første lcd skjermen jeg har hatt :D

Kan jo bli spennende, håper det blir en bra opplevelse :p

Lenke til kommentar
Skal hente den i på postkontoret i dag klokke 17.00 jeg :p Gleder meg..

 

Skal si hva jeg mener med den også når jeg får den :)

 

Men burde jeg bruke dvi eller åssen er det? Ble litt usikker nå :S

Bruk DVI ja.. det skal visst bli eit bedre bilde, og geometrien på skjermen blir innstillt automatisk :thumbup:

Okey, takk for svaret ;) hehe..

Nå må jeg si jeg gleder meg til å prøve den første lcd skjermen jeg har hatt :D

Kan jo bli spennende, håper det blir en bra opplevelse :p

Samma her... min fyrste LCD.. vart vertfall ikkje skuffa! :thumbup:

Lenke til kommentar

Eyyy ;) Sitter på den nå :p det er faen meg digg med lcd.. skal spille nå ;) så skal jeg også komme med noen tilbakemelinger.. ser ganske bra ut nå ja!

 

CS: Source: Kan ikke se noe spesiellt etterslep. Funker toppers her! :)

 

Doom3: Prøvde akuratt i doom nå, funka faen meg bra det også!

 

Trackmania: Så bra ut her også ja.

 

Så jeg er fornøyd. Poster mer så fort jeg får spilt noen andre spill. Hehe..

 

Syntes den er veldig bra til å vise bilder og se på film med også.

Endret av -Xc4-
Lenke til kommentar

Eneste spillene jeg virkelig har merket noe til etterslep så langt er Quake3 og Trackmania, men er helt klart spillbart. En tillvenningsak :yes:

 

Tror nok ikke den "vanlige" gamern vil merke stort til dette. CS som går såpass rolig for seg, synes jeg fungerte veldig bra på denne skjermen.

Endret av zr4th
Lenke til kommentar

Jeg ser at enkelte har rukket og fått testet skjermen allerede og slengt ut sine erfaringer i prisguiden. Jeg personlig tror rett og slett at de har sett seg blind på alt oppstyret rundt skjermen så de har regelrett satt påla litt for høyt. For høye forventninger er bare dumt å ha før man får et slikt produkt, for da kan opplevelsen bare bli nøytral eller gå rett ned(LES: overdrivelse) Jeg er slik av natur at inntrykkene kommer som de kommer. Man vet jo at CRT skjermer er bedre per dags dato og jeg har sett mye dårlige CRT skjermer også, så det sier seg vel selv at det kreves litt mer ut av en LCD skjerm for å overbevise CRT elskerne. Kan ikke folk heller ta en spade for en spade å markere de positive aspektene heller. Jeg skjønner begrepet "kritikk" men stort sett syntes jeg ukvalifiserte folk ikke trenger å sammenligne seg med en anmelder fra VG, og bare kaste terningen. Jeg syntes aldri disse terningkastene stemmer anyways. Jeg ser en film og inntar det visuelle. Bare jeg sitter igjen med en god følelse i magen etter å ha reist meg fra kinosetet, så gir jeg vel blanke i hvorfor en VG anmelder har slaktet filmen pga at knappene på skjorta til en av skuespillerne ikke er tidsriktige.

Prøv og ha et åpent sinn før man skal dømme noe, og en annen ting, objektiv kritikk er folk(LES: anmeldere) generelt dårlige på.

 

- My 2 cents

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...