Gå til innhold

Billige pc'er hos dell frem til 05.01- fra 2096 kr


Anbefalte innlegg

Men seriøst! Den annonsen der er pur svindelforsøk!

 

Intel 2,4 Ghz

Ram DDR 256MB-333 mhz

40 Gb harddisk

Lydkort

Nettverkskort- Klar for adsl

Bra Skjermkort som man kan spille spill på

Usb 2.0 Porter

IEEE 1394 porter for å koble videokamera eller andre enheter

LG CD-rom

Dell tatatur og mus og musematte

Strømkabel og manualer

Svart tower med usb og lydutgang i front

Full garanti

Lett oppgraderbar hvis ønskelig

Helt ny i lukket boks

 

Stille gående pc som passer til alle formål til en bra pris.

 

Frakt 150 kr i hele norge, kan hentes i oslo.

 

Selger siden jeg har kjøpt bærbar pc.

 

I tillegg "glemmer" selger å opplyse om at det er XP Home og at det ikke medfølger lisens på Norton-pakken som han lister opp.

 

Håper virkelig ikke at en eller annen stakkar med lite penger biter på denne og handler, da du får akkurat samme maskin til 2956,- MED frakt på Dell.no!

 

Finnes det mulighet til å rapportere annonser i bruktmarkedet?

 

-KJ

Jeg tror dessverre det ikke er noe man kan gjøre mot sånt. Bra skjermkort som man kan spille på... klart det går sikkert skikkelig smooth i kabal og pinball!

Lett oppgraderbar... tja... Du kan vel putte inn et PCI lydkort, eller tvkort hvis du vil...

Alle adjektivene er ikke spesifikke, alt er relativt...

Fremdeles syntes jeg det er dårlig gjort av selger.

Nesten som å se Elkjøp\Dell\settinnelektrokjedeher sine reklamer...

Endret av Azper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper virkelig ingen går på den annonsen. Det er jo billigere å kjøpe den ny fra Dell! Har forresten ingen 1394-porter heller.

Fikk to stk her i går, og nå er de satt opp, og den ene kjører fint som server :yes: Genialt opplegg..2800 for to nye, fullt fungerende PC'er er jo latterlig :D

Lenke til kommentar

Beste av alt er jo at den er lydløs, men jeg oppgraderte den ene maskinen min med minne slik at jeg har 512 mb ram + dvd brenner og da er den grei nok for regnskapet mitt..

 

Den andre har jeg ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre med..

 

Synest forresten at bruktmarkedet skulle hatt adminastratorer som kunne ryddet opp og en kunne ha tipset de om ting som ikke stemmer.. Ser at det ofte er spam der slik som free2yoy opplegg og reklamer for pc modeller med utstyr som de ikke blir levert med... Balnt annet en del bærbare annonser hvor det er oppsummert poprter som aldri har vært på den modellen..

 

Uansett så er disse to maskinene jeg kjøpte et kupp, prismessig..fint for papir arbeid..

 

Rscue

Lenke til kommentar

Min 2400 kom den 13. jan den også. Ikke akkurat noen spill-pc for å si det mildt, men det forventet jeg heller ikke. Stillegående og fin er den. Satt inn 512MB ram ekstra, en NEC ND3500 dvd-brenner + at jeg byttet ut 40GBen med en Seagate Barracuda 200gb.

 

Helt klart masse for 1400kr, MEN, celeron-cpuen suger... Selv til vanlige kontoapplikasjoner. Noen som har opplevd av menyen som man får ved å høyreklikke faktisk kan gå sent innimellom? :/

Endret av Kenti
Lenke til kommentar
Min 2400 kom den 13. jan den også. Ikke akkurat noen spill-pc for å si det mildt, men det forventet jeg heller ikke. Stillegående og fin er den. Satt inn 512MB ram ekstra, en NEC ND3500 dvd-brenner + at jeg byttet ut 40GBen med en Seagate Barracuda 200gb.

 

Helt klart masse for 1400kr, MEN, celeron-cpuen suger... Selv til vanlige kontoapplikasjoner. Noen som har opplevd av menyen som man får ved å høyreklikke faktisk kan gå sent innimellom? :/

Det skjedde hele tiden da jeg hadde en omtrent lik targa pc. :p

Lenke til kommentar

Tunga MÅ være rett i munnen ja, men tilbudet ser bra ut det(jeg finner ingen til 2000 da men, skal uansett ikke ha den helt billigste).

 

Noen som veit om det er mulig å kjøpe Dell uten programvare(ønsker å kjøre linux), cd-rom (må byttes med en dvd brenner), tastatur og mus?

Lenke til kommentar
Tunga MÅ være rett i munnen ja, men tilbudet ser bra ut det(jeg finner ingen til 2000 da men, skal uansett ikke ha den helt billigste).

 

Noen som veit om det er mulig å kjøpe Dell uten programvare(ønsker å kjøre linux), cd-rom (må byttes med en dvd brenner), tastatur og mus?

Tilbudet/feilen gjelder ikke enda (ser ut for meg som at du har oppfattet det som om det skulle gjøre det). Derfor finner du ikke Dimension 2400 til 1400kr lengre. Tror ikke man får kjøpe uten OS fra Dell.

Lenke til kommentar

På den ene maskinen min med celeron går som olja lyn, aldri hatt noen slike at den opner seg sakte... Er faktisk utrolig fornøyd.. De celeronene jeg har hatt før har jeg kun hatt problem med.. Men denne har jeg ikke det slag prob. med...

 

Uansett med en dvd brenner og 256 mb minne extra så funker denne exellent til mitt bruk som er fakturering :)

 

Den andre har jeg bare kjørt litt og den er det noe gale med kabinettet henger ikke sammen i det hele tatt, og bråker pga resudans i kabinettet

 

rscue

Lenke til kommentar
Noen som veit om det er mulig å kjøpe Dell uten programvare(ønsker å kjøre linux), cd-rom (må byttes med en dvd brenner), tastatur og mus?

Har vært i kontakt med Dell ang. dette før deg skulle sette opp ein Linux-PC.

Dette var nok ikkje mulig...

 

Men har sett at dei eg begynt med dette i USA, så det er sikker bare eit tidsspørsmål.

 

Syns uansett det er talentlaust av DELL og ikkje kunna levera uten OS (du MÅ vel kjøpa ein eller anna form for "office" også?).

 

 

CD-Rom trur eg du kan få bytta til DVD-R uten noko problem i kjøp-systemet deira om eg husker riktig. PRØV :D

Lenke til kommentar

Har nå satt opp begge mine maskiner, og har følgende å rapportere:

 

Dimension 2400:

 

Fungerer finfint med 256MB minne til kontorbruk. Må justere disken fra "Bypass" til performance og skifte ut Nortonpakken som kveler systemet. La inn AVG og bruker XP sin egen integrerte firewall. Kjører Office 2003 uten problemer.

 

Pris med mus og tastatur, inkl frakt: 1400,-

 

Dimension 3000:

 

Hadde egentlig forventninger til at denne skulle være en del kjappere på grunn av 533MHz systembuss kontra 400MHz på 2400, men dengang ei. Satte inn en 256MB minnebrikke ekstra i håp om at den kom til å kjøre dualchannel minne, men det skjer da altså ikke. Må vel ha annen CPU også?

 

Men slettet XP som fulgte med og la inn Fedora Core 3 på den, og den fungerer utmerket til hjemmebruk. Eneste minus er at CPUbruken ligger jevnt på 35% når man spiller MP3 + surfer litt... (For ikke å nevne det helvetet det var å få installert MP3-støtte. Jommen sa jeg smør ang. linux og brukervennlighet...)

 

Pris med mus, tastatur OG 17" skjerm, inkl. frakt: 2300,-

 

Ikke værst uttelling på til sammen 3700,-

 

-KJ

 

EDIT:

 

Tipset til alle som kjøpte tilsvarende maskiner (2400 eller 3000) er da å sette disken til performance. Jeg ser stor forskjell på mine. Bråker nok noe mer, men det er det verdt!

 

EDIT2:

 

Der kom dualchannel også. Var bare en reboot så virket det. Stas!

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Intel 2,4 Ghz

Ram DDR 256MB-333 mhz

40 Gb harddisk

Lydkort

Nettverkskort- Klar for adsl

Bra Skjermkort som man kan spille spill på

6 Usb 2.0 Porter

LG CD-rom

Dell tatatur og mus og musematte

Strømkabel og manualer

Svart tower med usb og lydutgang i front

Full garanti

Lett oppgraderbar hvis ønskelig

Helt ny i lukket boks

 

Stille gående pc som passer til alle formål til en bra pris.

 

Frakt 200 kr i hele norge, kan hentes i oslo. 250 ved oppkrav.

 

Sleipt... Intel 2,4 cpu? folk viil tru det er p4

Bra skjermkort? neppe

Og oppgradering? kordan kan man enkelt oppgradere ein dell pc?

(seff cpu ram og hd men)

Lenke til kommentar

Hoi!

I føljetongen Godbiter fra Dell:

 

I natt solgte de en bærbar Inspiron 8600c for 8055,- kr., inkl. frakt og mva.

 

Dette var med Radeon 9600 og 512 mb ram.

Riktignok den minste Centrinoprosessoren på 1,4 GHz, men den er jo langt raskere enn en vanlig prosessor på samme hastighet. Forøvrig harddisk på 40 gb og g/b WLAN.

 

Ser nå at maskina er tusenlappen dyrere, men det er ikke så værst, det heller.

(Alle prisene er uten noen form for serviceavtaler, selvsagt).

 

HH

Lenke til kommentar
Når det gjelder harddisk ytelsen, hvor er det man endrer oppsettet til "Performance"?

F2 under første skjerm i boot, et godt stykke ned.

 

Fantastisk snedig opplegg i BIOS med logging, forresten. Genialt for å se hva kunder har foretatt seg etter installasjon av maskinen...

 

"Nei, her er det ikke garanti. Du har jo gjort ett eller annet med CPU og minne, og det har du ikke kjøpt av oss....." Bleh! :thumbdown:

 

-KJ

Lenke til kommentar

Synest selv at bypass er greit da hdd ikke bråker så mye, faktisk pcen er helt stille og den er mer en rask nok..Hdd her er seagate

 

Den andre pcen vet jeg ikke hvilken pc som står i da jeg ikke har sjekket det i system enda, men den bråker noe inni h**** når den står på performance.. Liker at pcene jeg bruker til teksbehandling og surfing skal vær mest mulig stille..

 

Rscue

Lenke til kommentar

Opplevde en betydelig økning i ytelse i det jeg skiftet fra bypass til performance, da sammen med en liten økning i støy. Begge mine har Seagate HDD. Veldig liten forskjell i ytelse mellom Bypass og Quiet, men disken høres knapt i Quiet modus.

 

Hvorfor finner vi ikke denne muligheten i andre HK?

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...