Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
NIrD: ja! :) så sant du ikke er redd for å bruke opp minneslot'ene! ;)

Regner med det var en spøk :D Men hvis ikke:

 

NIrD: Du får dobbel så stor minne hastighet om du bruker to minneslotter som om du bare bruker en. -Så alternativene er egentlig:

2*256

2*512

2*1024

 

Om du bare bruker en minnebrikke vil du (i følge AMD) omtrent få en 3000+ cpu ut av en 3200+ (hvis det er det du eier). Dette avhenger selvsagt i hva du skal bruke den til, men jeg regner med det mest krevende du gjør er å spiller ;)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Beklager om det har vært tatt opp tidligere i denne tråden (den begynner å bli lang ;) )

Men hva har jeg gjort, eller ikke gjort, når jeg ved forsøk på å bruke dvalemodus får beskjed om at "nå kan du skru av datamaskinen"?

 

Og skru av en datamaskin er jo ikke bare bare, skulle tro det var snakk om et atomkraftverk. Hvorfor ikke bare en AV knapp... :cool: ?

 

He he, tuller litt, men altså det skal da ikke være nødvendig å skru av manuelt, så antar at det er noe jeg har satt feil, og at noen her vet hva :)

Lenke til kommentar
Hei.

 

Beklager om det har vært tatt opp tidligere i denne tråden (den begynner å bli lang ;) )

Men hva har jeg gjort, eller ikke gjort, når jeg ved forsøk på å bruke dvalemodus får beskjed om at "nå kan du skru av datamaskinen"?

 

Og skru av en datamaskin er jo ikke bare bare, skulle tro det var snakk om et atomkraftverk. Hvorfor ikke bare en AV knapp... :cool: ?

 

He he, tuller litt, men altså det skal da ikke være nødvendig å skru av manuelt, så antar at det er noe jeg har satt feil, og at noen her vet hva :)

Pc'ens på knapp kan trykkes inn en enklet gang for å starte shutdown. Den kan også holdes inne i 3-5 sekunder ca så vil man skru av med tvang. :)

 

Men det at en PC henger og ikke shutdown'er skikkelig er som regel noe drivere eller slikt som ikke avsluttes korrekt. Opplevde det på min gaaaaaamle P3 500 som hadde nettverks kort, men stod på ISDN linje og ikke nett i det hele tatt. Disablet nettverks kortet i Device manager (var W2K på den PC'en da) og det fikset problemet. Så du kan prøve å disbale enheter en etter en i device manager, du kan sjekke "eventlog" og se om det har noen feilmeldinger evt så kan du også fjerne ekstra PCI enheter en etter en. På den måten vil du kunne finne fram til den som kødder opp dette og dermed prøve andre drivere eller søke litt på nettet etter problemer med den enheten.

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Takk for tipsene Zimon. Og tvinge den av ved og holde knapppen inne kjenner jeg til, men det er vel såvidt jeg har skjønt ikke anbefalt annet enn ved problemer. Det du nevner med drivere har jeg også vært borti før, men denne gangen var det ikke slik at den "hang" ved avslutning, den ville bare ikke gå helt av på egen hånd.

 

Jeg fant ut at feilen hos meg rett og slett bare var at jeg hadde glemt og aktivere APM i strøminnstillingene i XP, eller dvs, jeg hadde ikke restartet, og da virket det ikke. Litt merkelig egentlig; om man fjerner krysset får man beskjed om å restarte, om man legger til kryss; ingen beskjed om restart.

 

Men når det gjelder dette med strømstyring/ skru av osv, er det noen som kan forklare meg i korthet hva S3 og S1 i power menyen i bios egentlig er for noe.

Er ikke noen god forklaring på dette i noen av mine hk manualer, men det har vel noe med "suspend modes" å gjøre, men hva er hva?

Lenke til kommentar

Noen som har problemer med å klokke prosessoren no særlig med a8n-sli? og da mener jeg non-deluxe versjonen..Har prøvd en del forskjellige bioser og men funker dårlig. til og med AI NOS funker dårlig ,hvis jeg setter den på overclock 10 % så starter ikke windows...hmm får håpe det kommer en god bios til dette kortet snart..

Lenke til kommentar

corsair value er meget god ram, men ikke for klokking...og om du har lar den følge cpu'en så vil en 10% overklokk tilsie en hastighet på 440...mens det er corsair value stort sett stopper rundt 410-415.

 

om alt klikker og du må reinstallere windows om du skrur ned ram hastigheten så er det noe alvorlig galt...ville kjørt memtest en natt for å sjekke at du ikke har fysiske feil på minnet...

 

hva slags cpu har du forresten?

Lenke til kommentar

krister, nå kjørte jeg først pcmark med default instillinger, så satte jeg opp cpun til 220 (en liten overklokk) og satte rammen til 333.så sammenlikna resultatene, og nå ble det forskjell , fikk bedre resultater med 220.

Men så prøvde jeg å gå litt lengre og satte den til 235 ,da hoppa cpun ned på 1645 mhz, mulitpliern gikk ned automatisk fra 9x til 7x! Er dette maskinas måte å si - "Dette går ikke" På? :p eller skal jeg sette multipliern manuelt til 9x?

Er litt redd for å fucke opp alt igjen..hehe

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg med et hudge problem og lurer på hvorfor i huleste ikke asus klarer å skrive i manualen hva de forskjellige beep kodene er fornoe. Har netopp dyttet maskina over i et Lian Li kabinett og uansett hva jeg har tatt ut eller setter i så får jeg ikke noe bilde men en Beep kode fra hk.

 

Beep'et varer i ca 1 sec og blir borte i 5 sec før det piper igjen. Jeg har testa å ta ut en ram brikke og bytte om på plassene på ram brikkene osv men til ingen nytte. Koblet fra hdd og alt annet enn gfx, ram cpu og psu men fortsatt samme pipelyden og ikke noe bilde. Noen som har peiling på hva det er som gjør at jeg får den pipelyden og hva den betyr? Hadde vært hyggelig å hatt en maskin å gejme wow på. :p

 

Finner ingen Beep message code guide som viser hva som er galt.

 

:cry: ¨PLZ need help.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...