Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Hmm, jeg forstår ikke helt problemstillingen her, det er jo valgfritt og innstallere Nvidia firewall...

Virker som noen her blander sammen drivere og firewall, man kan fint bruke begge nettverkskortene uten og innstallere firewall.

 

Men dere som bruker den, gjør dere det isteden for XP's firwall, eller i tillegg til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, jeg forstår ikke helt problemstillingen her, det er jo valgfritt og innstallere Nvidia firewall...

Virker som noen her blander sammen drivere og firewall, man kan fint bruke begge nettverkskortene uten og innstallere firewall.

 

Men dere som bruker den, gjør dere det isteden for XP's firwall, eller i tillegg til?

istedenfor...

Lenke til kommentar
Hmm, jeg forstår ikke helt problemstillingen her, det er jo valgfritt og innstallere Nvidia firewall...

Virker som noen her blander sammen drivere og firewall, man kan fint bruke begge nettverkskortene uten

 

Det er valgfritt men når man har kjøpt noe nytt skal det fungere.

Å få blåskjerm fordi man bruker firewall er dårlig reklame.

Jeg vil bruke Nvidia sin hvis problemet forsvinner.

Når det gjelder drivere så er alle innstallert.

Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 29/04/2005 : 11:07

Det er valgfritt men når man har kjøpt noe nytt skal det fungere.

Å få blåskjerm fordi man bruker firewall er dårlig reklame.

Jeg vil bruke Nvidia sin hvis problemet forsvinner.

Når det gjelder drivere så er alle innstallert.

Ja, for all del, er ikke uenig med deg i det, jeg fikk bare litt intrykk av at noen trodde de ikke kunne bruke Nvidia nettverkskortet uten og innstallere Nvidia firewall. Var bare det jeg ville presisere :)

 

Men selvsagt bør det virke når det følger med, men dette kortet bærer jo etter mitt syn litt preg av å være litt "for nytt". Feks fikk jeg ved innstallasjon av Ntune beskjed om at jeg ikke måtte kjøre autotune (eller hva det nå het) før jeg hadde endret pci innstillinger i Bios. Dette valget for pci innstilliger var ikke der før jeg også hadde flashet inn nyere version bios. Det virker som det er en del barnesykdommer på bådet bios og cd rett ut av esken...

 

Men når det gjelder akkurat denne Nvidia firewallen, hva er det som tilsier at den er bedre enn SP2's firewall, og hvordan er det med ekstra prosesser som blir lagt til, dere som har fått den til å virke?

Jeg har ikke prøvd den selv.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd å reinstallere driverne til "Marvell Yukon"-kortet, men jeg får fortsatt ikke koblet meg til internett/nettverket. Hva er feil? Det står jo i systembehandling at enheten fungerer som den skal.

 

Hva er "1394-nettverkskort"?

 

EDIT: I tray-icon-linjen er det et ikon for "trygg fjerning av maskinvare", og når jeg trykker på den, står dfet at jeg trygt kan fjerne harddiskene mine. Men det vil jeg da ikke! :no: Hvordan fjerner jeg det ikonet fra tray-linjen?

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
Hva er "1394-nettverkskort"?

firewire! :)

 

har forøvrig avinnstallert nvidia firewall selv for å slippe blåskjermer! ;)

Hvordan gjøres det?

Hvordan fjerne nvidia firewall?

 

du går på leggtil/fjern programmer og velger "fjern" på noe som het "nvidia netforce-ellerno-lignende"! :)

Takker så x3mt mye krister461. Med en gang jeg hadde avinstallert den "dritten" så funket nettverket. Takket være deg, har jeg nå noe å finne på idag. :w00t:

Lenke til kommentar
EDIT: I tray-icon-linjen er det et ikon for "trygg fjerning av maskinvare", og når jeg trykker på den, står dfet at jeg trygt kan fjerne harddiskene mine. Men det vil jeg da ikke!  Hvordan fjerner jeg det ikonet fra tray-linjen?

 

Noen som har peiling på dette?

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
EDIT: I tray-icon-linjen er det et ikon for "trygg fjerning av maskinvare", og når jeg trykker på den, står dfet at jeg trygt kan fjerne harddiskene mine. Men det vil jeg da ikke!  Hvordan fjerner jeg det ikonet fra tray-linjen?

 

Noen som har peiling på dette?

jeg tror nok ikke det er noen enkle måter å fjerne det ikonet...det dukker alltid opp når du har "skrivbar" hardware som kan fjernes uten å lukke windows...det betyr blant annet de harddiskene du ikke kjører OS på! :)

 

når du trykker på denne og velger en harddisk så vil windows slutte å skrive til disken slik at du kan fjerne den uten å slå av maskinen...

Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 29/04/2005 : 12:40

  OK, men jeg har da OS på den ene av de diskene det står at jeg trygt kan fjerne. På min forrige pc hadde jeg da ikke dette ikonet så det må da være mulig å fjerne det? 

Unektelig litt skummel den knappen der, det gjelder å holde tunga rett i munnen om man feks skal ta ut usb minne eller andre ting man vanligvis bruker denne knappen til.

 

Jeg tror den kommer opp når du har disker koblet til sata, windows ser sata som noe fjernbart (som usb minne, nettverkskort, skriver osv)

Er jo ikke noe og bry seg om egentlig, men passe på at man ikke trykker feil, er jo ikke helt "trygt" og fjerne OS disken fra systemet, selv om Bill&Co påstår det...

Mulig dette også har noe med å gjøre at man på Deluxe kortet jo kan koble til eksterne sata bakpå?

Lenke til kommentar

Jeg selv har opplevd XX (40+++) antall BSOD med NVTCP.SYS og en annen NV***.SYS (husker ikke hvilken fil, har det notert hjemme, samt kun kommet en gang denne om jeg ikke tar feil).

 

Sitter på Telenor ADSL 2048/256 linje, og om jeg laster ned med full spiker på 250Kb/sec over lengre tid med IE/Opera/Netscape så har jeg ikke opplevd BSOD, men med e-mule og torrent så tar det ikke lange tiden før BSOD kommer, særlig e-mule.

 

Så min teori på problemet er at problemet ikke sitter i mengden trafikk (i antall Kb/sec) igjennom nForce firewallen, men antall connections. E-Mule bruker jo enormt med connections om mange setter seg i kø + man sender ut til XX antall folk og laster ned fra XX antall folk, samt at hastigheten totaltsett kan også ha noe å si.

 

Men ikke opplevd BSOD når jeg har lastet ned store filer 250M og større via IE, Opera eller Netscape.

 

Tror også at dette er ett nVida problem og ikke ASUS problem, da jeg har lest at andre nForce4 baserte kort fra andre merker også har hatt samme problem.

 

Noen med samme eller andre erfaringer?

Lenke til kommentar

Begge de diskene jeg kan "trygt fjerne" er S-ATA og helt splitter nye. Så det kan nok stemme at dette bare gjelder S-ATA, men det må da være mulig å fjerne det ikonet i høyre hjørnet? Det er jo bare til bry, dessuten er sjansen for å klundre til noe større, med det ikonet der - såpass tilgjengelig.

Lenke til kommentar
som sagt, tror ikke det er noen enkel måte å fjerne det...

 

...det er ikke så vanskelig å la være å klikke der! ;)

 

om du absolutt vil ha det bort må du sikkert finne en windows-tipsandtricks-side eller et tweak-program ellerno! :)

Det sitter en jumper på diskene. Kan den ha noen form for innvirkning på "flyttbarheten"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...