Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

20 post pr. side. 100 sider. Da blir vel første post på side 100 vinneren..

 

Men nok om det. En ting er sikkert at velger man dette HK så vil det ikke være noen problemer med å skaffe support. I denne tråden er jo det meste som er verd og vite om dette HK listet opp. Gratulerer alle sammen!

Lenke til kommentar

hei. har nettop fått meg en ny s-ata hd til a8n kortet mitt. Har litt problemer er.

Den nye disken vises i bios og systemegenskaper men ikke i min datamaskin.

Har satt den som sata master 2. Den første disken min som jeg har windows på er sata master 1. Jeg har på smart disk monotoring.

 

Er det noen som vet hva jeg gjør galt her???????????

Lenke til kommentar
hei. har nettop fått meg en ny s-ata hd til a8n kortet mitt. Har litt problemer er.

Den nye disken vises i bios og systemegenskaper men ikke i min datamaskin.

Har satt den som sata master 2. Den første disken min som jeg har windows på er sata master 1. Jeg har på smart disk monotoring.

 

Er det noen som vet hva jeg gjør galt her???????????

Har du husket å lage partisjon(er) til den nye disken? :)

Lenke til kommentar

Tenkte bare å si fra at nå kjører jeg 4x512 MB ram på 440 Mhz. Klarte ikke å kjøre 400 Mhz som default når jeg hadde 4 brikker i, heller ikke 1T. Måtte kjøre 333 Mhz default på brikkene og 265 Mhz på HTT... men men, jeg skal ikke klage... Med en lese hastighet over 6,2 GB/s og latency på 44.7 ns er jeg fornøyd med fire brikker :D

Lenke til kommentar

Fatter ikke åssen du får det til...

 

Jeg har 2 stk brikker som jeg vet at klarer 2-3-3-6 på 470MHz, som jeg kjørte på min forrige P4. Men det kjappeste jeg oppnår på dette kortet er 333MHz (Dvs jeg velger 266 innstillingen, siden CPU er klokket).

 

FSB på CPU er 266, men HTT må ned på 3x for å ikke henge, noe som tilsvarer latterlige 800MHz (normalt er 1Ghz)

Lenke til kommentar

Jau, dette er TwinMOS brikker, ganske solide sådan, og holdt disse hastighetene på to stk P4 kort. Men jeg hadde ikke forventet en så stor forskjell ved å gå til AMD... og jeg mistenker at det er kortet sin feil... Når jeg kjører FSB på 266, og velger "333" på minnet i BIOS, så tilsvarer det vel rundt 400MHz ca? Det er ikke engang en sjans for at den booter da... Så jeg er stuck på "266" valget som tilsvarer ca 333MHz.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...