Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Er det bare meg, eller resetter BIOS'n klokkingen dersom jeg velger DDR433+ i minnevalget for et minne som er DDR400 fra leverandør (Geil Ultra X)? Dersom jeg først setter 10x240 (=2.4GHz) og så velger DDR433 så blir min manuelle overklokking disablet, og vica-verca..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... men om du har hovedkortet løst, så er det vel bare å bruke en tang og presse inn på sidene på plastdingsene på baksiden av kortet og dytte dem forsikig ut?

:yes:

 

Den "safeste" metoden er å ta hovedkortet ut av kassa, men det er også endel jobb. Tror ikke du ødelegger noe ved å røske den av, for jeg har hørt om flere her på forumet som har gjort det, men jeg ville ikke tatt sjansen på det selv... :ermm:

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller resetter BIOS'n klokkingen dersom jeg velger DDR433+ i minnevalget for et minne som er DDR400 fra leverandør (Geil Ultra X)? Dersom jeg først setter 10x240 (=2.4GHz) og så velger DDR433 så blir min manuelle overklokking disablet, og vica-verca..

Tror det står endel om det i noen av postene i tråden. Vil du at minne skal kjøre 240, altså synkront med htt, skal du sette minne til 200 og ikke 217, som jeg tipper du setter det til nå.

Når du setter minne til 217 overklokker du minne enda mer i forhold til hva du setter htt til.

Lenke til kommentar
Christian,15/04/2005 : 13:28] har en kamerat som har ASUS A8N SLI,, og for å få bort den forferdelige hvinelyden fra chipsettvifta satt jeg på en passiv zahlman kjøler,, Først virket d som d funket fint,, helt til vi oppdaget at han ikke har lyd,, altså,,, ikke hvinelyd og ikke lyd fra lydkortet.......... :( altså, han hadde lyd før jeg satt på den passive kjøleren...

 

å sette på zahlman kjøleren gikk smertefritt,, og temperaturen ser veldig fin ut...... så er litt overrasket hvis d er d som er feilen .....

 

ser det er endel andre som snakker om defekt lydkrets.... noen løsning på dette annet en å bytte kortet? bytterett ved byttet kjøler  :cry: ? ? bios ?

 

Ser dessuten at å ta opp lyd via mic funker fint ( ser at d får inn signaler i windows lydinnspilling)

 

HJELP!  :cry:

Det er jumpere på "front audio connectors" pinnen på HK, hvis de blir fjernet, får du ikke lyd på front høyttalerne. Ellers opplevde jeg har jeg ikke fikk lyd på center høyttaler med nvidia lyddriverne, men det funka fint når jeg bytta til de orgina driverne som følger med/asus har på hjememsiden. Jeg har et deluxe kort, vet ikke om det hjelper på vanlig SLI kort... men du kan nå prøve :)

ah, takker :) tviler på jeg har vært så dum/klomsete og revet av de jumperene, men det er verd å sjekke :)

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å koble ut chipset vifta og da synker tempraturen med 2 grader fra 28 grader til 26 grader i ASUS probe/BIOS. Dette må jo være feil, for når jeg kjenner på chipset kjøleren er den hvertfall over 45 grader, brenner meg på den om jeg har fingeren for lenge på den.

 

Når vifta er på, så brenner jeg meg ikke når jeg kjenner på den.

 

Vil det si at ASUS probe/BIOS viser 20 grader feil?

 

Pcen kjører stabilt uten at chipset vifta går rundt, men det er veil ikke helt sunt for chipset. Noen som vet hvor varm chipset kan bli før den tar skade?

Endret av xP4nD
Lenke til kommentar

Hvorfor sa du ikke det i første inlegget ditt? Det blir jo som å si en amd64 prosessor tåler 120 grader pga noen amd XP prosessorer gjorde det. nForce 4 er så vidt jeg vet en av de mest varme utviklende chipsetta å få tak i, at det dør på 40 grader er høyst usansynlig.

Lenke til kommentar

At chipset skal gå i stykker ved 40 grader faller jo nesten på sin egen urimelighet spør du meg, den er jo ikke lagd av ull tross alt.

Defoult alarminnstillinger i Probe ligger vel rundt 70-75 grader, jeg tror det er en nærmere sannheten pekepinn på når det begynner å bli fare på færde...

 

Problemet med å skru av vifta er jo vel så mye det at man jo ikke VET hva den faktiske temperaturen er, så det er jo en stor risiko vil jeg påstå.

Lenke til kommentar

OK, dette var veldig rart, men fikk lyd igjen etter vi satt på fp-audio kabelen igjen... hadde glemt å sette i denne da satt på zahlmannen,, :| veldig rart da................ kanskje bare tilfeldigheter dette,, men tenkte jeg skulle nevne d uansett :|

edit : dette gjelder selvsagt lyd bak i hovedkortet og framme på frontpanelet

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar
Jeg har akkurat bygget sammen den nye pc'n min som har Asus A8N-SLI Deluxe-hovedkortet. Men så har jeg problemer; Jeg får ikke bootet fra cd under oppstart - så jeg får ikke installert OS. Skal den cd som fulgte med hovedkortet installeres også? Først?

 

Takker for all hjelp :thumbup:

CD'n som fulgte med hovedkortet skal ikke installeres først nei. Gå inn i bios å sett CD-ROM som first-boot-device. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat bygget sammen den nye pc'n min som har Asus A8N-SLI Deluxe-hovedkortet. Men så har jeg problemer; Jeg får ikke bootet fra cd under oppstart - så jeg får ikke installert OS. Skal den cd som fulgte med hovedkortet installeres også? Først?

 

Takker for all hjelp :thumbup:

CD'n som fulgte med hovedkortet skal ikke installeres først nei. Gå inn i bios å sett CD-ROM som first-boot-device. :thumbup:

Hvordan kommer jeg inn i BIOS? Jeg har prøvd alle F-tastene og Delete, men ingenting funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...