Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Christian' date='15/04/2005 : 13:28'] har en kamerat som har ASUS A8N SLI,, og for å få bort den forferdelige hvinelyden fra chipsettvifta satt jeg på en passiv zahlman kjøler,, Først virket d som d funket fint,, helt til vi oppdaget at han ikke har lyd,, altså,,, ikke hvinelyd og ikke lyd fra lydkortet.......... :( altså, han hadde lyd før jeg satt på den passive kjøleren...

 

å sette på zahlman kjøleren gikk smertefritt,, og temperaturen ser veldig fin ut...... så er litt overrasket hvis d er d som er feilen .....

 

ser det er endel andre som snakker om defekt lydkrets.... noen løsning på dette annet en å bytte kortet? bytterett ved byttet kjøler :cry: ? ? bios ?

 

Ser dessuten at å ta opp lyd via mic funker fint ( ser at d får inn signaler i windows lydinnspilling)

 

HJELP! :cry:

Det er jumpere på "front audio connectors" pinnen på HK, hvis de blir fjernet, får du ikke lyd på front høyttalerne. Ellers opplevde jeg har jeg ikke fikk lyd på center høyttaler med nvidia lyddriverne, men det funka fint når jeg bytta til de orgina driverne som følger med/asus har på hjememsiden. Jeg har et deluxe kort, vet ikke om det hjelper på vanlig SLI kort... men du kan nå prøve :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sterilan: Har du prøvd å sette htt på 4x? Hvis du overklpkker så går også minne bussen opp f.eks:

 

orginalt: 2,0ghz cpu, "DDR466" =  466mhz DDR

overklokket: 2,4cpu, "DDR466" = 560mhz DDR

Takk også til gsn for kommentar.

 

Jeg hadde 233 * 4x, så det burde vært god margin.

Jeg ble faktisk nødt til å laste ned DWSE fra Seagate og utføre en "quick" nulling av disken for å få reformatert :). Seatools gjorde faktisk ikke nytten.

Nå har jeg lagt inn så mye software at jeg ikke gidder å eksperimentere mer. Jeg er jo godt fornøyd med systemet som det er nå.

Lenke til kommentar
Christian,15/04/2005 : 13:28] har en kamerat som har ASUS A8N SLI,, og for å få bort den forferdelige hvinelyden fra chipsettvifta satt jeg på en passiv zahlman kjøler,, Først virket d som d funket fint,, helt til vi oppdaget at han ikke har lyd,, altså,,, ikke hvinelyd og ikke lyd fra lydkortet.......... :( altså, han hadde lyd før jeg satt på den passive kjøleren...

 

å sette på zahlman kjøleren gikk smertefritt,, og temperaturen ser veldig fin ut...... så er litt overrasket hvis d er d som er feilen .....

 

ser det er endel andre som snakker om defekt lydkrets.... noen løsning på dette annet en å bytte kortet? bytterett ved byttet kjøler  :cry: ? ? bios ?

 

Ser dessuten at å ta opp lyd via mic funker fint ( ser at d får inn signaler i windows lydinnspilling)

 

HJELP!  :cry:

Det er jumpere på "front audio connectors" pinnen på HK, hvis de blir fjernet, får du ikke lyd på front høyttalerne. Ellers opplevde jeg har jeg ikke fikk lyd på center høyttaler med nvidia lyddriverne, men det funka fint når jeg bytta til de orgina driverne som følger med/asus har på hjememsiden. Jeg har et deluxe kort, vet ikke om det hjelper på vanlig SLI kort... men du kan nå prøve :)

Det er ikke rart folk har problemer med lydkortet når de bruker nVidia drivere når hovedkortet har Realtek ALC850AC '97 audio! :!:

Lenke til kommentar

Har et lite "problem" med mitt hovedkort. Det hender jeg får en feilmelding i oppstart av windows. "MACHINE CHECK EXCEPTION" kommer sammen med en bluescreen. Dette kommer ikke hele tiden, men innimellom dukker den opp, noe som kan være irriterende. Ellers fungerer pcen veldig bra.

Andre specs:

Corsair TwinX 3200 Dual 512 * 2

Club3D X800 Pro Vivo 256 MB

AMD Athlon 64 3000+

 

Noen som har vært borti liknende?

Lenke til kommentar
Noen som bruker Motherboard Monitor 5 med dette hovedkortet?

 

Kortet er ikke støttet, men jeg fant en liten guide i et innlegg her: http://forums.anandtech.com/messageview.as...5&enterthread=y

 

Men av de 3 temperaturene man får opp så holder chipsettet høyest temperatur hos meg. Burde det ikke være CPU?

 

Akkurat nå:

Chipset: 41

CPU: 37

Case: 26

chipsetet kan godt hende at det blir varmest :) for med den lille kjøleren så er det ikke så veldig rart. Du har antakeligvis en bedre kjøler på cpu ;)

Lenke til kommentar
Når du laster ned nvidia chipsett drivere ligger realtec driverne i samme instalasjons fil.

Mulig det, men er det de riktige driverne til dette hovedkortet? På nVidia sine sider står det versjon 4.6, på Asus A8N-SLI DELUXE sin står det Realtek AC'97 Driver V5.10.00.5750. Hvorfor har de lagt ut både driveren til lydkortet og nForce4 hvis driveren til lydkortet er med i driveren til chipset? Har eget lydkort så jeg har ikke testet driveren. :hmm:

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg hvordan jeg fjerner skruene rundt chipsetviften? Jeg skjønner ingen ting av metoden de har brukt der..... :hmm:

Jeg brukte brute-force mens hovedkortet var montert :whistle:

Tok en tang og klemte rundt plastikkdingsen og røska til..til den sleit :w00t:

 

Jeg tar ingen ansvar for eventuelle skader... to kamerater av meg gjorde det samme btw.. men metoden er nok ikke den safeste :thumbdown:

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg hvordan jeg fjerner skruene rundt chipsetviften? Jeg skjønner ingen ting av metoden de har brukt der..... :hmm:

Jeg brukte brute-force mens hovedkortet var montert :whistle:

Tok en tang og klemte rundt plastikkdingsen og røska til..til den sleit :w00t:

 

Jeg tar ingen ansvar for eventuelle skader... to kamerater av meg gjorde det samme btw.. men metoden er nok ikke den safeste :thumbdown:

Skader du ikke kretsene på hovedkortet da?

Jeg vil gjerne bruke den metoden ASUS vil at jeg skal bruke....

Lenke til kommentar

Har lagt inn 1007.004 beta BIOSen og der kan jeg velge opp til 1.65V i motsetning til 1.55 på 1006. Er det noen som har fått guffa opp til 1.6-1.65V? I cpu-z 1.28 står det at jeg kjører på 1.568V selv om jeg har satt den på 1.6 og 1.65V...

 

Lurer på om jeg trenger litt mer guffe.. får ikke klokket min winnie 3200+ til mer enn ca 2.4GHz :( Synes det er litt dårlig :( Selv med vannkjøling :cry:

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg hvordan jeg fjerner skruene rundt chipsetviften? Jeg skjønner ingen ting av metoden de har brukt der..... :hmm:

Jeg brukte brute-force mens hovedkortet var montert :whistle:

Tok en tang og klemte rundt plastikkdingsen og røska til..til den sleit :w00t:

 

Jeg tar ingen ansvar for eventuelle skader... to kamerater av meg gjorde det samme btw.. men metoden er nok ikke den safeste :thumbdown:

Skader du ikke kretsene på hovedkortet da?

Jeg vil gjerne bruke den metoden ASUS vil at jeg skal bruke....

Asus vil vel ikke at du skal fjerne chipset vifta i det hele tatt? Jeg prøvde jo å være litt forsiktig samtidig da.. skadet ingenting.. men om du har hovedkortet løst, så er det vel bare å bruke en tang og presse inn på sidene på plastdingsene på baksiden av kortet og dytte dem forsikig ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...