gsn Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 (endret) Når jeg går in i bios -> voltage / frequency settings , så har jeg alle instillingene til cpu, FSB, Vcore osv, så står det cpu ratio, er dette det samme som multiplier ? for det jeg syntes var litt rart var at det var mange tall der, men ikke det tallet som cpu'n bruker nå ... det var så og si alt fra 6 - 14 men ikke 11.5 som cpu'n bruker nå... Jeg har lyst å klokke cpu siden den ligger på trivlige 35 grader, men fsb klokk er ikke sjangs, den vill bare ikke... går til max 139... default 133... Jeg har en palomino cpu (amd xp1800) den er da vanlig vis låst, men i bios så det ut som man bare kunne velge den multipliern ??? man ville... Jeg har et msi kt3 ultra aru som er basert på kt333 chipsettet fra via, kan komme med mer presis info om det trengs.. Edit: Ingen som vet ? Endret 29. desember 2004 av gsn
DrErling Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 I bios kan du etter all sansynlighet velge forskjellige multipliere/cpu ratio (som er det samme), men det hjelper lite når prosessoren selv har en sperre som overstyrer dette valget. Du må nok multipliermodde eller bare slå deg til ro med palominoen. Det er uansett ikke verdens beste klokkere, og sjansen er stor for at du ikke når særlig mye høyere uansett. Hadde det derimot vært en thoroughbred-B kjerne, så kunne vi snakket nærmere... DrE
gsn Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Skrevet 29. desember 2004 Takker, satt å håpte på at jeg hadde fått meg en super palomino som ikke trengtes modding.. (jeg har sett på de broene, og så fingernem er jeg mest sansynlig ikke..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå