Gå til innhold

"Den store plassmangel tråden!"


Anbefalte innlegg

"julegaven til pc'n min" hehe.. jeg sa at det var mine penger og jeg kunne bruke de som jeg ville ifølge norsk lov.. da svarte han: "oki da.. det er greit"

 

men skulle du fjærne vifta sa du? det er ikke lurt. den _må_ være der

Nei, dette kjøpe ble nedstemt av styret, gitt. Det var visst ikke "nødvendig siden jeg hadde så mange vifter fra før av". jaja, kanskje han har mykna opp til påminnelses-hentelappen kommer fra posten en gang neste uke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe... men jeg har et problem.. skal ha meg ny pc.. selge den jeg har nå.. men så har jeg også liten plass i det jeg har nå... jeg må eventuelt borre et hull i bunnen for å få plass til radiatoren..men tviler sterkt på at den som kjøper denne pc'n vil ha et stort hull.. hva kan jeg gjøre med dette? (ps. jeg er aktiv på lan og vil ikke ha radiatoren utenfor kabinettet i tilfelle noen wannabee cs-skilled folk kommer bort og tror de kan så helvetes mye om pc at de tror at det er en harddisk montert utenpåkabbiset og derfor så kan de drive å pelle på slangene osv.. :ermm: )

Lenke til kommentar
hehe... men jeg har et problem.. skal ha meg ny pc.. selge den jeg har nå.. men så har jeg også liten plass i det jeg har nå... jeg må eventuelt borre et hull i bunnen for å få plass til radiatoren..men tviler sterkt på at den som kjøper denne pc'n vil ha et stort hull.. hva kan jeg gjøre med dette? (ps. jeg er aktiv på lan og vil ikke ha radiatoren utenfor kabinettet i tilfelle noen wannabee cs-skilled folk kommer bort og tror de kan så helvetes mye om pc at de tror at det er en harddisk montert utenpåkabbiset og derfor så kan de drive å pelle på slangene osv.. :ermm: )

Hvis du gjør en god jobb med hullet, så ser jeg ikke noe problem i at neste eier vil ha det.

Lenke til kommentar
hehe... men jeg har et problem.. skal ha meg ny pc.. selge den jeg har nå.. men så har jeg også liten plass i det jeg har nå... jeg må eventuelt borre et hull i bunnen for å få plass til radiatoren..men tviler sterkt på at den som kjøper denne pc'n vil ha et stort hull.. hva kan jeg gjøre med dette? (ps. jeg er aktiv på lan og vil ikke ha radiatoren utenfor kabinettet i tilfelle noen wannabee cs-skilled folk kommer bort og tror de kan så helvetes mye om pc at de tror at det er en harddisk montert utenpåkabbiset og derfor så kan de drive å pelle på slangene osv..  :ermm: )

 

Bare og dekke radiatoren og slangene med noe da. Ha et gitter over eller f.eks. noe à la det Koolance har på sine systemer :)

 

Edit: Står litt om det siste forslaget her

Endret av AL3X
Lenke til kommentar

(Sorry bump)

 

Hmm, nå ble jeg faktisk litt usikker på hvordan rekkefølgen er på dette!

 

Noen som har lyst å forklare, er enda for trøtt til å skjønne dette selv. :p

 

Uansett, forklaring på fargene:

 

Grønn= Vanntanken

 

Gull= Pumpe

 

Rød= Radiator.

 

Tanken var altså å lage hull i bunnen til radiatoren, slik at vifta var helt i bunn og dermed blåste luft gjennom radiatoren og videre opp i kabinettet.

 

Noen tanker om dette?

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Hvordan vil dette passe inn i mitt Aopen H600B kabinett?

 

Har tenkt litt på å fjerne den nederste HDD skuffen og plassere Radiatoren der. Pumpen lurte jeg på om jeg skulle plassere over over DVD-brenneren.

I ditt kabinett er det akkurat plass til radiatoren bak i kabinettet der de 2 80mm viftene står.

Jippi.

 

Har du samme kabinett? Hvis ja, hvordan har du plasert ditt BigWater?

Lenke til kommentar
Har et Big Water sett på vei. Men kan ikke se for meg hvordan jeg skal få plass til Radiatoren bak i mitt Chieftec Dragon Midi Tower. Men utenpå bak skulle det kunne gå. Flere som har erfaringer med dette kabinettet og festing av radiatoren?

Jeg har dette kabinettet, jeg festet (som du kan se tidligere i denne tråden) radiatoren nede i front (under hd'ene)

Tenkte også først på å montere den bak på utsiden, men der er det jo bare 92mm hull, går sikkert lett hvis du bare borrer et hull ovenfor viftehullet til å feste radiatoren i, men jeg fant ut det var lettere å bare feste den nede i front.

Lenke til kommentar

Patz,

 

Takker. Trodde ikke det var plass der. Ser at du har annerledes HD Ramme enn meg. Var det bare å skru radiatoren fast der? Eller måtte du lage nye hull?

 

Fy faen som du har ødelagt toppdekselet ditt :p Skikkelig ukvass hullsag du må ha brukt!

 

Og går ut fra du har satt viften til å suge inn?

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Jeg har et Chieftec big tower. Jeg har plassert en rad i fronten, tok ut den nederste hdd hylla og satte den under den andre. Den andre rad'n er på toppen. Tanken står der det egentlig er meningen å ha floppy, pumpa er i tanken.

 

Mulig jeg bytter tank og pumpe og bare legger de i bånn, lager med et hdd rack og setter inn istedet for "floppy stativet" slik at jeg får sette inn litt flere hdd'er etter hvert som de fylles opp ;)

Lenke til kommentar

Har et midi chiftech kabinett.. Enda en stund til jeg får settet mitt så jeg sitter å tenker litt.. Vurderer å sette radiatoren forran slik at den samtidig suger luft inn i pc'n.. Men blir den lufta veldig varm? Tenkte at dette gir fin luftgjennomstrømning når lufta blir blåst ut gjennom psu..? :)

Lenke til kommentar
Patz,

 

Takker. Trodde ikke det var plass der. Ser at du har annerledes HD Ramme enn meg. Var det bare å skru radiatoren fast der? Eller måtte du lage nye hull?

 

Fy faen som du har ødelagt toppdekselet ditt  :p Skikkelig ukvass hullsag du må ha brukt!

 

Og går ut fra du har satt viften til å suge inn?

Brukte dobbeltsidig tape jeg, sitter som fy det :p

Vifta er satt til å suge inn ja.

Den hullsaga er den værste dritten jeg har vært borti, den var såååååå skeiv og ukvass, til slutt måtte jeg bare borre hull, og som man kan se ble ikke det særlig vellykket.

 

  Har et midi chiftech kabinett.. Enda en stund til jeg får settet mitt så jeg sitter å tenker litt.. Vurderer å sette radiatoren forran slik at den samtidig suger luft inn i pc'n.. Men blir den lufta veldig varm? Tenkte at dette gir fin luftgjennomstrømning når lufta blir blåst ut gjennom psu..? smile2.gif

Jo, lufta blir jo litt oppvarmet, men det er ikke et veldig stort problem, kan være en ide å sette en vifte til å blåse ut bak i kabinnettet ettersom psu vifta (somregel) ikke er så altfor stærk.

Lenke til kommentar
Patz,

Jo, lufta blir jo litt oppvarmet, men det er ikke et veldig stort problem, kan være en ide å sette en vifte til å blåse ut bak i kabinnettet ettersom psu vifta (somregel) ikke er så altfor stærk.

Er det egentlig noe poeng? Når du har en så stor vifte blir det jo overtrykk i kabinettet og da vil vel lufta presse seg ut der det allerede er sig i luta (psu)?

Lenke til kommentar
Patz,

Jo, lufta blir jo litt oppvarmet, men det er ikke et veldig stort problem, kan være en ide å sette en vifte til å blåse ut bak i kabinnettet ettersom psu vifta (somregel) ikke er så altfor stærk.

 

Er det egentlig noe poeng? Når du har en så stor vifte blir det jo overtrykk i kabinettet og da vil vel lufta presse seg ut der det allerede er sig i luta (psu)?

Også i sprekker og luftehull i kabinettet (er jo derfor de er der).

 

Akkurat nå har jeg bare vifte på én rad og psu, tempen er absolutt akseptabel, 1-2C over normalt. (Har flere vifter i kabinettet, men de står stille grunnet min Sunbeam kontroller holdt på å ta kvelden. Skal sendes tilbake)

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Patz,

Jo, lufta blir jo litt oppvarmet, men det er ikke et veldig stort problem, kan være en ide å sette en vifte til å blåse ut bak i kabinnettet ettersom psu vifta (somregel) ikke er så altfor stærk.

Er det egentlig noe poeng? Når du har en så stor vifte blir det jo overtrykk i kabinettet og da vil vel lufta presse seg ut der det allerede er sig i luta (psu)?

Overtrykk i kabinettet er også en god ting mtp. støv, siden støvet stort sett holder seg ute av kabinettet, istedenfor å bli sugd inn og holde seg der. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...