Gå til innhold

"Den store plassmangel tråden!"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har riktignok ikke TT, men her er den løsningen jeg fant ut at var beste for meg ihverfall...

 

Har tidligere prøvd ut å feste den innvendig i både topp og bunn, og ble ganske overrasket over hvor høy tempen ble egentlig. Ved feste i bunn steg tempen inni kabinettet såpass at jeg måtte kjøre medåpen dør for å få et brukbart støynivå (måtte kjøre kabinettvifter og psu-vifta på nesten maks med lukket dør), og å ha radiatoren i toppen var håpløst med tanke på vanntempen.

 

Den løsningen jeg kjører med nå er dessuten enkleste :) Lagde fire 3,5mm hull med en drill til å feste raddisen og to 10mm hull for slangene. Til avstandsstykker brukte jeg kobberrør fra Chlas. Varmen fraktes ut fra kabinettet og holdes der, er sånn det bør være :)

Lenke til kommentar
Har riktignok ikke TT, men her er den løsningen jeg fant ut at var beste for meg ihverfall...

 

Har tidligere prøvd ut å feste den innvendig i både topp og bunn, og ble ganske overrasket over hvor høy tempen ble egentlig. Ved feste i bunn steg tempen inni kabinettet såpass at jeg måtte kjøre medåpen dør for å få et brukbart støynivå (måtte kjøre kabinettvifter og psu-vifta på nesten maks med lukket dør), og å ha radiatoren i toppen var håpløst med tanke på vanntempen.

 

Den løsningen jeg kjører med nå er dessuten enkleste :) Lagde fire 3,5mm hull med en drill til å feste raddisen og to 10mm hull for slangene. Til avstandsstykker brukte jeg kobberrør fra Chlas. Varmen fraktes ut fra kabinettet og holdes der, er sånn det bør være :)

Pent :D

 

Har du mulighet til å ta flere bilder inne kabinettet? Er litt nysgjerig på hvor du har vanntanken/pumpa.

Lenke til kommentar

csssk meget fett kabinett du har! :D likte veldig gott din løsning med radiatoren...!

satt akkurat å lurte på det samme..

likte din løsning veldig.. ..man slepper å bruke varmluft fra kabinett å man slpper også å blåse varm luft inn...

kjempe løsning spør du meg.. :D

Endret av Margarus
Lenke til kommentar

Takk takk :)

 

Stikk-kont@kten: Du finner noen flere bilder i workloggen min (som jeg nettopp kom på at jeg ikke har gjort feridig, gjør det på tirsdag :p), link i signaturen. Har en annen løsning nå enn den du ser på bildene der, pumpe og tank i ett nederst foran pci-slottene.

Lenke til kommentar
Jeg har satt raddis i bunnen, og tank+pumpe i bracket i de to øverste 5.25"-brønnene.

 

Se bilde under :)

Har du bare lagt den i bunnen uten å ha noe hull i kabinettet under den? Kan fortelle deg at dersom du ikke har minst 1 CM klaring under Radiator så kjører CPU 10 - 15 grader varmere enn den kunne gjort! Det var min erfaring.

 

EDIT: Ser at du ikke har noen labber på kabinettet heller. Slik at det ikke vil nytte å ta noe hull. Men seriøst, du BØR ha noe avstand fra Chassi gulvet! Ellers går du glipp av alt for mye kjøleevne

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Hahaha!

 

Trodde hull og klaring var en selvfølge jeg! Beklager at jeg ikke nevte det.

 

Jeg har ikke pingvinføtter slik som chieftech, men joda, jeg har "knotter" under kabinettet.

 

Da den står på et teppe, synker den litt ned, men likevel en cm klaring..

 

Har prøvd å sette kabinettet på skrå, slik at den fikk "uendelig" klaring, og det var ikke mange gradene forskjell.

 

 

(La med ett bilde til. Gikk bare 1 bilde av gangen også for den delen)

post-224-1105381523_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...