Gå til innhold

"Den store plassmangel tråden!"


Anbefalte innlegg

Hmm. Det eneste jeg har sett av plexi er plater av forskjellige størrelser og varianter, samt plexistaver. Mulig du kan kjøpe en stav med stor diameter, og hule den ut selv elns, men et rør av plexi har jeg aldri sett eller hørt om før. Vennligst ikke skyt meg hvis jeg tar feil, noe jeg sikkert gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen her som har de eksakte målene til både radiatoren, pumpa og vanntanken? ville vært endel lettere å planlegge. Har selv et ganske så medium medium kabinett, og det kan fort bli plassmangel.

 

Så om noen hadde vært grei å tatt fra målebandet evt. vist vei til en webside med de eksakte målene (ikke at radiatoren er 120mm, for det er den ikke)

 

på forhånd takk ^^

Lenke til kommentar
Den største er vel brukbar hvis du har en lang nok lengde? En rørlengde på 10cm vil gi deg ca. 4dl, og det bør vel holde?

hm... de fleste her kjenner vell til Pi x Radius x Radius x Høyde for å få volumet av en sylinder.

 

og her blir 1 dm langt med en radius på 0,2 dm bli 0,1256 liter.. så det er ikke så mye vann det går inni det ;)

 

men til du som spør hvis radiatoren står i front.. hm.. jeg selv vil ikke si at det ødelegger så mye... siden du nå skal ha cpu vannkjølt kommer cpu'n til å bli kaldere, men HDD vil nok bli litt varmere, og skjermkortet kan nok kanskje øke litt i temp. men jeg vet ikke hvordan kabinettet ditt er bygget for at lufta skal gå ordentlig gjennom det....

Lenke til kommentar
Den største er vel brukbar hvis du har en lang nok lengde? En rørlengde på 10cm vil gi deg ca. 4dl, og det bør vel holde?

hm... de fleste her kjenner vell til Pi x Radius x Radius x Høyde for å få volumet av en sylinder.

 

og her blir 1 dm langt med en radius på 0,2 dm bli 0,1256 liter.. så det er ikke så mye vann det går inni det ;)

Oi. Bare se på klokkeslettet jeg postet det på. Er ikke alltid like oppegående såpass seint på kvelden, dypt inni en install av fedora. :blush:

Lenke til kommentar
Har selv plasert min bigwater radiator nede i front (under hd'ene), først prøvde jeg å lage hull i toppen på mitt chiftec dragon midi, men det gikk til *******. :cry:

Det er typisk meg det der.! Jeg kjøper nytt kabinett og har STORE planer for diverse hull og sånt. Og hver gang går det til ##%¤%. Det er kjipt. Ikke sant?

Lenke til kommentar
QUOTE (Patz @ 27/12/2004 : 01:31)

Har selv plasert min bigwater radiator nede i front (under hd'ene), først prøvde jeg å lage hull i toppen på mitt chiftec dragon midi, men det gikk til *******. cry.gif

 

hehe.. bilde? tongue.gif

 

Patz, kan du være så snill å komme med bilde?

 

Tenker også på å sette den nede en plass....

 

Skal få fiksa bilde i morgen, men angående montering av raddis så fjærna jeg ganske enkelt den plast-holderen til 80mm vifte i front (under hd-rack) og festa radiatoren med niplene ned, og vendt inn i kabisset, og festa den med dobbeltsidig tape (sitter som fy det :tease: )

Lenke til kommentar
Jaja, så blir det bilder i kveld likevel:

http://home.no/patz/S4100113.JPG

Nylakkert og greier var den :cry:, hadde det ikke vært for den ****** ukvasse hullsaga så...

 

http://home.no/patz/S4100117.JPG

 

Jaggu trangt å komme til for å ta bilder du...

Bare si fra om dere vil ha flere bilder / andre vinkler osv.

For å være ærlig, det der så helt jævlig ut :tease:

 

Sorry :!:

 

Kanskje det går bedre neste gang. Husk å maskere godt før du sager. Da hindrer du at jernspon riper opp kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...