Gå til innhold

"Den store plassmangel tråden!"


Anbefalte innlegg

Hallo der!

 

I anledning det enorme antallet med forumbrukere som har kjøpt seg vannkjøling pga tilbudet på "TT BigWater", lager jeg en egen topic om et spørsmål jeg tror mange vil få. "Hvor skal det stå, og hvordan?"

 

I hvertfall får meg kommer dette til og bli et problem. Da jeg har et overfylt Chieftec Midi-Tower (Scorpion) som ikke er så stort...

 

Ideen med denne topicen er vel at forumbrukere kan gi hverandre ideer og meniger om plasseringer. Også hjelp og tips om hvordan man skal gå fram ved eks skjærring i kabinettet osv.

 

Og tilslutt skal jeg innrømme at... Jeg laget denne posten fordi jeg har mange spørsmål selv :tease:

 

Uansett, kos deg med vannkjølingen din! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg min pumpe nederst under hdd "hylla"

å radaitor bak ute på kabinettet.

kjøling er Tt Bigwater i et chieftec dragon medium tower :D

 

funker utmerket

hm... jeg synes det selv blir for "harry" med radisen uten på.. greit det kjøler sikkert litt bedre, men så er det det med ledningene når man skal på lan osv da....

Selv har jeg tenkt til å prøve å få plass til radiatoren bak.. (selv om jeg har 80 mm vifter der.. pumpa går der den passer best og tanken skal få en liten makeover ;) btw.. noen som har åpna pumpa og sjekka om den kan moddes slik at den ikke trenger tanken som sitter rundt den?

Lenke til kommentar

den kan verken opnes vanlig ellers så ser det ut som den ikke kan demonteres uansett.

man ser pumpa går runt inni vannet.

vanskelig å forklare men tror det vil bli vanskelig å modde dette om.

rimligere å kjøpe en eheim pumpe til 200kr da elns :p

 

syns tt pumpa funker greit.

gjør det noe om at det er tank å pumpe i ett ? tar bare mintre plass det er vell fint ?

Lenke til kommentar
den kan verken opnes vanlig ellers så ser det ut som den ikke kan demonteres uansett.

man ser pumpa går runt inni vannet.

vanskelig å forklare men tror det vil bli vanskelig å modde dette om.

rimligere å kjøpe en eheim pumpe til 200kr da elns :p

 

syns tt pumpa funker greit.

gjør det noe om at det er tank å pumpe i ett ? tar bare mintre plass det er vell fint ?

hm... nei men tenkte på at jeg skulle ha egenlaget tank... :ermm:

 

trenger ikke 2 tanker... og jeg har uansett tenkt til å kjøpe ny pumpe og ny radiator etter en stund.. black ice pro II ;)

 

da blir det bedre temp.. og så får vi se hva som skjer vidre :thumbup:

Lenke til kommentar

Lurer voldsomt på hvordan jeg skal gjøre det selv...

 

Har som sagt et Midi-Tower. Har 2stk DVD-enheter og 1 viftestyring som bruker til sammen 3 5,3" (?) brønner. Har 3 harddisker, samt 1 floppy.

Dette fordelt på 2 "holdere". Jeg har ei ingen 120mm vifteplass.

 

Så, hva skal jeg gjøre?

 

Forslag 1.

 

Lage hull i bunnen av kabinettet, og plassere radiator der?

 

2.

 

Fjerne 1 "3.5 holde-skuff" og fjerne festet, slik at jeg kan montere radiator der. Da med 80mm vifte.

 

3.

 

Montere på utsiden med 80mm vifte?

 

4.

 

Lage hull i toppen av kabinettet og plassere radiator halv-

veis gjennom hullet?

 

Hva tror dere, hva er best? Gi meg gjerne hjelp her, da jeg ikke skjønner hvordan jeg burde gjøre dette best selv!

Lenke til kommentar

Jeg har 2 muligheter som jeg har tenkt på i mitt kabinett(Compucase xxxx 2x120mm) :

 

Mulighet 1:

 

Ha radiatoren på utsiden av kabinettet bake, og sette viften til å suge.

 

+ Da får jeg god plass i kabinettet.

 

- Jeg vil da suge ut varm luft fra kabinettet og gjennom radiatoren. dette er ikke bra.

 

Mulighet 2:

 

Fjerne harddiskbrønn og feste framme, for å så sette radiatoren der.

 

+ Jeg vil suge kald luft inn i radiatoren.

 

- Plassmangel til harddisker og jeg vil da varme opp luften som skal videre inn i kabinettet.

 

------------------------------

 

Hva er best?

Endret av AMDguru1
Lenke til kommentar
Lurer voldsomt på hvordan jeg skal gjøre det selv...

 

Har som sagt et Midi-Tower. Har 2stk DVD-enheter og 1 viftestyring som bruker til sammen 3 5,3" (?) brønner. Har 3 harddisker, samt 1 floppy.

Dette fordelt på 2 "holdere". Jeg har ei ingen 120mm vifteplass.

 

Så, hva skal jeg gjøre?

 

Forslag 1.

 

Lage hull i bunnen av kabinettet, og plassere radiator der?

 

2.

 

Fjerne 1 "3.5 holde-skuff" og fjerne festet, slik at jeg kan montere radiator der. Da med 80mm vifte.

 

3.

 

Montere på utsiden med 80mm vifte?

 

4.

 

Lage hull i toppen av kabinettet og plassere radiator halv-

veis gjennom hullet?

 

Hva tror dere, hva er best? Gi meg gjerne hjelp her, da jeg ikke skjønner hvordan jeg burde gjøre dette best selv!

jeg har fått for #1.. funkeer fett, samtidig som det er 100% anonymt :)

Lenke til kommentar
hm.. har lest at den tanken.. den reservoar (aner ikke hvordan det skrives :\ ) er av veldig dårlig kvalitet.. så det må nok lages en egen tank. ingen som vet hvor man får tak i plexirør med 10 cm diameter?

Du MÅ ikke bruke tanken. Du kan jo bare bruke pumpa som tank, går ikke det an? Eller har jeg misforstått alt?

Lenke til kommentar
Du vil nok neppe få tak i plexirør i det hele tatt, ihvertfall ikke på denne siden av tusenlappen. ;)

å? jeg mener å ha sett noen på forumet ehr som har laget egen vanntank av rundt plexi. og jeg har også sett en eller annen hobbybutikk som solgte det, men det var i fjor... og jeg husker ikke hvor det var og hvor mye det kosta :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...