Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

 

takk for det :) hehe ja, eller veie en del :p

Spekk og fett løfter ingenting :)

 

65kg er nok godt over snittet på femtenåringer. Selv om det i seg selv ikke er noe å skryte av.

 

sant det, hva er egentlig snittet? :p

Nei det er vel ikke akkurat foretatt noen undersøkelser på det. Men kan ikke tenke meg at det er så mye over 45kg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror personlig at alle mennesker kan greie 60 kilo greit med riktig teknikk. :)

(Og en del øvelse, selvsagt)

Alle kan klare 60kg hvis de trener, problemet er at mange aldri har tatt i ei stang.

 

De fleste normale gutter kan klare 130kg i benk med godt med trening, over 130kg så begynner de fleste å falle av. Fra 150kg og oppover så er det en eksklusiv liten klubb med bedre gener enn menigmann. Over 200kg så er du et supertalent.

Lenke til kommentar

Jeg tror personlig at alle mennesker kan greie 60 kilo greit med riktig teknikk. :)

(Og en del øvelse, selvsagt)

Alle kan klare 60kg hvis de trener, problemet er at mange aldri har tatt i ei stang.

 

De fleste normale gutter kan klare 130kg i benk med godt med trening, over 130kg så begynner de fleste å falle av. Fra 150kg og oppover så er det en eksklusiv liten klubb med bedre gener enn menigmann. Over 200kg så er du et supertalent.

 

Eller dopa...mange av de også !

Lenke til kommentar

96kg

24år

 

130kg 1rm

 

Med tanke på hvor lenge jeg har trent burde jeg kanskje løftet mer, men styrke og benk har aldri vært fokus.

Har du gått opp i vekt? :thumbup:

 

 

149kg

20 år

 

154kg 1rm

 

 

Som Hyrlen også sier, så burde jeg muligens løftet mer siden jeg har vært i det området en stund, pluss at jeg har trent noen år, jeg også. En jobb som taxisjåfør gjør imidlertid dette vanskelig med tanke på når man har tid til å trene. For ikke å snakke om hva det gjør med kostholdsrutiner...

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Nesten 1.70

15 år

ca 60 kg

Kjører vanligvis 5x5 på 37.5kg

når jeg maksa i vinter, maksa jeg på 55.

 

37.5kg må være for lite om du klarer 60kg. Jeg trener med 50-55kg 4x8 og tar 70kg maksløft.

 

Det var 60kg i vinter, men ja, det er litt lite. Problemet er at vi får ikke legge på mer før til sommern :/ - så jeg trener manualer på egenhånd. Har ikke tilgang til benk sånn ellers.

Lenke til kommentar

meste jeg har klart er 65 kilo.

 

jeg tar først 55 kg så 58 kg så 60 kg 3x8

 

eller har noen et bedre tips? ;)

 

Hvis du vil bli så stærk ville jeg anbefalt å regne ut 5RM din;

 

La oss si at 5RM din er 60kg, 5RM er vekt du klarer maks 5 reps med.

Så begynner du med:

Uke1: 56 5x5

Uke2: 57 5x5

Uke3: 59 5x5

Uke4: 60 5x5

Uke5: 61 5x5

Uke6: 63 5x5

Uke7: ...

 

Øker med 2,5 prosent hver uke. Konseptet går ut på å begynne med litt mindre vekt enn din 5rm, så bruker du 4 uker på å bygge deg opp til 5rm før du begynner å sette personlige rekorder hver trening. Jeg ser veldig mange på min alder på treningssenteret som ikke vet hvorda de blir stærkere. De trener på den samme vekten hele tiden, og prøver å presse mer og mer vekt. Noe som fører til at de øker kun med 0-10kg i året. Med dette systemet kan du lett øke med 20-100kg i året på maksløftet ditt hvis du er nybegynner

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...