Gå til innhold

kva som er best wc3 eller rome totalwar?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som sagt før så er det veldig vanskelig å sette disse to spillene mot hverandre. De er veldig ulike selv om de er av samme sjanger. Har selv begge spillene og synes at begge er veldig gode spill. Rome Totalwar er jo et nyere spill, og er forsåvidt litt mer det de fleste regner som strategi.

 

Kan jo alltids nevne noen forskjellige punkter:

 

Grafikk:

 

WC3:

Grafikken her er veldig tegneserieaktig. Spillet er heller ikke det nyeste, men jeg synes at den tegneserieaktige grafikken gir en ganske koselig følesle. Det er overhode ikke noe i veien med grafikken, men er du en slik som må ha super realistisk grafikk, så dekker nok ike Warcraft 3 det behovet.

 

RTW:

Grafikken er er veldig god, spesielt hvis du har det beste skjermkortet. Grafikken er lagt opp til å virke veldig realistisk. Du vil få en god følelse av å se tusener av detaljerte soldater vandre bortover gressmarken, mens støvet trampes opp av alle soldatene.

 

Gameplay:

 

WC3:

SP: Singelplayeren i Warcraft 3 er delt opp i Campaign og Custom Map (ofte kalt Skirmish i andre spill). I campaign-en skal du utføre en rekke "oppdrag", som å redde soldater, utkjempe fiender osv. Custom Map fungerer som i Mp.

 

MP: Multiplayeren i WC3 er ganske spesiell i forskjell fra andre strategispill. Vi har da de vanlige brettene hvor du bygger base alene eller med allierte og skal utslette fiendene dine. Men i tillegg til disse vanlige brettene er det mange som lager noe som kalles Custom Games. Innholdet i disse brettene varierer, men jeg kan nevne noen av de vanligste Custom Games-ene.

 

Tower Defense: Slike baner går ut på at fiender popper opp i et bestemt område som reger i hjørne aav banen, deretter skal de gå langs en vei til de kommer til et annet bestemt område. Din oppgave er å bygge tårn langs denne veien for å drepe fiendene før de kommer frem til midten, ellers taper dere liv. Høres kansje litt kjedelig ut, men når en kommer inn i det er det meget gøy.

 

Hero Arena: Slike baner går ut på at to lag kan velge en hero per spiller. Disse blir så plassert på en arena der lagene skal kjempe mot hverandre. Du kan oppgradere heroene etter hvert som u får penger, og du går også opp i lvl. Funger på en måte som en gladiator kamp.

 

Diverse "....... Tag": Disse brettene fungerer som katt og mus. Sirka 80% av spillerne er mus og sirka 20% er katter. Alle musene starter i midten, og de får så og så lang tid på å finne seg et sted å gjemme seg. her skal de også bygge seg en base, for å kunne ta katten. Når en katt tar en mus, havner denne musen i midten, og vil da ikke komme seg vekk. For at musen skal få lov til å slippe fri, må en annen mus komme å redde musen, og slik fortstter det til kattene eller musene har vunnet.

 

Dette var da bare et fåtall av slike baner du kan spille.

 

RTW:

Her har du en SP-del og en MP-del.

SP: Singelplayeren er her delt opp i: Campaign, Custom Battle og Quick Battle.

Campaign: Campaign-en går enkelt og greit ut på å erobre de fleste landene i Europa. Dette er faktisk ganske underoldende, og du setter deg fort inn i det. Du begynner på et kart, der du får se dine faction-er. Det er her at du flytter hærene dine løper rundt med diplomater og gjør alt en leder må gjøre. Når du går til krig vil du komme til en slagmark, og du vil få muligheten til å utkjempe slaget du har planlagt.

 

Custom Battle: Her velger du stedet du vil utkjempe slaget, og hvem du vil kjempe med/mot osv. Du oppgir hvor mye penger du og fienden skal få bruke til å kjøpe soldater for osv. Deretter starter du kampen og du kommer rett ti slagmarken.

 

Quick Battle: Her spiller du et slag spillet har allerede har satt opp, og du slipper å kjøpe soldater selv osv.

 

MP: Fungerer som Custom Battle, men du spiller mot levedne mennesker over internett.

 

Det var vel det jeg orket å skrive i dag. Håper denne tråden var til hjelp. Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt begge deler.

Lenke til kommentar

Me = Blizzard Biatch :w00t:

Har ikke prøvd Rome: Total War enda, men vil nå si at WC3 er et spill som har skrevet historie for meg ;) Spillt masse på battle.net, og vunnet en konkurranse her i Kristiansand (GazStation LAN)! Vil tro at jeg liker gameplayet i WC3 mer enn gameplayet i RTW, for har hørt at RTW ikke går like fort og at du ikke trenger slik unit controll og får den RPG følelsen som du får i WC3 ;)

Lenke til kommentar

Det er jo to ganske forskjellige spill, synes det blir urettferdig hvis spillenes fans skal traske inn her og argumentere for det ene eller det andre, for egentlig så er det jo som å sammenligne salat og potteplanter...

 

Jeg synes begge er storslagne spill, selv om jeg ikke spiller War3 så mye nå lenger (har tross alt spilt det i nesten tre år sammenhengende) så er det jo stadig et vanvittig bra spill, både i single- og multiplayer - mens Rome rett og slett har satt en ny standard for hva vi vil se i litt mer historie-baserte (historie som i verdenshistorie, ikke spillhistorie - der herjer fortsatt War3 på tronen) strategispill.

 

Ja takk, begge deler, som Ole Brumm aldri sa. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...