agvg Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Når du ikke gidder å se på hva programmet faktisk inneholder, men kun ser på en to-linjers beskrivelse, bør du kanskje ikke uttale deg så bastant om det heller. Nå er jo poenget og slippe unna alle de potensielle hullene Ie har og kommer til og få, da er ikke et skall på Ie noe. Hvilke sikkerhetsløsninger utover det Ie har tilbyr dette skallet da?
TEE Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Når du ikke gidder å se på hva programmet faktisk inneholder, men kun ser på en to-linjers beskrivelse, bør du kanskje ikke uttale deg så bastant om det heller. Nå er jo poenget og slippe unna alle de potensielle hullene Ie har og kommer til og få, da er ikke et skall på Ie noe. Hvilke sikkerhetsløsninger utover det Ie har tilbyr dette skallet da? Noen diskusjon med deg, som tydeligvis har bestemt deg for at Avant ikke er noe uten å gidde å sjekke noe i det hele tatt, gidder jeg ganske enkelt ikke. Avant har en hjemmeside og et forum du kan lese på dersom du faktisk har lyst på informasjon istedet for forutintatte holdninger.
whoi Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Et skall fikser ikke sikkerhetsproblemer, og det fikser ikke den elendige motoren til IE, så da er man like langt eller hva?
Zappy Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Du har tydeligvis ikke brukt Avant nok til å se hvilke innstillinger du har der. Vel, det er og blir svjv et skal som baserer seg på Ie og da er det uten intersesse utover og sjekke det ut. Dette sier jo mye: Yes, Avant Browser is secure. Since it's based on Internet Explorer, Avant Browser is as secure as Internet Explorer. Med riktige innstillinger blir Avant en del sikrere enn IE. Bl.a. ved at man kan skru av og på alt av scriptspråk og aktivt innhold gjennom kjappe menyvalg (ala quick preferences i Opera). Når du ikke gidder å se på hva programmet faktisk inneholder, men kun ser på en to-linjers beskrivelse, bør du kanskje ikke uttale deg så bastant om det heller. Ala low-medium-high securety i IE?
agvg Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Noen diskusjon med deg, som tydeligvis har bestemt deg for at Avant ikke er noe uten å gidde å sjekke noe i det hele tatt, gidder jeg ganske enkelt ikke. Avant har en hjemmeside og et forum du kan lese på dersom du faktisk har lyst på informasjon istedet for forutintatte holdninger. Vel, du har ikke kommet med noen funksjoner for avant på sikkerhetsiden utover det som grunnmuren Ie har, man kan faktisk innstallere avant på en utgammel Ie 5.5 noe som er horribelt. Med avant sitter du fortsatt på Ie, en browser som for og si det pent ikke har en pen sikkerhetsstatestikk, som er favoritten blant alle spyware og virusmakerne, som er tettere vevd inn i OS-et enn de andre og som ikke akuratt er særlig uptodate når det gjelder webteknologi, hvor lenge har Ie 6 vært nyeste nytt fra MS? Utover sikkerhetsfikser har de ikke løftet en finger omtrent siden den kom og med XP SP2 begynte de og legge til litt nytt men noen revulusjon kan man ikke kalle det i og med de har ruget på Ie i årevis.
blackbrrd Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Har og hørt at firefox leser raskere en IE stemmer dette Ja. IE er innebygget i operativsystemet. Det høres da ut som om at den må være rask sisden den er integrert, og det er det også mange som tror. Allikvel må IE laste inn så mange moduler fra operativsystemet den ikke bruker, at den er et minnesluk og spiser prosessorkraft i forhold til f.eks. FireFox Jaha? Jeg og en kompis testet og IE og Firefox brukte ca like mye minne etter 4-5 siders browsing. Tror heller det ikke er noen vesentlig forskjelli hastighet på de to, har ihvertfall ikke jeg legge merke til.
Zappy Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Ikke akkurat imponert over Firefox. Heller ikke spesielt imponert over IE eller Opera, så holder meg nok til Mozilla. Forøvrig ganske overrasket når jeg nok en gang skulle prøve Firefox for å se om versjon 1.0 var noe bedre enn betaene. Jeg installerte den, og bokmerkene var fulle av henvisninger til sider som tilhører lop.com. Startsiden var også tilknyttet lop. Trodde dette kanskje var et IE-problem som hadde blitt overført, men neida. IE oppførte seg helt som den skulle, og Spybot med siste oppdateringer fant absolutt ingenting på maskinen, så hva som egentlig har skjedd der aner jeg ikke. Men men. Firefox var fortsatt like tåpelig, med en halvveis løsning på tabbed browsing som er altfor tungvind å bruke, og en cachehåndtering som ikke har endret seg siden alpha-stadiet, og fortsatt suger. Så Mozilla fortsetter å styre her i gården. Og til de som ikke har noe annet å komme med enn å kalle de som faktisk liker IE best ignorante eller dumme, grow up. Det er barnslige utsagn som de dere kommer som gjør at alternativene ikke vinner frem. Brukerne av de gode alternativene som finnes blir oppfattet som barnslige små drittunger pga slike tåpelige utsagn. At din FF install bugget litt av grunner du ikke vet gjør det vel ikke til en tåpelig browser. Det fungerer utmerket for alle andre som bruker det. Forsøk en gang til. Og du synes det er tåpelig kalle de som liker IE best ignorante eller dumme? La meg sette det i perspektiv for deg. Å like IE best er som å stemme på Bush, bortsett fra at folk flest er ørlite mer oppdatert på den fronten. Dog ikke mye. Og kaller ikke 90% av alle non-amerikanere, bush votere for tett? Og nei, jeg er ikke 100% seriøs, men jeg har det ganske morro med å piske de som er dumme og da.
sniperdybe Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 ser ikke poenget med denne krangelen je, noen liker dattera og noen liker mora
FJERNET111 Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 (endret) At din FF install bugget litt av grunner du ikke vet gjør det vel ikke til en tåpelig browser. Det fungerer utmerket for alle andre som bruker det. Forsøk en gang til. Akkurat det samme kan bli sagt om all annen software og er ekstra gjeldende når det kommer til browsere. Du kan ikke påstå ovenfor noen andre at den og den browseren suger, når de har intet annet enn positive erfaringer. Det høres rett og slett tåpelig ut. Velbegrunnede, velformulerte og saklige argumenter er det som skal til. Ikke all den barnslige dritten som de fleste kommer med. Endret 4. januar 2005 av SBS
TEE Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 At din FF install bugget litt av grunner du ikke vet gjør det vel ikke til en tåpelig browser. Det fungerer utmerket for alle andre som bruker det. Forsøk en gang til. Og du synes det er tåpelig kalle de som liker IE best ignorante eller dumme? La meg sette det i perspektiv for deg. Å like IE best er som å stemme på Bush, bortsett fra at folk flest er ørlite mer oppdatert på den fronten. Dog ikke mye. Og kaller ikke 90% av alle non-amerikanere, bush votere for tett? Og nei, jeg er ikke 100% seriøs, men jeg har det ganske morro med å piske de som er dumme og da. Dersom du hadde tatt deg bryet med å lese det jeg skrev, så hadde du lagt merke til at jeg ikke brukte det merkelige som skjedde under installasjonen som en grunn for å ikke bruke Firefox. Det tåpelige i Firefox er at man må inn med 2-3 extensions bare for å få tabbed browsing til å fungere uten å være tungvindt, og cachehåndteringen i Firefox er den dårligste som finnes blandt samtlige browsere. I motsetning til IE, Mozilla og Opera er det ikke engang innstillinger som kan rette på idiotiske standardoppsettfeil. Når det gjelder det å kalle alle som faktisk liker IE for ignorante eller dumme, så sier du altså at alle som ikke er enig med din personlige smak er idioter. Og viser nok en gang hvorfor alternativene ikke vinner frem.
BennyXNO Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 ser ikke poenget med denne krangelen je, noen liker dattera og noen liker mora Det er kanskje litt rart, men noen liker faktisk begge deler.....
Zappy Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 At din FF install bugget litt av grunner du ikke vet gjør det vel ikke til en tåpelig browser. Det fungerer utmerket for alle andre som bruker det. Forsøk en gang til. Og du synes det er tåpelig kalle de som liker IE best ignorante eller dumme? La meg sette det i perspektiv for deg. Å like IE best er som å stemme på Bush, bortsett fra at folk flest er ørlite mer oppdatert på den fronten. Dog ikke mye. Og kaller ikke 90% av alle non-amerikanere, bush votere for tett? Og nei, jeg er ikke 100% seriøs, men jeg har det ganske morro med å piske de som er dumme og da. Dersom du hadde tatt deg bryet med å lese det jeg skrev, så hadde du lagt merke til at jeg ikke brukte det merkelige som skjedde under installasjonen som en grunn for å ikke bruke Firefox. Det tåpelige i Firefox er at man må inn med 2-3 extensions bare for å få tabbed browsing til å fungere uten å være tungvindt, og cachehåndteringen i Firefox er den dårligste som finnes blandt samtlige browsere. I motsetning til IE, Mozilla og Opera er det ikke engang innstillinger som kan rette på idiotiske standardoppsettfeil. Når det gjelder det å kalle alle som faktisk liker IE for ignorante eller dumme, så sier du altså at alle som ikke er enig med din personlige smak er idioter. Og viser nok en gang hvorfor alternativene ikke vinner frem. Jeg leste det du skrev, men jeg ser ikke hva som er tungvindt med tabbed browsing, og gadd bare ikke spørre. Og du tror det er min personlige smak som gjør at 80% av alle på dette forumet ikke bruker IE? Eller tror du det er fordi alle som ikke henger på dette forumet har så jævlig god peiling? Hvis du hadde giddet å lese min post om statestikkene så kan du se hvorfor IE vinner fram, fordi internett ER det blåe "e" ikonet som kommer med windows. Såklart er det enklte ting med disse browserene som er en smaksak, men folk liker ikke Lada fordi de har peiling. Og hvis IE brukere synes det er så fælt med instillinger de må sette i browseren, hva er da så enkelt og greit med å laste ned og konfigurere popup og adblocker til IE? Det finnes nok noen få av disse som fungerer skikkelig, men de jeg har prøvd kan ikke måle seg med den i Opera - Block unwanted popups. Den blocker alt du ikke har bett om.
Zappy Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 ser ikke poenget med denne krangelen je, noen liker dattera og noen liker mora Det er kanskje litt rart, men noen liker faktisk begge deler..... Det er morro.
TEE Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Jeg leste det du skrev, men jeg ser ikke hva som er tungvindt med tabbed browsing, og gadd bare ikke spørre. Og du tror det er min personlige smak som gjør at 80% av alle på dette forumet ikke bruker IE? Eller tror du det er fordi alle som ikke henger på dette forumet har så jævlig god peiling? Hvis du hadde giddet å lese min post om statestikkene så kan du se hvorfor IE vinner fram, fordi internett ER det blåe "e" ikonet som kommer med windows. Såklart er det enklte ting med disse browserene som er en smaksak, men folk liker ikke Lada fordi de har peiling. Og hvis IE brukere synes det er så fælt med instillinger de må sette i browseren, hva er da så enkelt og greit med å laste ned og konfigurere popup og adblocker til IE? Det finnes nok noen få av disse som fungerer skikkelig, men de jeg har prøvd kan ikke måle seg med den i Opera - Block unwanted popups. Den blocker alt du ikke har bett om. Så siden du ikke har samme personlige smak som meg, så gadd du ikke ta hensyn til det jeg skrev om min personlige mening, men tilla meg heller meninger jeg aldri hadde gitt uttrykk for. Ja, det er jo en grei måte å vri ting på. Skal vurdere å bruke den selv. Jeg liker ikke IE selv, så jeg skjønner veldig godt hvorfor 80% her ikke bruker den. Men jeg tok meg også bryet med å gjøre en liten test i går (jeg er syk om dagen, og kjeder meg når jeg ikke er på jobb). Jeg kjørte Windows ME med IE 6 på Virtual PC. Ikke noe antivirus installert på den virtuelle maskinen, og ingen beskyttelse mot popups eller andre ting bortsett fra det man finner av kritiske oppdateringer på Windows Update. Jeg tok turen innom alle de kjente spywaresprederne, som Gator, CoolWwwSearch, lop-nettverket, crack-sider etc. Etter å ha gjort dette rebootet jeg for å sørge for at alle endringer skulle trå i kraft, og så kjørte jeg Spybot og Ad-Aware for å se hvor mye jeg egentlig hadde dratt med meg. Det var faktisk ikke noe annet enn det jeg hadde svart ja til å installere selv. Kjørte også scan med Housecall, og den virtuelle maskinen var helt ren. Dette var uten at noen av innstillingene var endret. Med de resultatene vil jeg faktisk si at det ikke er IE som skal ta det meste av skylden for problemene som oppstår, men hjernedøde brukere som svarer ja på alt de ser. Når det gjelder din og andres personlige smak, så må jo den får være absolutt hva den vil. Men å kalle noen idioter fordi de frivillig har valgt å bruke IE, og faktisk liker denne browseren best, det blir bare for dumt. På samme måte som at det faktisk var intelligente mennesker som valgte helt frivillig å stemme på Bush. Men det er klart, ønsker man å dytte folk unna, så fortsetter man å kalle dem idioter fordi de har en annen smak enn deg.
Dux ducis Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Det tåpelige i Firefox er at man må inn med 2-3 extensions bare for å få tabbed browsing til å fungere uten å være tungvindt, og cachehåndteringen i Firefox er den dårligste som finnes blandt samtlige browsere. I motsetning til IE, Mozilla og Opera er det ikke engang innstillinger som kan rette på idiotiske standardoppsettfeil Tar jeg grundig feil når jeg sier at du surrer litt? Du skriver som om at Mozilla og FireFox er 2 forskjellige nettlesere... Er det noen som burde snakke om hva som er kjappest så er det ikke dere tosker. Hva slags linje har dere? Jeg har ISDN og jeg, i motsetning til dere, merker faktisk hva som er raskere. Hva popups/spyware angår: Jeg får ALDRI popup med FF. Eks: Dere vet den "dot.tk" reklamen på .tk-sider? Den får jeg ikke i FF men alltid i IE.
Haraldson Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 (endret) Tar jeg grundig feil når jeg sier at du surrer litt? Du skriver som om at Mozilla og FireFox er 2 forskjellige nettlesere... Det er de da også (to forskjellige nettlesere altså). Og nei, i versjon 1.0 er tabbed browsing kraftig forbedret, og om du roter litt i innstillingene for tabbed browsing, finner du fort ut av det. Endret 5. januar 2005 av Mr.Berg
Dux ducis Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Men det er ikke en leser som bare heter Mozilla og en som heter Mozilla FireFox?
Haraldson Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Men det er ikke en leser som bare heter Mozilla og en som heter Mozilla FireFox? Jo.
TEE Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Tar jeg grundig feil når jeg sier at du surrer litt? Du skriver som om at Mozilla og FireFox er 2 forskjellige nettlesere... Er det noen som burde snakke om hva som er kjappest så er det ikke dere tosker. Hva slags linje har dere? Jeg har ISDN og jeg, i motsetning til dere, merker faktisk hva som er raskere. Ja, du tar nok grundig feil når du sier at jeg surrer Mozilla er en av browserne som du finner på http://www.mozilla.org/, og er den originale browseren som prosjektet startet med når koden til Netscape ble frigitt. De andre er Firefox og Camino (Mac OS X browser). Selv om du er en liten tulling som kaller folk tosker fordi de faktisk har en mening og erfaringer med ulike browsere, så skal jeg svare deg på en vanlig måte. Jeg merker faktisk forskjeller i hastighet meget godt, selv på min 3mbit ADSL linje. Opera er den suverent raskeste browseren jeg har prøvd. Etterfulgt av Mozilla, Firefox og IE. Jeg tar da ikke med browsere som Lynx og Arachne, siden det ikke vil bli en helt rettferdig sammenligning. Du er ikke nødt til å ha en 56 eller 64 kbit linje for å tydelig merke forskjeller i hastighet. Så hvem som er tosken her er nok et mere åpent spørsmål.
TEE Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Og nei, i versjon 1.0 er tabbed browsing kraftig forbedret, og om du roter litt i innstillingene for tabbed browsing, finner du fort ut av det. Nok en gang, personlige meninger. Tabbed browsing i FF er ikke i nærheten av det jeg er ute etter uten å legge inn 3 forskjellige extensions. 2 av dem er enda ikke oppdatert så de fungerer med FF 1.0, og den ene er også fjernet fra listen over extensions i det hele tatt. Med Mozilla trengte jeg 1 extension.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå