Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble sammen to maskiner - USB til USB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For de som ikke klarte å tenke seg frem til det selv, så har jeg altså denne kabelen.

Såklart klarer jeg å lese tankene dine og vite at du vet at du trenger en sånn kabel :roll:

 

Uansett.. det bør vel følge med software/drivere med kabelen skulle en tro.

Ellers ville jeg ha sett på hjemmesiden til produsenten av kabelen, evt. søke litt rundt.

Er ikke godt å gi et svar på såpass tynn beskrivelse du gir av hva du har og ikke har (produsent av kabelen, og så videre).

Lenke til kommentar

En slik USB link kabel er mer enn "bare en kabel". Den klumpen som sitter midt på er vel en mottaker/sender ellerno. For du kan ikke koble sammen 2 pc'er med en helt ren USB kabel.

Så jeg vil tro at denne "klumpen" trenger forskjellige drivere etter hva slags produsent det er. Skal ikke si meg 100% sikker på det, men det er vanligvis slik :p

Lenke til kommentar
Er vel samme hva slags produsent det er, vil jeg tro siden det bare er en kabel!

Det er ikke "bare" en kabel. Det er aktiv elektronikk enten i en liten boks på kabelen eller i en av endekontaktene. Denne elektronikken krever drivere. Det bør som sagt følge med kabelen eller kunne lastes ned hos produsenten.

 

Edit: Tregt ute jeg.. ;)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

poenget er at jeg har denne typen kabel. er da samme teknologi i alle kablene?

uansett så tviler jeg på at det finnes så altfor mange typer program til noe slikt som er tilpasset kun en type kabel.

 

bruker er program som heter pc linq, og jeg lurer på om det finnes andre programmer/drivere.

Lenke til kommentar

En USB-port er ikke et nettverkskort!!!

 

Skal man klare å få to maskiner til å "snakke" sammen gjennom sine respektive USB-porter må man på en eller annen måte lage et virtuellt "nettverkskort" i hver maskin. Dette krever helt klart et program som må kjøre på hver maskin, pluss selvfølgelig en kabel med "PC-USB" plugg i hver ende...

 

Men ikke spør MEG hvem, hvor og hvordan :D

Lenke til kommentar

decent: Det er ikke så enkelt med USB som når man krysser en nettverkskabel. Det ER aktiv elektronikk som gjør at PC'n på hver side ser på tilkoblingen som en USB nettverksadapter. Begge "nettverksadapterene" er montert i samme brikke med kun intern overføring, og er en av de aktive elektroniske komponentene som gjør at PC'ne trenger drivere.

Lenke til kommentar
man kan lage en nettverksbro mellom to maskiner ved hjelp av en USB-kabel.

ikke påstå noe annet, takk.

 

edit: se bl.a her: http://www.os2warp.be/index2.php

Les hele posten min før du blir sint

 

Jeg sier ikke at det ikke går an, Jeg sier jo at det GÅR an!

 

Men det trengs nok mer enn en kabel og "å lage en nettverksbro" som du sier.

 

Vis meg hvordan DU gjør det da, UTEN aktiv elektronikk m/ drivere, eller et program som kjører på maskinene.

 

Og ikke kom med den der linken til OS2 siden. Der sto ikkeno om dette.

Lenke til kommentar
nei der har du sannelig rett.

ser ut som det er mange som ikke ser forskjell på en kabel og et kort gitt!

... alle bortsett fra deg da :)

Ja, så hadde jeg rett og du feil altså da "decent":

 

Akkurat som jeg skrev i min første post (som du synes var veldig morsom) MÅ det kjøre et program på hver PC som emulerer en nettverksadapter.

Fra siden det linkes til over:

 

"The cable is 3 meters (about 10 feet) in length. When running on Windows 98, ME, 2000, or XP, use it in conjunction with FastLynx 3.3 software (available separately) to transfer files quickly and safely between two computers via their USB ports. "

 

Men lykke til med å overføre filene dine med KUN USB-kabelen din til hjelp... :!: :D :!:

Lenke til kommentar
Men lykke til med å overføre filene dine med KUN USB-kabelen din til hjelp... :!: :D :!:

Fastlynx fungerer på alle slike USB-kabler laget for dette formålet. Det emulerer ikke noe nettverkskort men er et genialt program for og raskt og enkelt overføre filer mellom maskiner via USB, Seriell eller paralellkabel samt selvsagt via IP.

Uunværlig for oss som jobber med PC-er for service o.l.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...