Gå til innhold

Mobilkafeen | Diskusjon rundt mobilrelaterte ting!


Ingar

Anbefalte innlegg

ladida: Vedder moren min på at dette "problemet" ikke skyldes type mobil, men heller teleoperatøren (Netcom).

7295386[/snapback]

 

 

Jo, det er nok en sjans for det. Ikke at jeg egentlig vet, ettersom jeg aldri har hatt (og sannsynligvis aldri kommer til å få) netcom. Kanskje på tide å bytte operatør uansett?

 

Det kan vel forøvrig også hende at du har kommet borti noen knapper, og gjort noen finurlige innstillinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har planer om å kjøpe en SE k610i mobiltelefon nå. Det jeg lurer på er muligheten til å koble denne mobiltelfonen til MacBook-en min, slik at den vil fungere som et slags modem. Hvis dette fungerer, hva trenger jeg av utstyr? Vil dette gi meg muligheter til å kunne bruke MacBook-en til å surfe, mail, IRC etc på f.eks toget?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vyke: Det koster 13,3 øre å sende en sms pluss GPRS kostnaden som for meg med Talkmore blir på under 1 øre. Og minimumsbeløpet man må sette inn på "konto" er ikke kr. 150,- men kr. 50,- Og det er forsatt "gratis å ringe via pc eller mobil med SIP og WLAN til de fleste land i vest Europa. (det kommer en startpris på 26,8 øre pr. samtale) :thumbup:

 

 

Etter jul kommer det til å koste 20 øre pr melding, derfor må du "fylle på" for å bruke det. Jeg synes ihvertfall det er mye enklere enn med biip og koster ikke så mye mer;)

7290517[/snapback]

Lenke til kommentar

ebbe77: det med 50,- i minstekostnad for påfylling kommer an på hvem som skal fylle på. Kun jeg av 6 i min vennekrets som bruker vyke har opsjon for 50,- alle de andre har minimum 150,- og ja, sjekket senest i gårkveld. Om det koster 20 øre etter jul så begynner jeg å vurdere onecall istedet, koster bare 35 øre smsen der og går mye kjappere å sende enn med vyke. Jeg må betale 24-26 øre pr sms jeg da sender og sparer ikke akkurat noe særlig lenger. Eneste fordelen jeg da kan se er å bruke det i utlandet, eller om du har wlan på tlfen.

Lenke til kommentar
Da har mobiltelefonen min ankommet :) Puttet i SIM-kortet, og får beskjeden "Inaktivt SIM-kort". Hva i all verden? Kan det ha noe med at jeg bytter fra NetCom til Telenor? Hvis dette er tilfelle, hvor lang tid pleier det å ta før SIM-kortet kan benyttes til å ringe med?

7492129[/snapback]

Du beholder nummeret? Da er det et porteringstidspunkt du skal bytte sim-kort. Inntill da bruker du ditt gamle sim-kort.

 

Tidspunktet bør stå i et brev fra din nye operatør.

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg faktisk melding fra telenor der det stod at det ville skje den 27.12.06! Jaja, stusselig å måtte vente så lenge. Men det blir nok verdt det :)

 

Jeg har et spørsmål til om 3G. Har sjekket litt på sidene til telenor, men finner ikke ut hvor mye det vil koste å benytte 3G. Betaler jeg for nedlastet data? Eller hvordan fungerer dette? Har de tilbud om f.eks gratis bruk av 3G eller noen andre tilbud, fram til en viss dato? Slik det var/er med MMS? :)

Lenke til kommentar

Du betaler samme pris uansett om dataoverføringen skjer ved GPRS, EDGE eller UMTS (3G). Regner med at prisen da ikke er så vanskelig å finne.

 

De opererer med daglig pristak, men ikke noe gratis bruk slik som MMS. Videosamtale derimot er vel fortsatt gratis om jeg ikke tar helt feil.

 

Det er dog enkelte ting som gjøres gratis for å booste bruk av 3G; f.eks. djuice-musikkbutikken er gratis i bruk og kjøp nå, og MobilTV var i hvertfall gratis under OL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...