Gå til innhold

Toshiba 1800-614, dårlig skjermkort!?!


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg denne pc'en idag og den så helt topp ut, men da jeg skulle bevege meg inn på multimedia så ble jeg meget skuffet.

Dårlig kvalitet på DVD filmer. Spill hakker og mange er ikke kjørbare i d hele tatt. Kjørte 3D Marks 2000 (2001 lot seg ikke kjøre fordi den skrek etter 128MB RAM, selv om jeg har d)

Fikk skarve 750 poeng i 3D Marks2000, til sammenligning så er d omtrent d samme som min tidligere stasjonære pc med P3 650MHz, 256MB RAM, intergrert skjermkort med 4MB Videominne!!

 

Spesifikasjonene til den bærbare er: Celeron 1,1GHz, 128MB RAM, 16MB Videominne.. Driverne til skjermkortet er relativt nye så det er ikke de som er problemet..

 

Er denne laptopen rett og slett så dårlig på multimedia?? I så fall er det feil å kalle den "en komplett multimediamaskin"<---sitert fra Toshibas webside.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jaja..har kommet fram til at den suger når d gjelder mulimedia..

 

Returnerer den selvfølgelig..

 

Til alle som vurderer å kjøpe bærbar PC: Ikke kjøp Toshiba Satelite's billigmodeller, hvert fall ikke hvis du ønsker å spille litt/se DVD filmer osv...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-13 02:10, C. Alshus skrev:

Når det gjelder videominne; jeg har også 16Mb, men det fungerer helt fint i DVD-avspilling. Har ikke prøvd noen spill enda...

Men så kommer det kanskje an på kvaliteten på resten av maskinen som ligger et hakk høyere enn Toshiba'n, vil jeg tro.


 

Produsenten av skjermkortet har nesten mer å si enn antall MB i minne.. Kjøper man bærbar med Nvidia eller Ati skjermkort så får man garantert bra ytelse i de fleste tilfeller selv om det bare skulle være med 16MB.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en 1800-314 sist uke og har også testa litt. Jeg klarer å kjøre spill som Half-Life og sånne spill ganske greit, men ikke de nyeste som Return To Castle Wolfenstein osv. Fant ut at når jeg la inn Photoshop 7 så legger den inn ett program for Gamma justering i oppstart og dette gjorde min vanvittig treg.. fjerne den så gikk det raskere igjen.

Jeg leste litt på et forum et sted og der sto det at man kan endre minnestørelsen i den config file for inst. av skjermkort-driveren. Der kan man tilegne opptil 32 mb. Jeg gjorde det og det hjalp også endel. Men nå har jeg 392 mb minne og ta av da. Skal prøve i kveld å se hva jeg får i 3Dmark 2000.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-14 14:54, klorin skrev:

Jeg kjøpte en 1800-314 sist uke og har også testa litt. Jeg klarer å kjøre spill som Half-Life og sånne spill ganske greit, men ikke de nyeste som Return To Castle Wolfenstein osv. Fant ut at når jeg la inn Photoshop 7 så legger den inn ett program for Gamma justering i oppstart og dette gjorde min vanvittig treg.. fjerne den så gikk det raskere igjen.

Jeg leste litt på et forum et sted og der sto det at man kan endre minnestørelsen i den config file for inst. av skjermkort-driveren. Der kan man tilegne opptil 32 mb. Jeg gjorde det og det hjalp også endel. Men nå har jeg 392 mb minne og ta av da. Skal prøve i kveld å se hva jeg får i 3Dmark 2000.


 

Hm..Så vidt jeg har lest så har ikke 1800-614 modellen mulighet for å bruke shared memory,altså at man tar av internminne. Men som sagt så har det nesten mer å si hvem som er produsent av skjermkortet enn om det er 16MB eller 32MB. Men klart at jo mer minne jo bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...