Gå til innhold

Valg av nye PC- høyttalere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men så sier vi at du ikke får et stereoanlegg til 1000kr..

 

Eller, du finner noen sånne minianlegg på Elkjøp og sånt, med to små'e høyttalere, og jeg er 200% sikker på at de ikke har like bra lyd som et 2.1 sett til samme pris! Vertfall et nytt sett!

 

Selv lurer jeg på om trådstarter har bestemt seg/bestilt lyd?

 

Edit: Var ikke for å være "slemm", prøver jo bare å hjelpe jeg også;)

Endret av H.kon
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor alle er så opptatt av hvor høyt anlegget kan spille eller hvor bra bassen brummer.

 

Man skal heller høre god lyd til et passe lyd nivå.

 

Og for de som tror noe annet THX er en lyd standard, men jeg skal være enig i at den betegnelsen ikke hører hjemme på noe som helst pc anlegg.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor alle er så opptatt av hvor høyt anlegget kan spille eller hvor bra bassen brummer.

 

Man skal heller høre god lyd til et passe lyd nivå.

 

Er vel det dummeste jeg har hørt på lenge.. Er det negativt at et anlegg kan spille høyt?

Lenke til kommentar
Er vel det dummeste jeg har hørt på lenge.. Er det negativt at et anlegg kan spille høyt?

Neida, men det blir liksom som å sammenligne biler utfra maks hastighet på speedometeret.

 

Lyd er så utrolig mye mer enn volum. Det er vel det han prøver å si deg.

 

Og for dem som lurer så er Logitech faktisk helt OK til prisen. Hverken mer eller mindre. Skal du ha skikkelig gode 2.1-løsninger for PC må du litt opp i pris. Klipsch ProMedia som er nevnt tidligere i tråden er da et veldig godt alternativ. Så også Creative sin THX serie.

 

Den evige diskusjonen stereoanlegg kontra sub/satelitt-løsning er egentlig lite interessant. For en PCbruker som hører musikk, ser film og spiller spill på maskinen sin så er eneste utvei innen rimelighetens grenser en sub/satelitt-løsning. Et stereoanlegg til 2k låter nok bedre på musikk, men kommer til å hive etter pusten i de heftigste filmene og spillene.

 

Sitter selv med mye stas i stua som banker livskiten utav mitt Klipsch 5.1 som jeg bruker på PCn, men gud bedre hvor mye bedre lyd Klipsch gir i spill og film.

 

Helt til slutt vil jeg også nevne at veldig mange som kjøper høyttalersett i mellomklassen og er veldig nøye når de kjøper dem ender opp med å sitte og høre på MP3 i 128kbps. Da har du på en måte bommet samme hva du kjøper.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Da sier det i såfall mer om Dali-høyttalerne enn det gjør om Logitech-settet.

 

Kjører selv Infinity Reference serien med bånddiskant og doble trykkammer. Disse kan ikke sammenlignes når det gjelder "oppløsning" og klarhet. Bassen er nok også bedre på stueanlegget, men ikke fullt så kraftig.

 

Det som ofte kjennetegner disse PC-pakkene er at bassen går fra å være en del av musikken til å bli en bakgrunnsrumling i stedet. Alt for mange av dem mister totalt kontrollen ved forholdsvis lav effekt.

 

-KJ

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...