Gå til innhold

Valg av nye PC- høyttalere


Anbefalte innlegg

Hellu!

 

Regner med at jeg kanskje får noen penger til jul, så jeg har tenkt litt på å investere i noen nye PC-høyttalere. Tror jeg må sette grense på maks 1k.

 

Jeg har forresten et relativt gammelt lydkort. Creative soundblaster 4.1. Har det noe å si? *n00b*

 

Tips til noen bra høyttalere? De bør helst se litt ok ut, gjerne matche skjermen min (samsung syncmaster 710t)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med denne?

 

Creative I-Trigue 2.1 L3450 (fra kr. 979)

i-t-l3450-3.jpg

Test fra Guru3d

But don't let the looks fool you, when we look at the overall sound it is very good but lacks a little here and there and that prevents me from giving it our editors choice award. The deep bass powered by the subwoofer is good, it just won't go loud or have the dynamic range you expect from it. In combination with the titanium drivers in each satellite the set produces a very clear and good sound.
Lenke til kommentar
Tror disse passer bra! Da får du skikkelig trykk også! :w00t:

 

31083.jpg

Jeg har selv Z-2200 og er klekkelig fornøyd, noe du kan lese om i slutten av denne tråden. Hodetelefonutgangen er kun passthrough på signalforhold, ikke på volum, så volumkontrollen fungerer også for hodetelefoner når disse er tilkoblet.

 

Alt i alt et helt genialt PC-høyttaleranlegg med et enormt trøkk! Anbefales!

Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen på z-2200 og z-2300?

Tror ikke det er rare greiene. Signal/støyforholdet skal vel være litt bedre på Z-2300, pluss at designet er litt annerledes. Ellers er det vel i praksis nøyaktig de samme høyttalerne, vil jeg tro.

 

Fordelen med Z-2200 nå er vel at du kan få den en god del billigere enn Z-2300, men finner du den ikke er nok Z-2300 et like trygt kjøp.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale at du hører på høytalerne før du

kjøper, jeg sitter her med noen logitech z-640.

Lydkvaliteten er grei, men bassen er helt latterlig

overdrevet. Det er også en tendens til at suben

summer temmelig høyt når jeg har slått av pcen,

men til den prisen (1kr) kan man ikke klage.

Lenke til kommentar

Hercules XPS, ikke noe å si på designet ihvertfall :cool: 2.1 settet får du billig, rundt 500kr.

 

Loitech Z-2300 er stilig, men "lillebroren" Z-3 til rundt 700kr er jo også verdt å vurdere hvis du vil spare litt:

1.jpg

 

Sikkert mye annet bra og, men jeg ser mest på design når det gjelder PC-høytalere.

Du får som regel ikke hifi-lyd uansett og de fleste PC-høytalere i den prisklassen har helt kurant lyd.

Endret av erlend øye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...