Gå til innhold

Valg av nye PC- høyttalere


Anbefalte innlegg

Vil bare ytre at det er null forskjell mellom Z-2200 og Z-2300. Det eneste er designen, ellers er alt likt, 200w RMS, 120w SUB, 40w satelitter.

 

Har selv Z-2200 og designen er ikke dårligere på dem enn Z-2300. Førstnevnte er ufattelig kule, satelittene er gode i mellomtone og diskant, bassen er god og kraftig, forårsaket faktisk en lekkasje i huset (helt sant) og bedre lyd av et 2.1 sett skal du lete lenge etter. THX godkjennelsen er tilstede, så du trenger ikke gå på kino for å få bra lyd. Strenge regler settes til godkjenning av THX og du er garantert lyd i kinokvalitet. Hvis du har noen gode hodetelefoner i tillegg så er det bare å skrue av selve høyttalerene, jackens lydsignaler blir styrt av kontrollen uansett.

 

Men for all del, det er da bare å velge dem som ser kulest ut i dine egne øyne, jeg for min del kjøpte Z-2200 før Z-2300 var kommet ut, jeg må innrømme at når jeg så sistnevnte fikk jeg litt hakeslepp, men når jeg så til høyre og venstre for skjermen endret jeg mening på flekken. Z-2200 har en litt rund og god design, mens Z-2300 har en stramme linjer og vil for mange oppleves som mer attraktive til å ha på pulten. Uansett hvilke, du vil ikke angre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen skade tatt ;)

 

Forresten kva er optimalt kabelbruk frå lydkort til forsterker?

Coaxial, optisk? Ser at dyrare kort har rca-kontakter, coaxial osv.

et hvert analogt signal vil kunne påvirkes "under transport" så det beste etter min mening er å beholde signalet digitalt så langt som mulig. helst optisk, da kan ikke radiosignaler eller EM-støy(elektro magnetisk) påvirke signalet i det heletatt.

 

jeg har en del problemer her hjemme med em støy fra 120mm vifta på topen av pc'n som spiller inn på høytaler kablene, og på signallkablene. veldig irreterende.

lage med noen nye beskytta kabler når jeg har tilgang på gratis greier fra elfa.se igjen :green:

eller bare bruke aluminiums folie..

Lenke til kommentar

Bare for å avbekrefte litt.... :)

 

THX har ingenting med kinolyd å gjøre. At man ikke trenger å gå på Coluseum fordi man har noen logitech høytalere til 1500kr med THX-godkjenning er vås. THX er heller ingen standard for god lyd, men en minimumskrav fra lucas arts for mange år siden, på antall watt/støyforhold osv det skulle være på kinoer. I dag er dette kun et misbrukt ord for å få kjøpere forvirret... PC-høytalere har INGENTING med dette å gjøre.

 

Å påstå at noen av de overnevnte høytalerne er best i klassen uten å vite bedre, blir også for dumt. Verken Logitech eller Creative er hifi-produsenter, og de lager høytalere for PC-bruk. Har hørt på det meste, og ingenting gir direkte god lyd, men mange liker den, fordi bassen er høy og det er langt bedre enn hva som var for noen år siden. Klipsch er de eneste som det selges noe spesielt av i norge som nærmer seg hifi-lyd. Nye serien spiller ikke like høyt som den gamle, men har noe bedre lyd. Designet er også langt bedre. Koster 1995,- for 2.1 sett.. (Hadde gladlig betalt 3000,-) Man får hva man betaler for.

 

Har hatt både de dyreste Logitech, Altec lansing og Klipsch..

 

Ellers til prisen, er logitech og Creative sine bra produkter. Men glem watt og betegnelser som THX. Hør på lyden og vurder med dine egne ører hvis du har muligheten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Creative I-trigue 3200 (hette før 3300 før kontrollenheten ble skiftet ut til en nyere type) gir mye igjen for pengene. Er en grunn til av alle de responsene alle innehar maks poengscore. L3450 skal være noen hakk bedre pga bedre effekt.

 

Sparer du penger er 3200 tingen. Hvis ikke er L3450 (hvit) eller L3500 (sort) absolutt å anbefale. Det kommer an på hvordan tingenes tilstand ser ut ellers på rommet ditt med tanke på farger og hva du generelt liker best.

 

-sobient.

Lenke til kommentar

"Sobient" linket til til Creative's forrige generasjon ITrigue som er av de settene som gir mest for pengene , og som også er egnet til musikk.

Har prøvd mye rart av PC-høytalere men de fleste settene er som regel bedre egnet til spill enn musikk .

Derfor har budsjettet fått "totalsprekk" og MP3'ene kommer i form av "godlyd" fra Klipsch Promedia 4.1 .

Finnes også i rimeligere utgaver , +/-2k og +/-3k.

Anbefales dersom musikk er av betydning.

Lenke til kommentar
ditt tap darkness, ditt tap. pc høytalere gir ikke god lyd kontra et stereoanlegg til samme prisen i denne prisklassen.

Jeg har verken plass eller interesse for et stereoanlegg. Lurer på hvilket stereoanlegg man får for rundt tusenlappen forresten. Holder vel ikke til høyttalerne engang :p

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

www.qxl.no

 

jeg solgte en pioneer med 2*35 ekte watt, eldre model, kjøpt på lopemarked faktisk, og et par eltek geb med SEAS diskanter jeg tidligere hadde brukt som bakhøytalere for 1100 for ca 3 uker siden, og jeg er 110% sikker på at det slår et par pc høytalere. jeg er faktisk så sikker at jeg er villig til å vedde penger på en blindtest av de to.

 

men hey!

du vil gå en annen vei.

end of discussion.

Lenke til kommentar

Så hva blir best da?

Et sånn 2.1 anlegg for PC, eller et plastanlegg som du får kjøpt på ekspert/elkjøp til ca samme prisen?

 

Til Demogorgon:

Er fint at du er gira på lyd, men du må huske på at det er ikke alle her i verden som synes de må ha så bra anlegg at du kan høre om mp3en du hører på er kodet i 320 kbps eller 319.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...