IHASBOOK Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 aah! Homm 2 var min største lidenskap i de yngre dager! Gikk faktisk med posten for en kamerat i 1 uke kun for å få låne spillet Det var enkelt og genialt.. Og jeg elsket wizard folkene! Men angående 3'rn og 4'rn... 3'rn synes jeg ble uoversiktlig etter 2'rn så gadd egentlig ikke sette meg inn i det. Så 4'rn har prøvd campaign1 Må si en ting.. det er jo helt umulig. Har ikke greid en campain del! Å spill scenario hele tiden blir også kjedelig.. Men campain!! AFF UMULIG!! Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Heroes of Might and Magic serien er bare helt genial. Jeg kjøpte en pakke som heter "Heroes of might and Magic Compendium" for mange år siden, og har den enda. inneholder Kings Bounty (forgjengeren til heroes-spillene), Heroes 1, Heroes 2 og expansionen Price of Loyalty til HOMM2. Vi pleide å spille hotseat med 3-4 spillere hjemme i gode gamle dager *mimre* Nå går det i Heroes 3 complete når jeg først drar frem godspillene igjen Lenke til kommentar
Flexi Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) jeg kjøpte 3'ern for 129,- så solgte jeg det for 150,- (ble for kjedelig) Endret 20. desember 2004 av Flexi Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Heroes of might and magic 3 og 4 kan gå og legge seg! Heroes 2 lenge leve! Lenke til kommentar
Imho Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Synes 4'ern var utrolig skuff de første gangene jeg prøvde det , men etter hvert hjalp det . Nå synes jeg at heroes 4 er så utrolig mye bedere enn 3'ern Lenke til kommentar
Himself Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hvorfor er det så mange som liker Heroes 3 veldig godt, men ikke 4'ern? Jeg har selv spilt 3'ern i mangfoldige timer, og synes det er et knallspill, men jeg synes 4'ern også er helt super, om ikke bedre. - Grafikken er mye penere på Heroes 4 - Muligheten til å bruke helten i kamp er supert - Musikken gir en flott stemning i spillet + mye mer Det eneste negative med spill nr. 4 i serien må vel være at det er færre byer og litt færre "creatures" man kan rekrutere enn i Heroes 3. Hvorfor det er så mange som ikke liker Heroes IV. Jo det kan jeg fortelle deg punkt for punkt: Penere grafikk, ja ingen tvil, så pen at den var helt ufyselig. Søtt og klissete, og utrolig tilgriset med en haug av meningsløse detaljer, som var mer til irritasjon enn visuell glede. Mulighet til å bruke heltene aktivt i kamp. Ja så stor mulighet at jeg har spilt flere campaigns kun ved å bruke heroes, helt uten creatures. Tror ikke det var helt tilsiktet fra produsentene av spillet. Og fy så kjedelig. Musikken gir flott stemning i spillet???! Musikken er helt forferdelig. De prøvde å lage noe ala Heroes 2, men mislyktes totalt. Musikken til Heroes 3 er jo et funn, spiller den til og med gjerne på bil-stereoen når jeg vil mimre litt. Ellers mener jeg at spillet er veldig lite spennende og utfordrende, enten er det walkover, eller så er unntaksvis motstanderen så sterk at det er bortimot umulig å vinne. I Heroes 3 var dette akkurat passe balansert, vanskelig, men ikke umulig, og heller aldri direkte kjedelig. Det lille jeg i dag har lest om Heroes 5 høres ikke særlig lovende ut, men jeg skal gi dem en sjanse til å rette opp missæren med fireren. Jeg kan ihvertfall ikke bli mer skuffet enn sist - håper jeg. Få med David på teamet igjen, så tenker jeg de kanskje finner tilbake til den gamle feelingen igjen. Noen lurer sikkert på hvorfor jeg har spilt Heroes IV i det hele tatt. Til tross for alle sine feil og svakheter er det vel fortsatt ett av de 10 beste TBS-spillene som er utgitt, men med tanke på at Heroes III er det spillet jeg har likt best, og spilt mest, i hele mitt liv, så var IV en nedtur i enda større grad enn årets flopp Doom 3. Til deg som sier at du likte spillet bedre når du hadde spilt det mer, må jeg spørre hva det var du likte bedre etterhvert. De tingene jeg ikke likte ble bare tydligere jo mer jeg spilte. Eneste forbedringen jeg hadde sans for var at du kunne transportere creatures autmatisk fra fjerntliggende dwellings, noe som for meg ikke alltid var så viktig da jeg skjelden hadde behov for dem. Litt av en ironi. Håper inderlig at de har lyttet på hardcore-fansen av Heroes II og III når de skal lage den nye, tror det er eneste muligheten får å gjøre dette godt igjen. Det er ganske unison enighet om hva som var svakhetene i IV, selv om mye også selvfølgelig avhenger av smak og behag. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Her er noe info om Heroes 5. Må bare si at jeg elsker might and magic serien ... "Heroes of Might and Magic" serien og "Might and Magic" serien er to forskjellige serier Men allikevel regner jeg med det er Heroes serien du snakker om. Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 På MMT forumet kom det her om dagen et spørsmål om MM serien var død. Det kunne raskt avkreftes. HoMM5 under utvikling av Ubisoft (og Nival Interactive?) Ubi vill kanskje lage MM10 (totalt ubekreftet) Gameloft gav ut M&M Mobile tidligere i år og har fått gode anmeldelser på det. (Men spillet har egenlig ikke så mye med MM å gjøre) TELP jobber med uoffisielle MM9 patcher Det er to fan-made M&M spill under utvikling (derav MMT) Også er det den merklige tingen med HoMM Online (MMOG) som lages borte i Asia. Alt i alt: Og som alle sikkert kan gjete, jeg elsker Might & Magic spillene Både HoMM og MM. Men HoMM2 og MM6 er best. Lenke til kommentar
Yakamoto Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Her er noe info om Heroes 5. Må bare si at jeg elsker might and magic serien ... "Heroes of Might and Magic" serien og "Might and Magic" serien er to forskjellige serier Men allikevel regner jeg med det er Heroes serien du snakker om. Mente akkurat som jeg sa Så vidt jeg vet er heroes of might and magic bygd på might and magic serien. Og velger derfor å kalle alle spillene, både might and magic og heroes of might and magic, for nettop might and magic serien. Husker i 97 eller når det var jeg startet å spille heroes of might and magic II. Har aldri brukt så mye tid på noe spill, kanskje med untak av heroes and might and magic III. Er bare en ting å si: "Superdupert". Er heller ikke enig i at Heroes IV er et dårlig spill, tvert i mot, det tar bare litt tid å venne seg til det fordi det er annerledes en de andre i serien som er bygd på samme lest, bare med andre borger, andre folk og bedre grafikk. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg kom nettopp hjem fra en middelslang kamp Heroes 3 med en kamerat. Noe vi arrangerer ganske ofte. Lenke til kommentar
UknowsI Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Personlig synes jeg Hammer of the Gods var det beste spillet i serien, det hadde vært virkelig kult om de lagde en Hammer of the Gods 2. Ellers så har jo HOMM 1-3 stjålet mye av min tid de også. Lenke til kommentar
whom Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 1. H2. 2. H3. Genialt 3. H1. Når jeg spilte det igjen, ble det rett og slett for simpelt 4. Neh Kan sikkert lære meg å like det, men fikk dårlig førsteinntrykk. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) 1ern har jeg aldri prøvd.. Men 2,3 og 4 har jeg prøvd. 2ern var genialt, 3ern var også genialt.. 4ern sugde ballemann ! I slike spill så kan man ikke plutselig gå over til 3d grafikk ! HEREOS SKAL JO VÆRE i 2D !!!! Endret 21. desember 2004 av Kurt P Lenke til kommentar
IHASBOOK Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 1ern har jeg aldri prøvd.. Men 2,3 og 4 har jeg prøvd. 2ern var genialt, 3ern var også genialt.. 4ern sugde ballemann ! I slike spill så kan man ikke plutselig gå over til 3d grafikk ! HEREOS SKAL JO VÆRE i 2D !!!! er 4 i 3d? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 HOMM3 er definitivt min favoritt av alle HoMM spillene... Først for dets avhengighet, man blir rett og slett hekta! bare MÅ spille mer Hotseat er jo bare sinnsykt kult... f.eks 4 spiller, 2 på hvert lag, også går det andre laget ut, mens det ene snakker taccs/gjør movements spillte 1 og 2 etter 3, og så 4, 1 og 2 ble lissom litt for gammelt... 3ern er liksom på lik linje med AoE2, grei grafikk, og spillbart den dag i dag, mest på grunn av det geniale gameplayet! 4ern synes jeg gikk for mye ut av 3ern for å si det sånn... grafikken og alt ble lissom så... uvant... også likte jeg ikke musikken Lenke til kommentar
Overguard Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Heroes 3 er GENIALT! Som regel når du sitter å spiller det samme spillet i flere timer avslutter du fordi at det er kjedelig! Men Heroes 3 må du jo spille i mange flere timer (hvis du bruker et stort map, som er artigst) for å bli ferdig! Å det er ikke kjedelig ! Du kan like så godt ta et game til!!! Du blirpå en måte avhengig av det spillet!! Har ikkeno mening om Heroes 4! har bare prøvd det i 5min, virket så tomt på en måte! Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 5-eren skal kjøpes når den kommer. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Heroes 4 var ganske kjedelig. Men Heroes 3 sniker seg nok inn på min topp 10 liste over tidenes beste spill. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 1ern har jeg aldri prøvd.. Men 2,3 og 4 har jeg prøvd. 2ern var genialt, 3ern var også genialt.. 4ern sugde ballemann ! I slike spill så kan man ikke plutselig gå over til 3d grafikk ! HEREOS SKAL JO VÆRE i 2D !!!! er 4 i 3d? Nei. Heroes 4 er ikke i 3D. Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 har brukt evige timer på alle fire spillene. 1ern var litt for enkelt. 2ern er noe av det jeg har brukt mest tid på. 3ern var altfor lett, etterhvert hadde man en oppskrift til å vinne alt. Jeg liker 4ern godt og har spilt det mye, men da mest scenarier. Det er mye mer sammensatt og detaljert enn de foregående spillene - men gleden over å bygge opp noe er der fortsatt. Jeg synes dette har vært det beste i serien, selv når en tar hensyn til utgivelsesår. Nature i heroes 4: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå