Gå til innhold

Album du annbefaler


Lonely Wolf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Artist: Iggy Pop & The Stooges

Album: Raw Power

Kanon skive!

 

 

Gluecifer - Tender Is the Savage (Ultimate Rølpe/Party skive)

 

The Hives - Veni Vidi Vicious (Fyttirakkern for et fyrverkeri)

 

Ricochets - Sl-Mo Suicude (Norsk rock på sitt beste)

 

From Ashes Rise - Nightmares (Brutal, eksplosiv hardcore)

 

JR Ewing - Ride Paranoia ( ^^ )

Lenke til kommentar

Pink Floyd - Dark Side of the Moon

Genial plate. Sikkert kjent for de fleste. Veldig lett å like.

Samtlige PF plater som er nevnt er også verdt en titt

 

Slipknot -Vol. 3: The Subliminal Verses

Platen har blitt kalt heavy metallens svar på Dark Side of the Moon, det sier litt. Platen er en hærlig aggresiv men variert plate. Her hvis Slipknot at de faktisk har peiling på musikk.

 

Lene Marlin - Playing My Game

Noen mener sikkert at eg bør brenne for å ha nevnt denne, men eg synes faktisk det er en hærlig og avslappende pop-plate.

 

Jorn - Out To Every Nation

Genial power metal plate med en dæsj av prog og hard rock fra norges mest kraftigste vokalist!

 

Tool - Aenima

Genail alternativ plate. Rare sound og rare rytmer. Veldig sært, men veldig bra.

 

Deep Purple - Machine Head

Genial plate fra 70's legendene. Inneholder blant annet låten Smoke on the Water som inneholder det som antagligivs er verdens mest kjente og mest fengende riff. Ellers så er det mange geniale sanger.

 

A Perfect Circle - Mer de Noms

Genial alternativ rock plate! Dette er vakkert og rått.

 

Arch Enemy - Anthems of Rebellion

Fengende og brutal gøteborgmetall.

 

Massive Attack - Mezzanine

Genial electronica plate. Mystisk, avslappende og rått.

 

Joe Satriani - Is There Love In Space?

En veldig bra og kanskje litt alternativ plate fra gitarrunkingens konge.

 

Dream Theater - Six Degrees of Inner Turbulence

Beste platen i prog-metallen. Rett og slett genial.

 

Mange andre eg kunne ha nevnt...(der mange allerede er nevnt ;))

EDIT: La til flere plater.. :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Green Day - American Idiot

Hadde ikke noe spesiell forventning til denne plata før den kom ut, trodde den kom til å bli stort sett lik alt annet fra den kanten eller lignende teenage pop-punk. Men ble positivt overrasket over musikaliteten til disse gutta, og de har flere godbiter av noen sanger på denne plata, som er etter min mening deres beste hittil.

 

Metallica - Master of Puppets

Helt klart mitt favorittalbum over alle. Har ikke gått lei den siden jeg først hørte den for rundt 10-11 år siden, selv om tittelsporet har etterhvert blitt litt kjedelig og uthørt (for meg), så er det så mange andre godbiter på denne plata. Eneste minus er at det ikke er flere sanger der...

 

Rage Against The Machine

Første cd'en deres, men også den beste etter min mening. Liker alle sangene fra denne cd'en.

 

Sikkert mange flere, men er de jeg kommer på i farta...

Lenke til kommentar
Green Day - American Idiot

Hadde ikke noe spesiell forventning til denne plata før den kom ut, trodde den kom til å bli stort sett lik alt annet fra den kanten eller lignende teenage pop-punk. Men ble positivt overrasket over musikaliteten til disse gutta, og de har flere godbiter av noen sanger på denne plata, som er etter min mening deres beste hittil.

en godt album

Lenke til kommentar

Weather Report - Black Market

Bra jazz/fusion plate fra 70-tallet.

 

Kula Shaker - Peasants, Pigs & Astronauts

Indiskinspirert britpop. Meget bra album.

 

Alice Cooper - Brutal Planet

Heavy Metal album med fengende låter.

 

Dream Theater - Six Degrees of Inner Turbulence

Et av mine favorittalbum. Genial progrock/-metal dobbelplate som bl.a. handler om 6 typer sinnslidelser. "The great debate" handler om genmaipulering/kloning. Denne sangen er genial i mine øyne.

 

Mr.Bungle - California

Genial plate. Må høres.

 

Symphony X - Prelude to the Millenium

Symfonisk progmetal. Veldig bra plate.

 

The Dave Brubeck Quartet - Time Out

Jazz i skeive takter.

Lenke til kommentar

Coldplay - Parachutes

Coldplays deby er fremdeles en hyppig gjest i min cd-spiller. Meget bra skive.

 

Radiohead - The Bends

Den plata av Radiohead jeg hører mest på for tiden, mye på grunn av Fake Plastic Trees og My Iron Lung. Kjempebra plate som må høres.

 

The Offspring - Smash

Imo er dette Offspring sin beste skive. Ble gitt ut i 1994, og er jevnt over ei knallbra plate med god punk-rock.

Lenke til kommentar

Metallica - Reload

Jeg synes ofte denne plata er undervurdert, når vi snakker om Metallica. Den har flere "taktfaste, tunge sanger" (som jeg velger å kalle det), for eksempel Slither og Devil's Dance, som jeg synes er fengende.

 

Megadeth - The System Has Failed

Minner veldig om metallica, naturlig nok, og er blant mine favoritter. Liker spesielt godt Of Mice and Men.

 

Hammerfall - Crimson Thunder

Jeg synes Hammerfall er deilig å høre på, det er ikke så heavy. I tillegg er tekstene stilige. På cden liker jeg spesielt godt Crimson Thunder og Trailblazers

Lenke til kommentar

Anbefaler skrives med èn "n". Ikke to.

 

Jaja on-topic da.

 

Jeg vil absolutt anbefale følgende plater for dem som liker vakker musikk!

Vakker som i kunst i lyder og melodier.

 

King Crimson - Red og Starless and bible black

Genesis - The Lamb lies down on Broadway (Fantastisk konsept-album på to plater som var FØR Pink Floyd's Wall), Selling England By The Pound.

Yes - Close to the edge og fragile.

 

 

ps: The Lamb Lies Down er mer lyttervennlig enn Crimson. Vil ikke anbefale Crimson for dem som ikke helt forstår kunsten i lyder. Da tenker jeg på Starless and bible black først og fremst. Red er ganske lyttervennlig. Ihvertfall låta "starless" på Red!

Men The Lamb Lies Down har en utrolig bra historie! Peter Gabriel er en helt genial poet og låtskriver! :love: Og låtene sammen med tekstene er helt utrolig. Det hele burde ha vært en film eller noe sånt.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...