Gå til innhold

Hva skal til for å bli moderator?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et forum uten moderatorer er som et samfunn uten politi. De fleste oppfører seg pent, men et lit mindretall kan ødelegge alt om det ikke finnes noen som har myndighet til å gripe inn. Det er en til tider utakknemlig jobb, men nødvendig på et så stort forum som dette.

 

Arbeidet de gjør og retningslinjene det er basert på vil alltid være gjenstand for diskusjon, men behovet er utvistelig.

 

Jeg tror ønsket om å bli moderator er temmelig langt unna forestillinger om makt. Jeg tror det er en anerkjennelse av hvor bra forumet er, og et ønske om bevare det slik. Jeg vet jeg har hatt den følelsen på enkelte forum jeg har vært, når folk med skylapper eller manglende respekt for netikette og retningslinjer har vært på ferde. Da tenker man "Håper noen griper inn snart!" Og derfra til å svare ja hvis man blir spurt er ikke veien lang.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

QUOTE (tom waits for alice @ 22/12/2004 : 14:36)
Et forum uten moderatorer er som et samfunn uten politi. De fleste oppfører seg pent, men et lit mindretall kan ødelegge alt om det ikke finnes noen som har myndighet til å gripe inn. Det er en til tider utakknemlig jobb, men nødvendig på et så stort forum som dette.

Arbeidet de gjør og retningslinjene det er basert på vil alltid være gjenstand for diskusjon, men behovet er utvistelig.

Jeg tror ønsket om å bli moderator er temmelig langt unna forestillinger om makt. Jeg tror det er en anerkjennelse av hvor bra forumet er, og et ønske om bevare det slik. Jeg vet jeg har hatt den følelsen på enkelte forum jeg har vært, når folk med skylapper eller manglende respekt for netikette og retningslinjer har vært på ferde. Da tenker man "Håper noen griper inn snart!" Og derfra til å svare ja hvis man blir spurt er ikke veien lang.

Geir :)

jeg ser på moderatorer som mye mer viktig en snut (politi)

snuten har jo ikke annet å gjøre enn å krasje festene til stakkars ungdommer

 

edit:

QUOTE
Hvorfor vil du bli moderator ? For å få makt over de andre brukerne ?

 

nei det var en spøk, jeg har ingen spesiel grunn til å ville bli moderator.

og jeg tror ikke jeg har noen som helst sjans til å bli det heller med mine 20%

Endret av FatFuck
Lenke til kommentar

Ser en del her ønsker å bli moderator ,om det er fordi de ønsker å få "status" hos venner vet ikke jeg , men kan ikke skjønne at det skal være så veldig mye å trakte etter .

En som blir "valgt" til moderator får jo i oppgave å holde orden her på forumet ,noe som ikke alltid er like populært , dermed bør en legge bort "statusønsket" og heller vurdere om en føler seg voksen nok til denne oppgaven før en eventuelt takker ja :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...