RBW Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 512 Mb GDDR3 fra Samsung Skjermkortfantaster kan snart slutte å drømme. 512 Mb GDDR3-brikker er på vei og skjermkort med 512 MB GDDR3-minne synes derfor ikke å være så langt unna lenger. Les artikkelen her
^Elg^ Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 (endret) Hvor mye har rammen virkelig å si??! Lurer på om det kommer noen nye kort snart? anyone? Endret 14. desember 2004 av ^Elg^
a_sondre Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Jeg vil tro rammen har en del å si hvis du spiller i høy opopløsning med aa og af aktivert. Ellers kan vel nye spill etterhvert dra nytte av det. Kommer til muligens til neste år, leste jeg et sted.
Ernie Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Ved 1600x1200 kommer det her veldig til gode gitt.
tbend Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Synes det bestandig har vært ramen som har bremset klokkingen min.....
Geir M Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Heftig, men synes det fortsatt er folk som mener det er unødvendig med 256 mb RAM.
Ernie Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 (endret) Heftig, men synes det fortsatt er folk som mener det er unødvendig med 256 mb RAM. Var da folk som i sin tid syntes 64MB RAM på hovedkortet var overkill og aldeles unødvendig. Man kom aldri til å trenge så mye ram. Tro meg, 512MB på skjermkortet kommer til å bli for lite en eller annen gang. Hvem skulle ikke ønske man var homo når man ser bildet av deg alf ;-) Ja, jeg liker virkelig meg selv. Nesten så jeg vurdere å droppe alt som heter forhold og gifte meg med meg selv i stedet Endret 14. desember 2004 av Ernie.
Stigma Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Mer RAM er genialt, men det vil jo hovedsakelig komme de av oss ti lgode som spiller med høyt detaljnivå, høye oppløsninger og AA&AF. Altså oss entusiaster med nok hestekrefter under panseret =) -Stigma
Traxco Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Tviler vi trenger dette for dx 10 spillene kommer,klarer jo knapt og utnytte 256MB som fint i dag.selv i 1200x1600 og 8xAA/16xAF og høy detalj i dx 9 spill rekker jo 256MB lenge !
Ostepølsa Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 hoho..men tviler på at kortene blir så veldig billige
MrLee Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 DOOM3 f.eks. trenger 512MB ram for å kjøre optimalt på ultra high settings i 1600x1200 med AA og AF
Ozelot Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 DOOM3 f.eks. trenger 512MB ram for å kjøre optimalt på ultra high settings i 1600x1200 med AA og AF Er det ikke flere som har 256 på sine kort, som tar liv av den myten der ?
Åsmund@ATi Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 allså med 512ram så vil vi dobble fps i 1600x1200 AF&AA nesten ca 80% fra nå værende kort...! Men så kommer latency på minnet da! gleder med til det kommer...tenk nforce 4 SlI
Houd.ini Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Hva skjer når man dobler noe 80%? X x 2 x 0,8? Heh... Dette har vel helt klart noe for seg, det finnes jo tydeligvis et marked for ferrari- skjermkort også.
Thombr86 Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 gleder med til det kommer...tenk nforce 4 SlI Jepp, 1GB minne på skjermkort i SLI MEN, det tror jeg blir litt overkill, men "tøft" og ha..
MrLee Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 DOOM3 f.eks. trenger 512MB ram for å kjøre optimalt på ultra high settings i 1600x1200 med AA og AF Er det ikke flere som har 256 på sine kort, som tar liv av den myten der ? tja, det er iallefall det jeg har hørt at Carmack har sagt fra diverse sider... At for å kjøre ukomprimerte teksturer i 1600x1200, så trenger man 512MB skjermkort... no?
MistaPi Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Tviler vi trenger dette for dx 10 spillene kommer,klarer jo knapt og utnytte 256MB som fint i dag.selv i 1200x1600 og 8xAA/16xAF og høy detalj i dx 9 spill rekker jo 256MB lenge ! Hørt om UnrealEngine3? 1024MB VRAM for max detaljer.. Det er flere spill i dag som utnytter mer enn 128MB minne ved høye innstillinger. Med de instillingene du nevnte vil 128MB gå til framebufferet alene. 8xAA er dog ikke mulig med ATi kort.
MistaPi Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 allså med 512ram så vil vi dobble fps i 1600x1200 AF&AA nesten ca 80% fra nå værende kort...! Hvor har du dette ifra? Hvis grafikk dataen ikke overgår 256MB så vil 256MB ekstra VRAM hjelpe nada. At for å kjøre ukomprimerte teksturer i 1600x1200, så trenger man 512MB skjermkort... no? Stikkordet her er optimalt. Det er ikke et krav og det går ganske greit med 256MB VRAM.
kjaks Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 (endret) det er ikke mengden det kommer an på, det er hastigheten. Nå som hastighetene på minnet har blitt doblet, så tar det også i teorien dobbelt så kort til å fylle opp og tømme de 128/256/512 megabytene, altså; vi får en ytelsesøkning så lenge GPU, HK, RAM og CPU henger med i svingene Endret 14. desember 2004 av kjaks
MistaPi Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Denne dataen må jo komme over AGP eller PCIe bussen. Hvis f.eks kortet plutselig trenger å laste opp masse nye teksturer fordi det var for lite VRAM til å romme det kortet trengte vil det drepe ytelsen, aka stuttering. Det er helt klart også mengden minne det kommer ann på. Men mengden handler mer om muliggjøring av effekter/grafikk enn direkte ytelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå