Gå til innhold

Rome Total War: Den store leiesoldat-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet
Dedee: Dette er snakk om yubtseb elephants... Det skal ikke gå an å rekruttere de noen plass. I unit-filen kalles de "cheat oliphants", så jeg tviler på at at du kan få dem på noen annen måte enn å jukse. For den saks skyld så er koden for å få dem "oliphant"... Skrives inn i konsollen.

Herr brun

Morsomme de :D

Testet dem nå nettopp, tapte 0 elefanter og tok over 2000 fiender :whistle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dedee: Dette er snakk om yubtseb elephants... Det skal ikke gå an å rekruttere de noen plass. I unit-filen kalles de "cheat oliphants", så jeg tviler på at at du kan få dem på noen annen måte enn å jukse. For den saks skyld så er koden for å få dem "oliphant"... Skrives inn i konsollen.

Herr brun

Morsomme de :D

Testet dem nå nettopp, tapte 0 elefanter og tok over 2000 fiender :whistle:

Har du et screenshot av dei? Cheat oliphants, altså...

Skrevet

Jeg liker ikke yubtseb elephants så godt faktisk. Alle mennene flyger osv. men de dør ikke! De router og blir spredt for alle vinder men de overlever, uansett hvor mange ganger de blir slengt opp og lander så reiser de seg bare og springer videre. Irriterende!

Herr Brun

Skrevet
Jeg liker ikke yubtseb elephants så godt faktisk. Alle mennene flyger osv. men de dør ikke! De router og blir spredt for alle vinder men de overlever, uansett hvor mange ganger de blir slengt opp og lander så reiser de seg bare og springer videre. Irriterende!

Herr Brun

:roll: Kanskje de bør fikse den bug-en i neste patch?

Skrevet

Eller kanskje de har det det for at de ikke skal bli fullstendig overpowered? De har 8 cretan archers på ryggen og router fiender, det er effektivt nok. Bruk litt light cavalry til å moppe opp resten!

Herr Brun

Skrevet (endret)
skal ikke spre no rykter eller noe, men jeg leste på forumet til gamespot for en stund siden at man kunne leie noen kjempe elefanter i østen.

du fikk 4 gigantiske elefanter med 12 cretan archers på ryggen.

selv har jeg prøvd å finne disse men aldri lykkes. sikkert bare kødd uansett men alikevell  :hmm:

jeg har leid elefanter når jeg var brutii, men det var 12 warelephants, og ikke 4 gigastore.

bruker hoplite merch's, når jeg er romer. og når jeg er greker leier jeg noe merc kavaleri, fordi greek kavaleri suger skikkelig i kamp.

Endret av Imposter
  • 2 uker senere...
Skrevet

leiesoldater er kjekke ting det, spesielt når man trenger backup snarest.

selv bruker jeg en del archere som leiesoldater nå, siden jeg spiller med carthage som bare har slingers (liker archers bedre) slingers duger jo de og, men de duger ikke til å ta ut litt tyngre infanteri/kavaleri :love:

• 4 uker senere...
Skrevet

liker egentlig ikke kameler så godt.

de er treige, men har god utholdelse, holder heller ikke tett nok formasjon til et fromt angrep. bruker de bare til mopping(om jeg i det hele tatt har de)

brukte de en del før thou.

Skrevet

Er ekstremt nyttig med kameler når du slåss mot parthia. En unit med kameler kverker flere uniter med horsearchere. Det blir dynger med hester og nesten ingen døde kameler!

Skrevet

Jeg synes leie soldatene kommer i for små bataljoner, men har jeg kæsj, og hvis jeg rekrutterer units i byene, så kan det hende at jeg plopper en general ut av byen for å få tak i noen leie-soldater. De kommer jo med en gang. :)

Skrevet

Leiesoldater er extremt handy i de første 40-60 rundene, så slepper jeg å tømme byene mine for innbyggere.

Barbarian merc's er nok de jeg liker best, ihvertfall nå som jeg speller som selucids. De kan sånn ca bare lage phalanxer tell å begynne med, så de barbarene er ganske brukbare flankedekkere. Eastern mercs funker bra de og... men moralen er vøl litt lav.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...