Gå til innhold

Julekalender 2004 - dag 12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er greia og ha webkamera og wlan router bundla isammen....skjønner ikke det jeg ?....burde ha vært hver for seg.

 

kvitte seg med overflødig lager ? det er jo 2 helt forskjellige ting...

 

har litt lyst på webkamra....men har snart hubber og routere nokk til og lage egen tg :D:D

Du kan plugge web-cammet til ruteren :thumbup:

Lenke til kommentar
Kan en plugge WAN porten rett til et annet nettverk med DHCP og egen Inet gateway for så å få tildelt IP til pc m/WLAN fra den DHCP serveren?

 

EDIT: Mer utfyllende spm...

Du kan koble den til med LAN, ikke WAN. Det vil si krysset TP mellom LAN 1 og LAN 2 (eksisterende og trådløs). De fleste WLAN routere har imidlertid autosense på krysset/ukrysset og da kan du velge. Du tenker altså på å bruke denne som AP?

 

En annen ting.. jeg har trådløst nettverk fra før, men vil gjerne ha nettverk på Xbox'en .. vil denne fungere til det?

Lenke til kommentar

Passa ganske bra for meg og... Håper ikke bruttern eller noen leser forumet, men kameraet er julegaven til han. Og siden jeg gikk glipp av den forrige tilbudet, så benytter jeg meg av denne!

 

Trådløse routeren min funker heller dårlig med Battle.net, derfor er det på tide med en ny, før WoW kommer. Jeg helsikkes firewallen funker så bra at den blokker ALL trafikk fra b.net nesten. Og en trådløs router til 150kr er ikke ille...

Lenke til kommentar

Jeg har nå koplet på 2 pcer i nettverk via ADSL modem m router funksjon---->Switch---->PC1 og PC2.

 

Den tredje pcen står i en annen etasje, så jeg lurer på om jeg kan koble den trådløse Asus routeren inn i switchen, og kjøpe trådløst nettverkskort på PC3.

 

Da blir det slik:

 

ADSL modem---->Switch----->PC1(koblet i switchen alene)------>trådløse routeren(koblet i switchen)----->PC2 og PC3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...