Gå til innhold

Nytt nVidia skjermkort... Hva skal jeg velge?


bomex

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har i lengre tid planlagt å bytte skjermkort... Har et Sapphire Radeon 9800 Pro som jeg er temmelig lei av å endre innstillingene på... Kjører med to skjermer, 32" TV + 17" CRT skjerm, og får ikke til noen løsning jeg er fornøyd med... Hele opplegget endte med det kompromiss, der 17-tommeren der grei ut, og TV'n er clona med overscan (mister kantene på bildet)... Nok om det...

 

Skal derfor kjøpe nytt skjermkort om ikke så altfor lenge... (og siden jeg ikke liker softwaren til ATI, vil jeg ha nVidia)

 

-Prisen er egentlig ikke så veldig viktig (men den må stå i forhold til ytelse... kjøper ikke et kort til 5-6 k, hvis jeg kan få et nesten identisk resultat med ett til 3k...)

 

-Støy er meget viktig (hvis det finnes kort med fabrikkmontert vannkjøling er det absolutt interessant), men temp på systemet nå ligger på 48 grader (2 S-ATA-disker utenfor vannkjølinga), så eventuelle vifter trenger sikkert ikke å gå på full fres hele tiden...?

 

-Har hovedkort med AGP nå, men må (sannsynligvis?), som alle andre, gå over til PCIe etterhvert, så...

 

-Spiller en del spill (NFSU 2, Half-Life 2, div. rallyspill m.m.), og bruker pc'n som dvd-spiller (TV-ut...)

 

-Maskina det skal sitte i er et Chieftec MidiTower (350 W PSU) med Gigabit etellerannet HK, AMD Athlon 3000+ CPU, 1024 MB RAM, 450 GB HDD og som sagt vannkjøling

 

For at ikke posten skal bli så altfor lang tror jeg jeg stopper her...

Gode forslag mottas med takk! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Dersom penger ikke er et issue, men støy er kan jo denne godbiten være aktuell:

 

Gainward GeForce 6800Ultra 256MB DDR3 AGP, "CoolFX Ultra/2600 GS" 450Plus mhz

 

Ellers kan jo GT og Ultra kortene få på seg denne fine hatten :

 

AC vannblokk, aquagraFX, 6800

 

Jeg skal selv teste om jeg får problemer med 350 W PSU på dette kortet :

 

Gainward GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3 AGP, "Ultra/2600", Retail

Jeg har en Prescott 3.2 GHz CPU, to disker og en DVD brenner i tillegg. Regner med at det skal gå greit, men dersom jeg får problemer kan det jo hende du også får det. I'll let you know.

Endret av Martin A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...