TaZ Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 (endret) lurer på ha som trengs av utstyr (maskin),linje og lover og regler angående live webcam.. Skal ha live feed/5-10 sec oppdatering fra en taxi holdeplass i byen.. Det skal bare gå ann å se om det er folk på holdeplassen som venter på bil. Er dette mulig uten å søke datatilsynet o.l Endret 9. desember 2004 av taz
lobster Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 (endret) Så lenge bildene/streamen ikke er bra nok til å kjenne igjen mennesker tror jeg det skal gå bra. Hva med Windows mediaencoder? Vet at Tincup har funksjon for dette også Endret 9. desember 2004 av lobster
TaZ Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 hvor finner jeg Tincup? Google ga meg ikke noe fornuftig
norpheus Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 Webcam xp er vel også et sånnt progg.. har ikke prøvd det selv, men har sett andre bruke det.. google it
Ozelot Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 lurer på ha som trengs av utstyr (maskin),linje og lover og regler angående live webcam..Skal ha live feed/5-10 sec oppdatering fra en taxi holdeplass i byen.. Det skal bare gå ann å se om det er folk på holdeplassen som venter på bil. Er dette mulig uten å søke datatilsynet o.l Starte opp med pirattaxi ?
TaZ Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Skrevet 10. desember 2004 (endret) Starte opp med pirattaxi ? LOL :!: Nei da..det er for et taxi selskap..Sentralen ligger utenfor byen så dem ville ha oversikten over holdeplassen inne i byen.. Men er det ingen som har peiling på hvilken linje jeg trenger??og hvilken HW som som trengs.. Endret 10. desember 2004 av taz
Ozelot Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 Hvilken linje du trenger ?...tja...hadde nok fungert hvis du har 128 opp..
TaZ Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Skrevet 10. desember 2004 Driver å teste Webcam xp nå men får ikke det ut til andre..funke fint her hos meg.. XP brannveggen er avslått, mulig det er UPC linja mi som ikke tillater Http server..har testa port 80 og 8080...
Lufen Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 upc liker ikke server og har stengt for porter som vanlig vis brukes av ftp og web servere
TaZ Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Skrevet 10. desember 2004 Fikk det til å fungere på port 8080 nå...
BennyXNO Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 Er dette mulig uten å søke datatilsynet o.l Jeg tror at du kan slippe unna søknad ved å sette opp et skilt ved holdeplassen at dette er et overvåket område.
Howard_ Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 (endret) Dette kan jeg svare enkelt på: Det er ikke lov og overvåke en offentlig gate/plass uten godkjennelse! Kan sikkert finne lov teksten hvis jeg får tid. Kameraovervåking er tillatt dersom formålet for overvåkingen er saklig begrunnet i virksomheten. Datatilsynet kan stoppe overvåking som er i strid med personopplysningsloven. Nytt etter personopplysningsloven er at kameraovervåking er en meldepliktig behandling av personopplysninger, og at plikten til å merke området som overvåkes er blitt mer omfattende enn tidligere. Kameraovervåking til rent private formål omfattes ikke av personopplysningsloven. Overvåking der man ikke kan identifisere personer, faller også utenfor. WEB-KAMERAER Web-kameraer som tar bilder der enkeltpersoner kan identifiseres, kan ikke legge ut sine bilder på Internett uten samtykke fra den som er avbildet. Datatilsynet Endret 10. desember 2004 av Howard_
dalri Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 Det er lov å filme offentlig plass så lenge personer ikke kan gjenkjennes og meningen er å filme "været".
Efreet Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 Fekk det til på ein halv time, her er det: http://hentailord.net/misc/efreet.htm
BennyXNO Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 Skal du legge ut bildene på nettet tilgjengelig for alle, eller bare for Taxi-sentralen?
TaZ Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Skrevet 11. desember 2004 (endret) Skal du legge ut bildene på nettet tilgjengelig for alle, eller bare for Taxi-sentralen? Det blir bare for taxi sentralen. Det er ikke meningen å identifisere noen på kamera,bare se om det er folk der.. Da kommer vel det under "Overvåking der man ikke kan identifisere personer, faller også utenfor."som ikke krever noen tillatelse eller skilting? Endret 11. desember 2004 av taz
ingemli2 Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 Bruk et Axis 205 IP-kamera, og så justerer du fokusen slik at du ikke kan se ansiktene. Da er det lovlig. Bruk en tynn ADSL 384-kbit rett mot kameraet. Fungerer perfekt.
TaZ Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Skrevet 11. desember 2004 Bruk et Axis 205 IP-kamera, og så justerer du fokusen slik at du ikke kan se ansiktene. Da er det lovlig. Bruk en tynn ADSL 384-kbit rett mot kameraet. Fungerer perfekt. Genial løsning Takker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå