Gå til innhold

Hvorfor mange her mot EA?

Gjest Slettet-nQdjz0

Anbefalte innlegg

Skrevet
I mine øyne har EA bare lagd tre ordentlig gode spill:

Battlefield (Rett og slett genialt)

Madden 2005 (Utrolig bra gjennomført, blir ikke ensformig med en gang, det beste amerikansk fotball spillet ever.)

NFL Street (Genialt :D)

Synes egntlig basket også er kult, men basketspill blir bare veldig ensformige. :no:

EA har ikke laget Battlefield. De gir det ut.

Folk må begynne å lære seg forskjellen på en produsent og en distributør.

Det er forøvrig Digital Illusions som utvikler Battlefield.

http://www.dice.se/

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hovedproblemene er disse: de spillene de gir ut, får dårlig oppfølging. (I.e. andre selskap oppdager en bug, og en patch er gjerne ute få dager etter release. Ta f.eks. Battlefield Vietnam...hvor lenge måtte man vente på en patch til ett MINIMALT problem til det spillet? flere måneder...

Manualene til EA spill er ofte ELENDIGE, fordi de vil at man skal bruke 400kr på en "Prima Strategy guide" i etterkant istedet for å printe info som BURDE være i en god manual med en gang (igjen Battlefield Vietnam som eksempel.. det står NULL info om kjøretøy og våpen i den manualen...iallefall ingenting spill releatert)

Hvorfor lage en manual som

etter første patch kanskje ikke stemmer lenger?

Ta ett eksempel, oi, Battlefield Vietnam, nye kjøretøyer, nye maps, nye/endringer av kit, endringer av styrke,nøyaktighet osv osv osv...

Det sier seg selv at det er mye lettere å bare ta en runde på nett å se litt der. Og ikke minst, spille spillet for å finne utav åssen ting fungerer :)

Frem til Mars i år spillte jeg svæææært lite spill men så kom battlefield vietnam, ett spill jeg hadde bestemt meg for å prøve, jeg og en kamerat startet klanen 1stac, spillte en stund der, før jeg gikk ut og startet min egen klan AsiF, og Zeaqul gikk over til GiS. Men altså, jeg spiller spillet enda, og synes det er dritmoro til tross for diverse bugs osv. Man skal ikke henge seg opp i bagateller som at falskjermen ikke løses seg ut eller våpenet ikke reloader som det skal ;)

Hvem som har laget spillet, Dice eller EA-games eller åssen detta funker vet ikke jeg, men spillet er dritmoro, har også prøvd 1942 og synes dette var helt topp..

Men EA-Games får jo ut mye bra synes jeg..

Endret av Techpoint
Skrevet

Har ikke noe problemer med at EA spyr ut spill...

Er ikke alle som vil ha dype spill som man kan spille om og om igjen, og ikke alle som har samme interesser. (Deer Hunter er et spill jeg hadde død av kjedsomhet hvis jeg måtte spille, men det var veldig populært blant jeger i USA)

Eneste jeg misliker med EA (annet enn den "#¤%¤!#%¤"# introen deres på alle spill) er at de har (hatt) en veldig kort support tid på spillene sine. Av og til så ille at det virker som om de droppet supporten før spillet var kommet i butikkene.

Men hvis hva "Mark" sa stemmer, så kan det jo være et lys i tunnelen.

Skrevet

Ser ikke helt problemstillingen. Drit i EAgames om dere ikke liker dem. Jeg har tidligere aldri spilt noe aktivt. Inntil jeg i sommer ble hekta på Bf V. Siden i høst har jeg spilt over 600 timer, og det er for meg klinkende likegyldig om det er EAgames, eller det var mordi, som hadde gitt ut spillet.

Btw. Mr. Garibaldi.

Introen er jo en enkel sak å fikse. Enten kan du putte +restart 1 bak filbanen på .exe fila. Eller, du kan endre navnet på Videos mappa. (gjelder i battlefield iallefall)

its love.

Fungerer forøvrig som CL ilag med Techpoint i AsiF.

Ikke alt som er perfekt nei. Og det er mange spørsmålstegn omkring endel av det de foretar seg. Men, du verden for en sjarm?! (elno)

Skrevet
Btw. Mr. Garibaldi.

Introen er jo en enkel sak å fikse. Enten kan du putte +restart 1 bak filbanen på .exe fila. Eller, du kan endre navnet på Videos mappa. (gjelder i battlefield iallefall)

Sant nok (og ja, har fjernet det på alle EA spill jeg har), men misliker den fortsatt ;)

Og ang. den storyen om EA, det foregår nå en rettsak mot EA pga. det, så jeg vil avvente og se hvilke fakta som kommer frem der før jeg evt. vil boikotte EA...

Er ganske rart at hvis dette er veldig utbredt, at man ikke har hørt mer om det.

Skrevet
I mine øyne har EA bare lagd tre ordentlig gode spill:

Battlefield (Rett og slett genialt)

Madden 2005 (Utrolig bra gjennomført, blir ikke ensformig med en gang, det beste amerikansk fotball spillet ever.)

NFL Street (Genialt :D)

Synes egntlig basket også er kult, men basketspill blir bare veldig ensformige. :no:

EA har ikke laget Battlefield. De gir det ut.

Folk må begynne å lære seg forskjellen på en produsent og en distributør.

Det er forøvrig Digital Illusions som utvikler Battlefield.

http://www.dice.se/

Oops, det er sant ja. :blush: Glemte det..

Skrevet
er ingen som tvinger folk til å spille middelmådighetene til EA... men det jeg aldri kommer til å tilgi de for er bullfrog-kjøpet... Lionhead ble aldri det samme

Ville det ikke heller være bedre å ikke tilgi Bullfrog ledelsen at de solgte?

De hadde jo ikke trengt å ta imot tilbudet de fikk (for så vidt jeg husker var det ikke snakk om en hostile takeover)...

Skrevet

Jeg liker ikke EA fordi de har en tendens til å presse spill på markedet uten skikkelig kvalitetssjekking. En annen ting er at de aldri går vekk fra en formel som fungerte for orginalen, de satser nesten aldri på noe nytt annet enn å videreføre den samme gamle. Utviklerene får liksom ikke den friheten som de ellers ville ha fått..

Men mange missforstår og tror at det er EA som utvikler alle spillene som de har logoen sin på. Som flere har nevnt så er det de som gir UT spillene for det meste og har veldig lite med utviklingen å gjøre.

Skrevet (endret)

Jeg likte ikke at de kjøpte opp westwood

(Aldri noe Red Alert 3 eller Tiberian Sun 2(?)?) :cry:

Endret av nd4spd
Skrevet
Jeg likte ikke at de kjøpte opp westwood

(Aldri noe Red Alert 3 eller Tiberian Sun 2(?)?) :cry:

Nå jobber da EA Pacific (?) med et nytt C&C spill i Red Alert universet da... det kom jo fram i en pressemelding i forrige uke.

Skrevet

Helt enig med Zeph. Helheten i spillene blir rett og slett for dårlige. Sports Spillene er jo greie nåkk da. Men alle "Film Spillene" som spiderman og james bond osv blir allt for dårlige. Slappe grafikker og dårlige oppsett. Mangel på modes osv..

Skrevet (endret)

Det er nesten litt stygt å si, og veldig på kanten. Men jeg oppfordrer alle som laster ned spill der ute og som kjøper spill ytterst sjeldent.

Om du har har valget mellom et EA spill og et spill fra en mindre produsent, vennligst bruk pengene på spillet fra den andre produsenten ;)

Dette er ikke oppfordring til piratkopiering. Det er bare en oppfordring til de som kun kjøper sims og NFS underground om å heller støtte de mindre selskapene og laste ned EA spill istedenfor om de absolutt må laste ned.

Moderator: Om du mener det er alt for langt ute i gråsonen så si ifra. Håper dog du forstår hva jeg mener

Endret av The_evil_blue_toad
Skrevet

Jepp, men er dessverre alt for mange som tenker. Gothic 2, har jeg aldri hørt om. Får laste det ned når jeg kommer hjem. Så går de å kjøper sims.

Jeg mener bare at om disse heller hadde kjøpt gothic 2 og lastet ned sims ville situasjonen vært bedre. Men er vanskelig å forklare det skriftlig så jeg tror jeg gir opp nå før jeg går på trynet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...