Gå til innhold

Nye 6800LE kort umulig å åpne pipes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De nye 6800LE kortene er det ikke mulig å åpne pips med software mod mere. Noen som har en god guide for hvordan dette gjøres i HW?

Skal være å lodde noen brigder + en flash?

Leste dette på http://www.guru3d.com

Noen som vet hvor denne guiden finnes? Har prøved å google :no:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg skal ha det gamle, fikk det på tlbud, og siden komplett.no har hatt så mange tilbud på det kortet var det sikkert fordi akkuratt de ikke skal lages mere, og de skulle dumpe det. Er jo faktisk kjøpt i november.

Skal prøve når jeg har fått tatt en 3dmark, så får vi se. :)

Skrevet

Kansje jeg har den nye typen, får artifacts på 16x1,6vp, men på 12x1,6vp går det greit, eller kan det ha en annen grund, f.eks at i begynnelsen fatta jeg ikke helt og bare åpna 16x1,6vp med en gang? Btw de det står N/A på, kan jeg åpne de på en måte? Da kan jeg sikkert åpne 16. Btw når jeg skal klokke går det ikke når jeg går på low level settings i skjermkortet, men i der driveren står går det. Kan det ha noe med driverene å gjøre, at nvidia har gjort sånn at man ikke kan klokke?

Skrevet

Jeg fekk ikke opna de...

Men jeg prøvde bare den ene... Trur dere at den andre pixel uniten fungerer?

Gidder ikke å stresse med det, vis det ikke er vits...

Skrevet

Hva skjer med kortene hvor pipes ikke kan åpnes? Jeg får tilsynelatende åpnet alt som er med RivaTuner, men det ser ikke ut til å gi noen ytelsesforbedring. Er dette typisk for disse nye kortene?

Skrevet

Har et Gainward 6800LE som jeg får åpna alt på, men scoren i 3dmark03 gikk ned etter at jeg åpnet de.. det synes jeg er meget merkelig...

er kortet mitt låst da?

Skrevet

Altså, nå får ikke jeg klokket kortet mitt i RivaTurner en gang...

Jeg gjør slik som dette: RivaTurner -> Low level system setting -> Så er jeg inne på overklokkings delen, men jeg får ikke klokket... Det er sperra :ermm:

Noen som vet hvordan man "opner" dette?

Skrevet

Preludiac, har du restartet maskinen?

Man må restarte maskinen etter at man har kjørt 3dmark, ellers vil poengsummen bli lavera ;)

Skrevet

Leadtek 6800 LE (long edition)

Er fra lageret på databutikken.com

Duron 1600@2120

512mb (333mhz)

Score 6198 (Cd driver)

Score 6296 (nyeste driver)

Fikk artifacts på 4 pipes, alle shaderne fungerte. Så nå kjøres det på 12 pipes.

12x1.6

Score 7654

Skrevet
Hva skjer med kortene hvor pipes ikke kan åpnes? Jeg får tilsynelatende åpnet alt som er med RivaTuner, men det ser ikke ut til å gi noen ytelsesforbedring. Er dette typisk for disse nye kortene?

Åpnet og startet på nytt, forhåpentligvis? :)

Du skal se en merkbar forandring i 3dMark03 og 05 med 12 eller 16 pikselsamlebånd / 5 eller 6 verteks-prosessorer.

Skrevet (endret)

Bytta inn gainward 6800 Le kortett til Leadtek 6800. Åpnet alt, funker som en drøm. klokket det core 435 minne 867 meget bra kort stille å fredelig. :D over 4000 i 3d mark.

edit litt skrive leifer. + 3d mark

Endret av Fixer'n
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...