asad Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 Jeg har et gigabite hovedkort ( se profilen ). Jeg slet litt med sata oppsettet mitt og det ble til slutt at jeg måtte innstallere ny bios. "alle" sa jeg skulle gjøre dette via dos, lage diskett og hele pakka. Istedenfor gjorde jeg dette via @bios, som tok meg hele 2 min, og biosen ble oppgradert! Genialt opplegg spør du meg. Har aldri oppgradert bios før
cyrilf Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 Du gjorde det via @bios?.... Jeg tror ikke alle forstår hva en "@bios" er, jeg gjør iallefall ikke det =P
snole Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 Sikkert et program som produsenten har laget for å kunne flashe BIOS inne i Windows. Asus har og et bra og enkelt opplegg for slikt. Veldig greit for de som ikke er super-nerd (slik f.eks jeg).....
cyrilf Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 Trist at ikke MSI har noe slikt opplegg.. både asus og intel har kjempegode løsninger for bios oppgradering....
cyrilf Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Hmm, Asus har visstnok itillegg til sin AsusUpdate(Som oppdaterer alt fra windows), en funksjon som gjør at om du trykker Shift+f2 i bios startupfasen så oppdaterer den biosen direkte derfra dersom du har imaget til biosen liggende på en floppy i maskinen.
snole Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Det stemmer.... Så med Asus har man 3 muligheter
phax Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 oppdaterer alltid gjennom windows.. aldri hatt noe trøbbel. dette med floppy og "dos" er noe som hører fortiden til.. de fleste hovedkort produsenter har sin egentløsning på dette nå til dags.
cyrilf Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 (endret) (Edit:Om du finner en genial måte å oppdatere MSI sin bios på så blir jeg dødsglad ><) MSI Har faktisk LiveUpdate de også, dvs en programvare som laster ned og oppdaterer BIOSEN din for deg, i windows. Genialt! Endret 9. desember 2004 av cyrilf
Caliber Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Sikkert et program som produsenten har laget for å kunne flashe BIOS inne i Windows. Asus har og et bra og enkelt opplegg for slikt. Veldig greit for de som ikke er super-nerd (slik f.eks jeg)..... ...for ikke å snakke om Abit. Deres flash-utility har vært redningen for mange bios-fryktende pc-brukere... Off-topic: w00t; 1000 posts
Toddy Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 (endret) Trist at ikke MSI har noe slikt opplegg.. både asus og intel har kjempegode løsninger for bios oppgradering.... MSI Har et slikt opplegg via msi live monitor edit leste ikke alle postene Endret 9. desember 2004 av Toddy
expose2k Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 (Edit:Om du finner en genial måte å oppdatere MSI sin bios på så blir jeg dødsglad ><) MSI Har faktisk LiveUpdate de også, dvs en programvare som laster ned og oppdaterer BIOSEN din for deg, i windows. Genialt! http://www.msi.com.tw/program/products/mai..._liveupdate.php
jevel Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Jeg har et gigabite hovedkort ( se profilen ). Jeg slet litt med sata oppsettet mitt og det ble til slutt at jeg måtte innstallere ny bios. "alle" sa jeg skulle gjøre dette via dos, lage diskett og hele pakka. Istedenfor gjorde jeg dette via @bios, som tok meg hele 2 min, og biosen ble oppgradert! Genialt opplegg spør du meg. Har aldri oppgradert bios før Kan vel i tillegg slenge med a Gigabyte faktisk i tillegg har såkalt DualBIOS. Det vil si at du effektivt har to BIOSer på hovedkortet ditt, og at backupBIOS tar over hvis du flasher feil på hovedBIOS. DET er genialt, det. -KJ
CCTSM Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Og, mange erfarer at DualBIOS'en ikke funker... hehe. Anand (eller var det Tom's hardware) testet dette, og det fungerte ikke helt som forventer.
jevel Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Har selv opplevd at noen kjører konsekvent på backupBIOSen, da de har overklokket og noe står stilt på feil innstillinger i hovedBIOS. Dermed starter den fra backupBIOS når den skal starte. Har ikke lest de artiklene du referer til, men har opplevd "døde" Gigabyte-kort på bakrunn av feilen over. Da har det som oftest hjulpet å resette BIOS eller å pelle ut batteriet og la det ligge ute en stund. (Husk å trekke ut strømmen først.) -KJ
Boralis Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 (endret) Sikkert et program som produsenten har laget for å kunne flashe BIOS inne i Windows. Asus har og et bra og enkelt opplegg for slikt. Veldig greit for de som ikke er super-nerd (slik f.eks jeg)..... Det er et program som følger med ja,i tillegg har gigabyte dual bios ,som er kjekt om du får en feil ,da har du altids en ny mulighet . Edit. så ikke at jevel hadde nevnt dette Endret 9. desember 2004 av Snekker`n
Syar-2003 Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 (endret) Gigabyte @bios er "live update" bios oppdatering fra win med aut nedlasting av siste versjon fra en av gigabytes servere . http://www.giga-byte.com/MotherBoard/FileL...tech_a_bios.htm Endret 9. desember 2004 av syar2003
sveinsel Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 (endret) Jeg har et gigabite hovedkort ( se profilen ). Jeg slet litt med sata oppsettet mitt og det ble til slutt at jeg måtte innstallere ny bios. "alle" sa jeg skulle gjøre dette via dos, lage diskett og hele pakka. Istedenfor gjorde jeg dette via @bios, som tok meg hele 2 min, og biosen ble oppgradert! Genialt opplegg spør du meg. Har aldri oppgradert bios før Men i inntsallasjonen står det at det ikke finnes noen disker og innstallasjonen ikke kan fortsette. Please noen, hjelp. Gikk det bra alikevel de eller?? Endret 9. desember 2004 av sveinsel
SupremeX Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Takk for tråden som minnet meg på å sjekke om det var kommet nye BIOS'er til hovedkortet, hadde Rev. 1016, og 1017 var ute
xanth0s Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Har Abit, Asus, MSI Clear Cmos i Bios update for windows ? Har hørt noen programmer som ikke Clearer Cmos før den oppdatere ? Men det er en stund siden
hifiman Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Abit har også mulighet for å oppdatere Bios i Windows
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå