Gå til innhold

Utsyn: Rupert Murdocs tv-kanal


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-23990
Nei, for hvis jeg stotter krigen, da ma jeg vaere hoyreving, radikal Republikaner, ikke sant?

I hovedtrekk: ja

 

Gjor det vondt a bo i en svart/hvitt verden?

Vet ikke, du får sende en mail til [email protected] å høre.

:!:

Jeg er enig med en ting, og dermed blir jeg en ultrakonservativ person. Wow, kult. Visste ikke at ultrakonservative kunne vaere OK med abort, vaere ateister, og vaere for sosialistiske reformer. Denne svart/hvit verden din er ganske kul!

:!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, for jeg er sa lei av all den utrolig latterlige drittslengingen her pa forumet som ikke stottes av noen ting som helst. Dere avskriver FOX som propaganda, osv, osv. mens alle de andre nyhetskildene gjor akkurat det samme for fucks sake.

Oi, du ser aldri på FOX, men bare vet at de andre nyhetskanalene er like ille. Ja, ja, hvis du er lei av drittslengningen er det ingen grunn til henge rundt her på forumet. Eller er det "ikke ta på strømgjerdet"?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Oi, du ser aldri på FOX, men bare vet at de andre nyhetskanalene er like ille. Ja, ja, hvis du er lei av drittslengningen er det ingen grunn til henge rundt her på forumet. Eller er det "ikke ta på strømgjerdet"?

Av all den propagandaen om FOX, har jeg ikke sett et eneste konkret eksempel pa at de er noe verre enn de andre. Faktisk, sa har CBS opptradt langt verre enn FOX, og aviser er enda verre enn TV-kanalene. Jeg er lei drittslengingen ja, men jeg er ikke en pingle som stikker fra en kamp. Prover a hjelpe noen av dere hjernevaskete sauer til fornuft, og jeg har klart det en del ganger allerede, sa jeg stopper ikke med det forste.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Jeg sier; se til Italia, der er det fare på ferde.

Og i Russland. ;)

Men vi kan jo ikke snakke om det, nar FOX News prover a gi den andre siden av en sak i USA!! STOPP DEM NA!! INGEN MA VITE OM SKOLER I IRAK! HJELP! :!:

Lenke til kommentar

Husk reprisen i dag 20.55 på NRK 2

(21.55)

Utsyn: Rupert Murdocs TV-kanal (t)

 

Britisk dokumentar. Fox News er mediemogulen Rupert Murdochs flaggskip i USA. TV-kanalen reklamerer med slagord som hederlig og balansert, mens kanalen i virkeligheten har utviklet seg til å bli en propagandamaskin for det republikanske partiets høyreside og for president Bush. Kveldens program er et møte med journalister, produsenter og skribenter som har arbeidet for kanalen. Det avslører hvordan ansatte presses til å gå på akkord med journalistisk integritet.

Lenke til kommentar
At NRK hviser denne dokumentaren/propaganden er bevis på hvor lite objektive de fleste tvkanaler er.

Hva i all verden beviser det? Ser ikke sammenhengen her.

Poenget mitt var at ingen kanaler er "Fair and Balanced" og derfor bør ingen bruker det slagordet.

Har NRK brukt det? Jeg skjønner ikke hva du snakker om

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Skoler som blei bombet sønder og sammen du tenker på? Eller sykehus som blir bombet sønder og sammen kanskje?
Hva med skolene som USA har bygget? Skolene som blir renovert? Passer ikke de inn i sannhetsbildet ditt olsen? Ikke rart Outfoxed fungerer sa utmerket pa dere, dere er jo ikke istand til a se den andre sannheten som eksisterer engang. :!:

 

Har NRK brukt det? Jeg skjønner ikke hva du snakker om
Nei, for i Norge har man ingen nyhetskanaler, og dermed ingen slagord. Dessuten burde kanskje NRK rydde for egen dor for de gar ut og viser propaganda om FOX... Har "eksperter" inn pa nyhetene som kaller folk i Bush-administrasjonen for "krigshissere". Ikke saerlig objektivt...

 

Britisk dokumentar. Fox News er mediemogulen Rupert Murdochs flaggskip i USA. TV-kanalen reklamerer med slagord som hederlig og balansert, mens kanalen i virkeligheten har utviklet seg til å bli en propagandamaskin for det republikanske partiets høyreside og for president Bush. Kveldens program er et møte med journalister, produsenter og skribenter som har arbeidet for kanalen. Det avslører hvordan ansatte presses til å gå på akkord med journalistisk integritet.

Hvis dette er tatt rett fra NRK, sa burde de faen meg se seg litt i speilet. Denne omtalen sluker alt hele filmen sier ratt. Ikke saerlig kritisk til informasjon, er vi na? :!:

 

Poenget mitt var at ingen kanaler er "Fair and Balanced" og derfor bør ingen bruker det slagordet.
Nei, men i nyhetslandskapet i USA, hvor CNN bruker "The News America Trusts" osv, sa ma man ha et slagord.

 

FOX balanserer faktisk ut nyhetsbildet pa amerikansk TV. De viser alle tingene som de andre kanalene ikke vil vise. Det i seg selv syns jeg er sunt. Men det gjor selvfolgelig ikke alle Bush-hatere og Demokratene, og alle de andre som rettes et kritisk sokelys pa av FOX. Olje-For-Mat skandalen??? HVA ER DET?? NEI FOX!!! IKKE SNAKK OM DET!! HJELP!!! :!:

Lenke til kommentar
Hvis dette er tatt rett fra NRK, sa burde de faen meg se seg litt i speilet. Denne omtalen sluker alt hele filmen sier ratt. Ikke saerlig kritisk til informasjon, er vi na? :!:

Høres ut som et standardresume som brukes i presentasjoner av filmen. Leste den samme teksten under BIFF. Filmen var svært populær under filmfestivalen og at NRk viser den viser bare at de gir oss nordmenn det vi vil ha.

FOX balanserer faktisk ut nyhetsbildet pa amerikansk TV. De viser alle tingene som de andre kanalene ikke vil vise. Det i seg selv syns jeg er sunt. Men det gjor selvfolgelig ikke alle Bush-hatere og Demokratene, og alle de andre som rettes et kritisk sokelys pa av FOX. Olje-For-Mat skandalen??? HVA ER DET?? NEI FOX!!! IKKE SNAKK OM DET!! HJELP!!!  :!:
Det er ikke noe galt med å utvide nyhetsbildet. Heller ikke å ha politiske meninger. Men når man har et sterkt ensidig fokus på nyhetsbildet og ekstreme synspunkt blir det drøyt å påstå at man er "fair and balanced" og at de har nyheter som amerikanere kan stole på. Å kalle seg nyhetskanal når nyheter velges utifra politiskverdi istedefor nyhetsverdi blir det for drøyt.

 

Så forresten Citizen Kane forleden. Interessant film, med noen lunde samme tema.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Filmen var svært populær under filmfestivalen og at NRk viser den viser bare at de gir oss nordmenn det vi vil ha.

Ja, dere vil ha anti-Bush propaganda, uansett hvor usaklig og feilaktig det er. Gratulerer! En nasjon forelsket med hjernevasking.

 

Men når man har et sterkt ensidig fokus på nyhetsbildet og ekstreme synspunkt blir det drøyt å påstå at man er "fair and balanced" og at de har nyheter som amerikanere kan stole på. Å kalle seg nyhetskanal når nyheter velges utifra politiskverdi istedefor nyhetsverdi blir det for drøyt.

Ja, for det er jo ikke dette NYTimes, CBS, og alle de andre gjor..... :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Det var liksom SHUUUT UUUP SHUUT UUUP hele tiden hos murdoch.
Halvparten av tiden sa man det som et rad, som "kanskje du burde holde kjeft om legningen din hvis du ikke vil at folk skal hate deg?"

"Hele tiden"? Outfoxed har gjort underverk pa deg.

 

Veldig alvorlige brudd på presseetikk både med tanke på språk og objektivitet der..
Bortsett fra at dette var pa meningsprogram, og ikke i nyhetene, og dermed er presse-etikk ikke en del av bildet... og heller ikke objektivitet...
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Halvparten av tiden sa man det som et rad, som "kanskje du burde holde kjeft om legningen din hvis du ikke vil at folk skal hate deg?"

"Shut up" som et råd?? Er det ikke grenser for hva du presterer å forsvare?

Det var jo et rad. Sa du klippet eller?? Var kanskje ikke en god mate a gi et rad pa, men det var sagt som en del av et rad. Det var ikke alltid som "SHUT UP!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...