Gå til innhold

Grafikken i WoW?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

grafikken i wow er faktisk ganske grei ;)... det er ikke noe monstergrafikk nei, men absolutt til å leve med... Det er jo ikke akkurat grafikk blizzard spillene har lagt mest vekt på, men heller gameplay og sånn der ting ;)

Skrevet

Grafikken i WoW er kanskje ikke så teknisk god som i EQ2, men den er mer stemningsfylt. Og Glow effekten er overlegen det meste. Blir smak og behag egentlig..

Off topic: Limited_Edition: Du bør for din egen skyld fjerne den linken du har i signatur.. Slikt liker vi ikke.... :no:

Skrevet

Hei.

Grafikken i WoW er generelt bra. Synes den er helt ypperlig, trenger ikke så fancy som i EQ2. Pluss, at denne grafikken er likssom varemerket til Blizzard :)

Mvh Birger

Skrevet

som sakt den er varemerket til blizz, den tillater også laggfritt på nesten hvilken somhelst pc, jeg lurer på hvordan eq2 hadde stått til med 200 players i bildet.

Skrevet

Grafikken er helt ok i wow. Stemningen derimot er fantastisk etter min mening, særlig i tirisfal glades, dun morogh og teldrassil, det er en av de kuleste spillopplevelsene jeg har hatt nå nylig, skrudde av lyset og var UNDEAD!

Skrevet
Off topic: Limited_Edition: Du bør for din egen skyld fjerne den linken du har i signatur.. Slikt liker vi ikke....  :no:

Fjernet nå men hva er gale med den?

Skrevet

Det er som Birger_Nord sier, at grafikk i WoW er bra, men ikke som f.eks Everquest 2.

Men det er Warcraft grafikk. Slik vi husker den helt fra Warcraft kom ut.

Morsom tegneserie grafikk, med masse lyse farger.

Men jeg tviler på at WoW ville gjordt seg med den typen grafikk som f.eks EQ2 har.

Skrevet
det er lagd for at alle kan spille det.. minimums kravet er med andre ord lite

Grafikken i WoW er en smakssak, men som PcT sier er det laget for at alle skal få kjøre det, de har klart å laget utrolig grafikk etter hvor lite poly's som de bruker...

EQ2 på den andre siden har mange flere poly's, men bruker dem ikke så bra

Skrevet

Jeg liker grafikken i WoW veldig godt. Syntest Blizzard har vært flinke med å få til så mange detaljer, og at du alikevell ikke trenger og ha en monster makin for å kjøre det :)

:thumbup:

Skrevet

Enig der, gjør ingenting selv om jeg har et grafikkort som kunne taklet teknisk bedre grafikk. Man får liksom følelsen av å være "inni" Warcraft 3. Krute godt :thumbup:

Skrevet (endret)

Grafikken krever jo faktisk litt om du kjører alt på max i en brukbar oppløsning. Hendte jeg var nede i ca 30 fps når det var mye folk/mye som skjedde (typisk byer). Sitter på en A64 3200+, 1GB RAM og Radeon 9800 Pro 128MB.

Men uansett... det som gjør spillet så bra er ikke grafikken, men stemningen. Den er bare helt sinnsyk! Spessielt for de av oss som har vært fan av Blizzard sine tidligere spill :)

Edit: For å se fps trykk Ctrl + R.

Endret av nåvi
Skrevet
Grafikken krever jo faktisk litt om du kjører alt på max i en brukbar oppløsning. Hendte jeg var nede i ca 30 fps når det

30fps er ikke lite i et MMORPG. Det er faktisk ganske god flyt. :)

Stemningen i WoW er fantastisk. Teknisk er ikke grafikken strålende, men det spiller rett og slett ingen som helst rolle. WoW er en fryd å se på likevel.

Skrevet

Aasgaard:

Trur ikkje det blir riktig å sei at den teknisk ikkje er strålande - tenk på at du beveger deg over store områder uten lastesekvenser for å få inn ekstra teksturer/modeller underveis ;)

Men det er jo ikkje monstergrafikk, selfølgelig. Det er typisk blizzard: Litt sånn tegneseriestil over det, veldig stemningsfyllt og fint. Dessuten gir en slik stemning blizzard litt spillerom med tanke på å legge inn morsome ting av og til.

Klare farger, fine miljøer, god lyd er med på å skape en vanvittig fin stemning.

Trur store deler av stemningen hadde gått opp i røyk om du satte inn en «omg-h4xx0r-gr4phiC-roflcopter-grafikkmotor» :p

Skrevet

vel.. det er mitt store argument om grafikken i wow, kan du ikke se at den posten var interresang? bah skriveleif.. btw, logg deg på msn :p

Skrevet

Som sagt tidligere så er ikke de tekniske spesifikasjonene til WoW's grafikkmotor noe spesielt gode. Men du er det en fryd for øyet å spille det. Motoren er tatt ibruk på en så fantastisk måte at man lurer på om det er trollmenn som jobber hos blizzard. Art designet er bare perfekt, noe som også er med på å skape en illusjon av at grafikken er bedre enn den egentlg er.

Men hva er nå egentlig bra grafikk da? Antallet polygoner og fancy uttrykk som bump mapping og pixel shaders? Etter min mening så er grafikk helhetsinntrykket du får av hvordan motoren, teksturene og art designet brukes i spillet. og her vil jeg si WoW scorer høyt.

Og det virker som folk er enige i at grafikken er fantastisk. Se bare på reviews over på gamspot.com, der ga de EQ2 8 av 10 på grafikk, mens WoW fikk 9 av 10. Noe som skapte rabalder på forumet deres. Jeg er forsåvidt enig i at WoW har bedre grafikk en EQ2. Everquest2 har en ny high-poly motor, og masse finesser, men et platt og kjedelig design IMO.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...