lambda Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Lurer på hvordan man kan tjene penger i RTW. Jeg er forholdsvis ny innen denne genren og tar gjerne i mot tips om hvordan styre sin faction og hvordan bruke diplomaten riktig.
Gunfreak Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 det første man gjør er å sende ut 5-10 diplomater og lage alianser og traderights med alle. lag mange dockyards for de øker trade veldig mye. og velg deg 1 finde i ta omgangen. er man julii er gallerne et fint valg, de er ganske lette å ta og de har skjeldent alierte som hjelper dem
Herr Brun Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Vel, det er mange måter å tjene penger på. Trade er den viktigste/beste. Bygg roads, traders og docks i alle byene dine, og skaff trade rights med ALLE andre faksjoner. Trade rights kan ofte selges for ~1000 dinarer. Folk betaler selvfølgelig skatt, så der får du litt penger. Mat gir en viss inntekt, og når du tar en by vil du få en viss slump penger (ganske stor hvis du massakrerer). Herr Brun
lambda Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Skrevet 6. desember 2004 Men hvordan gjør jeg dette, uten å bli blakk først. Jeg bygger tydelig for fort i forhold til inntekt, så kassa går fort tom! Dessuten, etter at en ny by er vunnet, hva er det mest fornuftige å gjøre, okkupere eller enslave ?
Kim Roger Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Men hvordan gjør jeg dette, uten å bli blakk først. Jeg bygger tydelig for fort i forhold til inntekt, så kassa går fort tom!Dessuten, etter at en ny by er vunnet, hva er det mest fornuftige å gjøre, okkupere eller enslave ? exterminate! da tjener du masse penger der og da. og public order blir høyere fordi det er få folk i byen. hvis du okkuperer så blir som oftest culturalgreiene så høye at folka gjør opprør mot deg, og du mister sannsyneligvis byen neste runde.
Chasseur Skrevet 6. desember 2004 Skrevet 6. desember 2004 Hmm, pass på og ha skattene så høyt du kan, men som sagt, bygg kun (nesten) bare handels bygninger i starten
Snorre Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Får du ikke et drøss av penger ved å ta over byer som ligger nede ced hellas og slike steder? en kamerat av broren min nevnte det.
Chasseur Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 (endret) joda, ta over det moderne hellas så er du sikret alt som heter økonomi.. Men også ved å ta over områdene rundt Cartago gir deg også mye penger. Og der vor Pontus er... --Konklusjon: Steder med kyst til middelhavet gir deg masse penger (men mest i hellas) EDIT: Trykkfeil Endret 7. desember 2004 av LordZyfeX
Fjodor2 Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 (endret) Vel, det er mange måter å tjene penger på. Trade er den viktigste/beste. Bygg roads, traders og docks i alle byene dine, og skaff trade rights med ALLE andre faksjoner. Trade rights kan ofte selges for ~1000 dinarer. Folk betaler selvfølgelig skatt, så der får du litt penger. Mat gir en viss inntekt, og når du tar en by vil du få en viss slump penger (ganske stor hvis du massakrerer). Herr Brun Har et spørsmål angående det der. Er det egentlig noe vits i å ha trade rights med faksjoner som ligger langt unna. Pleier jo som regel å gjøre det uansett men mangler liksom bevis på at jeg får noe ut av det. Har vel aldri opplevd at byer langt unna står oppført i den "trade scroll"-ellerhvadetnåhetgreia, altså der det står hvilke byer byen din handler med og hvor mye en tjener på hver enkelt. Litt vanskelig forklart men dere skjønner sikkert hva jeg mener. Endret 11. desember 2004 av Fjodor2
Chasseur Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 Både ja og nei fjodor. Etter hvert så blir du sikkert naboer med dem, men før det er nok ingen grunn til å gjøre det bortsett fra at diplomaten din kan bli bedre
Fat_ASS Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 Gikk aldri å fikk trade rights når jeg spilte med julii... De alierte romerne, brutii å scipii er egentlig mer enn nok... Tok heller bare over et stort antall byer med en gang....Fikk veldig mye penger a det-...=) Det at man exterminater byene er ikke bra vis det er tidlig i spillet... Kan gjøre det vis det er over 15-30000 Innbyggere i byen, ellers vil det være vanskelig å få nok folk i byen til at man kan oppgradere bygninger osv....:/
TSP Skrevet 8. januar 2005 Skrevet 8. januar 2005 Sikkert mange før meg, men jeg har ihvertfall etter å ha startet campaign med Carthage at det er sinnsykt enkelt å tjene penger med de . Noen som vet om noen andre fraksjons det er lett å tjene penger med? TSP
havfal Skrevet 8. januar 2005 Skrevet 8. januar 2005 Sikkert mange før meg, men jeg har ihvertfall etter å ha startet campaign med Carthage at det er sinnsykt enkelt å tjene penger med de . Noen som vet om noen andre fraksjons det er lett å tjene penger med? TSP the greek cities ta over corinth og atenes med en gang. lurt å ha traderights med så mange som mulig selvfølgelig. hvaner er viktigere en veier vil jeg si.
Mildir Skrevet 8. januar 2005 Skrevet 8. januar 2005 (endret) spiller som carthage jeg og nå, ta over den øya like nedenfor italia, der hvor scipii og greek cities har 2 byer, ganske lette egentlig siden man starter med større hær en de, jeg tjente rundt 2000 i alle byene like etter jeg har tatt dem. PS: riv tempelene i byene, bygg det templet til carthage som hjelper på trade! EDIT: Leif Endret 8. januar 2005 av Mildir
TSP Skrevet 8. januar 2005 Skrevet 8. januar 2005 (endret) PS: riv tempelene i byene, bygg det temepelet til carthage som hjelper på trade! *Alltid lurt å rive fiendtlige templer da . *Eller food productions, lager nesten bare Temple of Tanit og Temple of Milquart! Men selvfølgelig Temple of Baal hjelper jo en del på populariteten da ... Endret 8. januar 2005 av The Strategy-player
Mildir Skrevet 8. januar 2005 Skrevet 8. januar 2005 hjelper pent lite å rive temper til folk som er av samme kultur da uansett om de er fiendtlige eller ikke.. tipper du vet dette fra før
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå