Gå til innhold

hvordan blir spillverden 06/07 ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Unreal3 :thumbup: De sier at hver enkelt spillfigur i Unreal3 vil inneholde like mye informasjon som en hel level i Unreal2..

I Unreal ja... ikke Unreal 2.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håpet mitt er at grafikken før eller siden ikke kan bli bedre da det du kan se på en skjerm er begrensa av øyet. Etterhvert vil da alle utviklerne ha det samme ståstedet når det gjelder grafikk. Som en følge av en slik utvikling håper jeg utviklerne begynner å kjempe om å ha best mulig historie, spillbarhet og innhold generelt sett. Om det skjer allerede i 2006/07 er vel å tru på julenissen, men vi får se.

Skrevet (endret)
Unreal3 :thumbup: De sier at hver enkelt spillfigur i Unreal3 vil inneholde like mye informasjon som en hel level i Unreal2..

I Unreal ja... ikke Unreal 2.

Det var det jeg mente..Skriveleif..

Endret av Vultur Gryphus
Skrevet (endret)
Håpet mitt er at grafikken før eller siden ikke kan bli bedre da det du kan se på en skjerm er begrensa av øyet. Etterhvert vil da alle utviklerne ha det samme ståstedet når det gjelder grafikk. Som en følge av en slik utvikling håper jeg utviklerne begynner å kjempe om å ha best mulig historie, spillbarhet og innhold generelt sett. Om det skjer allerede i 2006/07 er vel å tru på julenissen, men vi får se.

Helt enig. Det vil komme et punkt i utviklingen at utviklere må tenke på andre ting enn grafikk.

Dette var det som regjerte da Nintendo, Sega og Amiga osv hadde sine første konsoller osv. Da var gameplayet viktigs og en god historie. Men etterhvert så ble historiene og gameplayet vasket bort av grafikken, slik som mange spill nå til dags... Håper vi får en annen utvikling i løpet av de neste 5 årene.

Endret av TCi
Skrevet

Samme utvikling som på filmer det. nå det jo være special effects to the max for at en tenåring skal kunne gå å se en film på kino og ikke føle seg lurt. er vel det samme som skjer i spillbransjen, alt går på bekostning av eyecandy

Skrevet

Tror at de små spilldesignerne kommer til å få mange store titler fordi de legger vekt på gameplay og ikke grafikk. Trackmania er jo et fint eksempel på dette :) Flere spill laget med samme ånd! Gameplay first!

Skrevet

Final Fantasy 23 kommer. Med en lolita-erotisk undertone svinser små søte asiatiske pixeldamer rundt skjermen. Grafikken og detalje på personene spillet får Valgjerd til å gå i taket å forby spillet.

:!:

Skrevet
Spill vil ligne mer og mer på virkeligheten, samtidig som de blir kjedeligere og kjedeligere å spille, på grunn av alle begrensingene realismen påfører dem.

Det kommer færre spill, store spill tar et par år ekstra å utvikle. Kun de største og mest kommersielle overlever.

Det vil vokse frem en undergrunnsbevegelse som lager enklere spill med mindre strenge krav til grafikk, fysikk og teknikk. Denne vil bli stadig større etterhvert som det ene etter det andre firmaet med 100+ ansatte på fem år lange FPS-prosjekter går under.

Begrensningene grafikken påfører dem? :dontgetit: Hva mener du med det?

Jeg tror heller at det blir maaange fler muligheter enn det blir begrensninger, og det blir egentlig veldig feil å si at det bare blir mer og mer fokus på grafikken, - det er jo faktisk først nå i det siste det faktisk har blitt mindre fokus på akkuratt dette. Se på titler som gta SA foreksempel, eller Trackmania, eller en bunke med andre tillsvarende spill. Faktisk ikke så mange spill i det siste som har hatt revolusjonerende grafikk.(hvis man ser på antallet titlene som har kommet ut med fokus på gameplay istedenfor grafikk i forhold til antall som har grafikken i fokus(HL2, osv)) Og det at det er fokus på god grafikk i fremtiden er jo fordi grafikken er det eneste vi kan se på bilder enda, man kan jo ikke se hvordan gameplayet skal bli. Mye bedre AI kommer - tror dere ikke dette kommer til å påvirke spillfølelsen sykt mye? :yes:

Etterhvert blir det jo heller ikke sååå dyrt å utvikle spill med god grafikk, det er jo bare nå som det er i en startfase av en ny type grafikk tror jeg...

Men uansett så vil det alltid være fokus på grafikken samme hva jeg sier, men det jeg da mener er at det vil ikke automatisk bli sånn at grafikken blir byttet ut med andre ting, den tiden er forbi tror jeg - det var mer 90 tallet liksom, mens nå tror jeg heller at ny teknologi vil føre til at vi kan ha mer av alt.

PS: min personlige mening / det jeg tror - mener ikke at jeg har 100% riktig, eller 50% for den slags skyld. ;)

Skrevet
Spill vil ligne mer og mer på virkeligheten, samtidig som de blir kjedeligere og kjedeligere å spille, på grunn av alle begrensingene realismen påfører dem.

Begrensningene grafikken påfører dem? :dontgetit: Hva mener du med det?

Realisme og realistisk grafikk innfører mange rare begrensinger. Tomb Raider og Mario 64 er to fine eksempler. Mario 64 er ikke realistisk, Mario kan snu 180 grader på 0.01 sekund, og beveger seg urealistisk i forhold til normal fysikk og menneskelige egenskaper.

Lara Croft, derimot, er laget for å være realistisk. Hun beveger seg som en treg potetsekk, skal du snu henne 180 grader tar det lang tid å dreie kroppen hennes. Bommer du på en dør, må du sidesteppe sakte men sikkert, og så kan du løpe gjennom døren.

Min påstand? Mario er mye morsommere å kontrollere fordi man har ikke latt krav om at bevegelsene skal være realistiske begrense spillerens mulighet til å kontrollere hovedpersonen. Det har de gjort i Tomb Raider.

Spill som forsøker å være realistiske kan ofte være underholdende, men en god spillutvikler må vite hvor grensen går; for mye realisme kan fort bli drepende kjedelig.

Skrevet

Bilder fra Electronic Arts om hvordan de ser for seg tidlig neste generasjons konsollspill (PS3 og Xbox 2) vil se ut. Det vil vel si rundt 2005/2006:

Need For Speed Underground 3?

xbox2plays154144l.jpg

NFL Madden 2006?

xbox2plays154145l.jpg

Er vel vanskelig å lage noe særlig bedre enn det der? Det er ikke teknologien som setter stopperen, men rett og slett at det vil ta alt for lang tid å lage et spilt "helt" fotorealistisk.

Skrevet

Nå er jo det der bare "konsept filmer". Nå påstod Sony at PS2 kunne rendre dansescenen i Final Fantasy 8 i realtime også da... noe den absolutt ikke kan. Vi får se. Jeg vil ha håndfaste bevis og ikke konsepter.

Skrevet

Veldig enig med TCi. De bildene der er jo "ekte" på en måte. Vi kan heller vurdere det når vi ser et spill som er bygd opp fra grunnen av.

Skrevet

Hva med grafikkort-produsentene? De spytter inn en del kroner i kassa til spillprodusentene, fordi de tjener enormt på utviklingen av grafikken. Hva vil da skje med dem når grafikken ikke kan bli bedre? Ergo, de kommer alltid til å ha noe å pirke på, for den industrien forsvinner jo ikke bare uten videre den dagen vi har fotorealistisk grafikk.

Skrevet
Hva med grafikkort-produsentene? De spytter inn en del kroner i kassa til spillprodusentene, fordi de tjener enormt på utviklingen av grafikken. Hva vil da skje med dem når grafikken ikke kan bli bedre? Ergo, de kommer alltid til å ha noe å pirke på, for den industrien forsvinner jo ikke bare uten videre den dagen vi har fotorealistisk grafikk.

Nei det er klart.. Men grafikk fungerer ikke noe særlig uten god ytelse, så ytelse blir nok mer og mer en prioritet regner jeg med.

Skrevet

Har sett lit på Denne unreal3-engine.. Det er jo helt rått. Og dette er noe som er ikke så altfor langt fram i tiden.. Kanskje vi vil se den på neste generasjon konsoller (xbox 2 ps3), og kanskje på pc om 1 års tid... Hvem vet, men jeg krysser fingrene for at det kommer veldig snart.

Men hva når grafikken er bortimot foto-realistisk? Hva skal man gjøre da? JO, lage en teknologi som gjør at man kan lage større spill, lengre gameplay, osv... Se for dere GTA blandet med NFS underground, med 500 forskjellige bilder du kan style opp hos Xzibit og gutta:D OG fotorealistisk grafikk... JOda, jeg tror det kan bli bra dette ja.

"lukker øynene og spiller need for speed undergroung i oslo"

Skrevet

Uansett selv når det kommer fotorealistisk grafikk så fortsetter jo grafikk utviklingen ved å forsøke å finne bedre måter å vise denne grafikken på, kansje bedre og mer spennende lyssetting enn i virkligheten ? :p Og dagen det blir fotorealistisk grafikk betyr jo ikke at alt er perfekt, man må jo stadig utvide landskap, komme på nye ting som gjør at det ser enda bedre ut osv ... Så jeg tviler på at det noen gang stopper opp egentlig.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ikke glem at The Sims 9 kommer ut :p (alle med minst 11 expansion packs) Det kommer til å være ekstrem forskjell i spillene.. Man kan feks. bygge 5 nye ting for hver utgave av spillet. Og det kommer til å komme en film om The Sims.. Det kommer til å være ekstrem grafikk :ermm: Kommer ikke til å se forskjell på reallife og pc... Noe som betyr at fjortisser kommer til å løpe rundt og skrike OMG I AM TEH PWNAGE FFS på skolen fordi de ikke merker forskjell fra Counter Strike: Conditon Eleven og real life

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...