Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Mannlig førskolelærer - Femi?


Anbefalte innlegg

Jeg er en av ganske få menn som er utdannet førskolelærer og som faktisk jobber i barnehage. For meg er det helt naturlig, men jeg har jo skjønt at enkelte mener det er en jobb for jenter/homser/pedofile. ;) Vi var fire gutter som tok utdanningen sammen, og når vi ble mobbet trøsta vi oss med at vi hvertfall ikke var frisører eller sykelpleiere :D Tidligere jobbet jeg som sjåfør på kranbil, og jeg tror jeg hadde litt mer respekt hos gutta da. :ermm:

 

Bare for opplysning : Jeg er hetero, gift og har to barn. 191cm og 103kg og ser IKKE femi ut :!:

 

 

Hva synes dere? Er barnehager et sted for menn? Er det en "ordentlig" jobb?

Sleng ut noen meninger :

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare for opplysning : Jeg er hetero, gift og har to barn. 191cm og 103kg og ser IKKE femi ut :!:

 

 

Hva synes dere? Er barnehager et sted for menn? Er det en "ordentlig" jobb?

Sleng ut noen meninger :

Yeah, yeah, yeah, so they all claim! :p

 

Vel, personlig synes jeg det er fett med barnehageonkler. Digget de som var i barnehagen jeg var i. De lekte sammen med oss! :)

Endret av Bandidos Pelle
Lenke til kommentar

Enten femi eller pedo :p

 

Hvis du ikke er femi er du... ehh... :p

 

 

Edit: (veldig dårlig forsøk på vits for dem som ikke tok den)

 

 

 

 

Du spør om barnehager er et sted for menn... seff er det. Jeg har aldri forstått meg på dem som hevder noe annet.

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar
Jeg synes mennene faktisk passer bedre (!!) til barnehagejobber enn kvinnene. Grunnen til dette er at menn har lettere for å bli "kompis" med barna enn kvinner.. (min erfaring)

 

Kvinner har lettere for å instinktivt innta en oppdragende rolle...

ikke så alt for uenig med deg der... synes du faktisk har et godt poeng!

- Kvinner er liksom så "snill" - If you see what I mean...

Lenke til kommentar

Jeg tror nok at menn er like oppdragende som kvinner, men vi behandler ofte barna anderledes. Menn herjer generelt litt mer med ungene, og prøver ofte (ubevisst) og overføre mannsidealer som tøffhet, modighet, interesse for teknikk osv. Omsorgsrollen er helt klart der, men vi viser nok følelser på en annen måte, enten vi vil eller ikke.

 

Kjønns-sosialisering heter det på fagspråket :)

Lenke til kommentar
Kvinner har lettere for å instinktivt innta en oppdragende rolle...

Og er det et problem?

 

 

Jeg tror menn kan være like oppdragende som kvinner. Jo mer oppdragelse, jo bedre. Det er mangel på oppdragelse i de norske skoler. Når oppdragelsen svikter hjemme, må jo skolen trå til. Men kan ikke alltid være like lett når grunnlaget er så dårlig som det er...

 

 

 

Edit: Men jeg glemte jo poenget. Jeg har ikke problemer med mannlige lærere/førskolelærere/sykepleiere eller noe som "ligger i den genren".

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Poenget er at oppdragelsen ikke når fram på den måten... menn vil oppføre seg mye mer naturlig mot barna. Jeg synes i alle fall at kvinners oppførsel med barn ofte virker kunstig, og det merker barna også skal jeg si deg.

 

Et annet poeng er at en mann i barnehage vil være et godt forbilde for barna og føre til at de ikke er avhengige av gammeldagse kjønsrollemønster når de en gang vil søke jobb.

Lenke til kommentar
Et annet poeng er at en mann i barnehage vil være et godt forbilde for barna og føre til at de ikke er avhengige av gammeldagse kjønsrollemønster når de en gang vil søke jobb.

 

Mmmm....min generasjon er nok preget av datidens oppdragelse. Bare 7% av alle førskolelærere er menn, og de fleste av disse jobber i skolen (bedre lønn/høyere sosial status), eller de har funnet seg noe annet å gjøre. Pr dags dato kjenner jeg bare tre mannlige førskolelærere som faktisk jobber i barnehage. Fordelen er at man får jobber kasta etter seg :D

Endret av TAAB
Lenke til kommentar
Yrker har ingenting med om en er femi eller ikke.

Det er ingenting galt med å være femi, og en kan forsaatt være streit.

 

 

Forøvrig: det mest maskuline å gjøre her å gi faen i de som mobber deg for at du er femi 

 

Du har selvfølgelig helt rett. Det er ingen som mobber meg for jobben min, men jeg føler av og til at det er vanskelig å bli respektert for den jobben man gjør. Det er nok av fedre i barnehagen som kikker litt skrått på oss kara som jobber der. Det er meg + 3 mannlige assistenter, en er tidligere snekker, og en har fagbrev som metall arbeider, og den tredje er dødmetaller og spiller i Mind Grinder. Skikkelig über-femi gjeng :!:

Lenke til kommentar
Verden trenger flere som deg. Det er flott at mann kan innføre litt mannlige impulser (kanskje spesielt hvis de er forholdsvis unge)

 

Jeg er 30 men føler meg ung og vakker :p Har nok ennå litt og tilføre.

 

 

Haha, kan tenke meg det er en skikkelig bra barnehage faktisk. 

 

Det er det. Utrolig morsomt sted! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...