Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Mannlig førskolelærer - Femi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:wow:

 

Er du redd for å bli stemplet som _femi_?

 

Da er du på tur. Jeg synes mennesker som vier livet sitt til å holde styr på en gjeng drittunger som ser på deg som nazien som pisker på dem lekser og oppgaver, bare for å være jævel -> IKKE bør bli spart i kriger.

 

Makan til stålballer skal du lete lenge etter.

-------------------------

MEN det er en gruppe førskolelærere som ikke vet hva de begir seg ut på, og som kanskje kommer til å være utbrent etter første elevsamtale - med dem er saken en helt annen.

Lenke til kommentar
Poenget er at oppdragelsen ikke når fram på den måten... menn vil oppføre seg mye mer naturlig mot barna.

Jepp. Det er derfor det har er en farsrolle å oppdra barn. :whistle:

 

Jeg klarer ikke å se grunnen til at menn blir mer "naturlige" mot barn, fordi de har mindre peiling på oppdragelse?

kanskje fordi (mange) kvinners naturlige reaksjon til småunger er morsinstinktet? mens menn oftere bare har "farsinstinktet" til sine egne unger og derfor har lettere for å behandle unga anderledes? ikke vet jeg.

 

Uansett. Noen idioter tenker kanskje på det som femi, men stå på :) Kan jo ikke bare ha kvinnfolk til å oppdra unga heller :p:thumbup:

Lenke til kommentar

Fjernet litt fyllerør.

 

Selv har jeg jobbet et par år i barnehage og skolefritidsordning, og kan definitivt skrive under på at menn har en plass i barnehager. Menn oppfører seg radikalt annerledes enn hva kvinner gjør, og ungene har bare godt av å få litt impulser fra den kanten også.

 

Ett eksempel var når et barn gikk på trynet, så det svært ofte opp på evt. voksne som var i nærheten. Selv sa jeg bare "opp med seg", så reiste han/hun seg og fortsatte med det han/hun holdt på med. Var en av de kvinnelige ansatte i nærheten, var det "å nei, å nei! Stakkars deg, gjorde det vondt?", og så begynte ungen å tute og ha behov for trøst.

Lenke til kommentar
Ett eksempel var når et barn gikk på trynet, så det svært ofte opp på evt. voksne som var i nærheten. Selv sa jeg bare "opp med seg", så reiste han/hun seg og fortsatte med det han/hun holdt på med. Var en av de kvinnelige ansatte i nærheten, var det "å nei, å nei! Stakkars deg, gjorde det vondt?", og så begynte ungen å tute og ha behov for trøst.

 

Klassiker! Ser det selv hver eneste dag. Ungene får plaster hvis de tror de har vondt ett sted :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...